- Waardering
- 3.208
Waar zeg ik dat? In elk geval heb ik dit wel vernomen van iemand die er wat van kent. Maar geen idee of het waar isVind het wel gek dat je dacht dat ddr2 downwards compatibel was...
Nee 2 gig is te weinig geworden, het MB kan er 4 aan dus is het goed als je die ook gaat benutten. Ik draai verschillende zaken naast elkaar en merk dat het soms te weinig is. Meer RAM zal meer multitasking toelaten.je kan maximaal enkel nog ddr3700 gebruiken maar daar heb je zonder overclocken niets aan.
Koop bij Forcom [Link niet meer beschikbaar]
2x 1gig A-data/V-data pc3200 kost je 51 euro in totaal..(wil je voor geheugen met iets betere latencies koop dan het iets duurdere corsair geheugen..).
Persoonlijk is 2 gig echt wel voldoende voor een Amd X2 3800+ je cpu is niet zozeer de bottleneck maar toch wel wat verouderd.. evenals je gehele systeem maar ligt eraan..wat je doelen zijn voor Vista is het in ieder geval ruim sterk genoeg.
Systeem verouderd? Kom zeg, het is net geen 2j oud ik ben geen game freak die elke 6 maanden een nieuwe pc koopt (je moet wel gek zijn). Is trouwens ook helemaal nergens voor nodig als je geen games speelt.
Het systeem draait trouwens prima, XP, Vista , enz. Alleen de multitasking , dan gaat het soms wat minder, en dat wil ik nu dus upgraden.
PS: die Forcom link is niet echt goed he, je wilt toch zeker TWIN geheugen zodat het van dezelfde productie komt en dual channel goed kan draaien
Tnx