AndroidHealthClinic

RAM upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Vind het wel gek dat je dacht dat ddr2 downwards compatibel was...
Waar zeg ik dat? In elk geval heb ik dit wel vernomen van iemand die er wat van kent. Maar geen idee of het waar is :)

je kan maximaal enkel nog ddr3700 gebruiken maar daar heb je zonder overclocken niets aan.

Koop bij Forcom [Link niet meer beschikbaar]

2x 1gig A-data/V-data pc3200 kost je 51 euro in totaal..(wil je voor geheugen met iets betere latencies koop dan het iets duurdere corsair geheugen..).

Persoonlijk is 2 gig echt wel voldoende voor een Amd X2 3800+ je cpu is niet zozeer de bottleneck maar toch wel wat verouderd.. evenals je gehele systeem maar ligt eraan..wat je doelen zijn voor Vista is het in ieder geval ruim sterk genoeg.
Nee 2 gig is te weinig geworden, het MB kan er 4 aan dus is het goed als je die ook gaat benutten. Ik draai verschillende zaken naast elkaar en merk dat het soms te weinig is. Meer RAM zal meer multitasking toelaten.

Systeem verouderd? Kom zeg, het is net geen 2j oud ik ben geen game freak die elke 6 maanden een nieuwe pc koopt (je moet wel gek zijn). Is trouwens ook helemaal nergens voor nodig als je geen games speelt.

Het systeem draait trouwens prima, XP, Vista , enz. Alleen de multitasking , dan gaat het soms wat minder, en dat wil ik nu dus upgraden.

PS: die Forcom link is niet echt goed he, je wilt toch zeker TWIN geheugen zodat het van dezelfde productie komt en dual channel goed kan draaien ;)

Tnx

er zijn al genoeg uitgeklede versies van Vista die op 512 mb ram sneller lopen dan het origineel op 2 GB
;)

[Link niet meer beschikbaar]

System Requirement :- ( minimum )

800 Mhz Processor, 256 MB RAM ( 512 Recommended Though, will run nice on 512 MB ,better than full Vista ) 4 GB free HDD space ( for vista installation only ), compatible graphics card if u want AERO theme working ( how ever a patch is appied to force AERO to run on unsupported Graphics Card, havent tested it though.),

:D

Damn wist ik niet :rolleyes:...

Vind het wel gek dat je dacht dat ddr2 downwards compatibel was... je kan maximaal enkel nog ddr3700 gebruiken maar daar heb je zonder overclocken niets aan.

lees de topics eens door op diverse computerforums!

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20060911173752AAbY6il
( SO-DIMM is alleen voor de laptop!!)

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=228992

RAM geheugen is alleen compatible qua snelheid; dus niet zoals jij het zegt: DDR, DDR2, DDR3 moet je allen apart zien van elkaar, je kunt immers geen DDR2 memory in een DDR mobo stoppen of andersom.
;)

Waar zeg ik dat? In elk geval heb ik dit wel vernomen van iemand die er wat van kent. Maar geen idee of het waar is :)

Nee 2 gig is te weinig geworden, het MB kan er 4 aan dus is het goed als je die ook gaat benutten. Ik draai verschillende zaken naast elkaar en merk dat het soms te weinig is. Meer RAM zal meer multitasking toelaten.

Systeem verouderd? Kom zeg, het is net geen 2j oud ik ben geen game freak die elke 6 maanden een nieuwe pc koopt (je moet wel gek zijn). Is trouwens ook helemaal nergens voor nodig als je geen games speelt.

Het systeem draait trouwens prima, XP, Vista , enz. Alleen de multitasking , dan gaat het soms wat minder, en dat wil ik nu dus upgraden.

PS: die Forcom link is niet echt goed he, je wilt toch zeker TWIN geheugen zodat het van dezelfde productie komt en dual channel goed kan draaien ;)

Tnx

.....sta bijna perplex... lol ivm die forcom link... je kan prima dat A-data geheugen in dual channel laten draaien.... en heb zelfs nog bij vermeld.. dat je voor je eigen 'gemoedsrust' het iets duurdere corsair geheugen kunt aanschaffen..(niet dat dual channel daar beter door zal werken maar jah..).

Je wil gewoon 2 memory controllers tegelijk gebruiken in principe gaat dit ook met niet identieke ramlatjes zelf..en sommige krijgen het zelfs werkend met verschillende geheugencapaciteit maar dat terzijde..

En die 3800+X2 is al een dikke 3 jaar op de markt... en was altijd al een vrij low-end processor.. btw...als 'game' freak zijnde.. en bv elke 6 maand een 'nieuw systeem' aan te schaffen... zal waarschijnlijk niet veel duurder uitkomen dan een doorsnee iemand die een kant en klaar systeempje koopt om de 3 jaar.

Laatst bewerkt:
lees de topics eens door op diverse computerforums!

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20060911173752AAbY6il
( SO-DIMM is alleen voor de laptop!!)

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=228992

RAM geheugen is alleen compatible qua snelheid; dus niet zoals jij het zegt: DDR, DDR2, DDR3 moet je allen apart zien van elkaar, je kunt immers geen DDR2 memory in een DDR mobo stoppen of andersom.
;)

....wtf

• Topic Starter Topic Starter
.....sta bijna perplex... lol ivm die forcom link... je kan prima dat A-data geheugen in dual channel laten draaien.... en heb zelfs nog bij vermeld.. dat je voor je eigen 'gemoedsrust' het iets duurdere corsair geheugen kunt aanschaffen..(niet dat dual channel daar beter door zal werken maar jah..).
Waarom denk je dat ze TWIN geheugen verkopen? Er zitten tussen twee producties kleine verschillen, dat is iets wat je wilt vermijden als je RAM in dual channel wilt gebruiken.

Natuurlijk 'werkt' het zoals jij zegt, maar een beetje pc bouwer/technieker weet dat je zoiets niet doet. Twin/dua pakketten = beter.

Je wil gewoon 2 memory controllers tegelijk gebruiken in principe gaat dit ook met niet identieke ramlatjes zelf..en sommige krijgen het zelfs werkend met verschillende geheugencapaciteit maar dat terzijde..
"It is not required that identical modules be used, but this is often recommended for best compatibility for dual channel operation"

Zie Wiki of studieboeken.

En die 3800+X2 is al een dikke 3 jaar op de markt... en was altijd al een vrij low-end processor..

Alleen een dwaas of rijk persoon koopt een processor zodra die te koop is. Beter wacht je even tot de prijs daalt.

Low end processor? Haha mafkees. AMD was de eerste met dual core en de Athlon is een topprocessor in zijn tijd en nu nog steeds eigenlijk. De AMD Opteron's zijn ook op basis van de Athlon's en behoren tot de beste high end server cpu's ter wereld... Deze processor behoort tot de top en gaat als een tiet.

Low end :roflol: :duh:

btw...als 'game' freak zijnde.. en bv elke 6 maand een 'nieuw systeem' aan te schaffen... zal waarschijnlijk niet veel duurder uitkomen dan een doorsnee iemand die een kant en klaar systeempje koopt om de 3 jaar.
Ik hoop dat dit een grap is.

Een game PC kost min. makkelijk 1500 tot vele duizenden euro's als je de top wilt.

Niet dat dat relevant is, het gaat erom dat jij zit te zeiken over mijn systeem alsof ik het zou moeten vernieuwen omdat het 'verouderd' is, ga toch weg man.

Anyway ik heb genoeg gehad aan de reacties van klusmier, jouw commentaar hoef ik verder niet meer te horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven