XXL Nutrition

rare krachtverlies bij borst.

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Mijn borsttraining ziet er voor de komende 4 weken zo uit ( in de Cutmode):

3 sets decline dumbbell press/ 2 sets flat dumbbell press/ 3 sets incline press
2 sets fly machine ( ook voor je rear delts)

Naast dat pressen gruwelijk slecht is: alles met 20-22 kilo dumbbells (10 reps elke keer) doe ik laaste een shaper,definitie oefening in dit geval de machine fly.

Normaal heb ik bij dit fly apparaat een 1-2 RM met 135-140 kilo (bulk mode)

Nu vandaag 2 setjes van 10 reps met een 60-70 kilo en dat ging niet echt lekker, laaste 1-2 reps waren failure en gingen gewoon k*t :mad: :mad:

Wat is dit voor wazige shit? Komt er dan nooit een einde aan die **** borsttrainingen van me ?

Hoe valt dit te verklaren ? Het is ****ing demotiverend. De rest gaat gelukkig wel redelijk, voornamelijk kuiten. ondanks dat ik veel kracht ben verloren 4-8 kilo op dumbbell oefeningen. Ben wel een 6-7 kilo afgevallen, mijn bf is lager. Het is alleen niet/nauwelijks nog te zien. Zal wel komen omdat het vet in de organen zelf wat weg zal zijn. En dit niet nauwelijks te visualiseren valt.

Normaal heb ik bij dit fly apparaat een 1-2 RM met 135-140 kilo (bulk mode)

je geeft soort van antwoord op je eigen vraag...

Door te cutten krijg je minder voedingsstoffen binnen die je glycogeenkamers normliter horen te vullen. Duss heb je minder energie en minder energie is minder kracht....

d8 ik

• Topic Starter Topic Starter
Maar zoveel minder, das niet goed....

Nu vandaag 2 setjes van 10 reps met een 60-70 kilo en dat ging niet echt lekker, laaste 1-2 reps waren failure en gingen gewoon k*t

Het is dus maar één keer voorgevallen? Iedereen heeft toch weleens een dag dat het qua kracht gewoon ronduit slecht gaat! als het de komende training nog zo slecht gaat terwijl je je lichamelijk goed voelt kom dan maar eens terug.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, het gaat zo een 8-9 van de 10 x

simpel, ga eens gewoon barbell bankdrukken en laat die 'shaper' oefeningen voor wat ze zijn... (ik zal niet zeggen wat ik ervan denk).

train af en toe wat lager in reps, kan geen kwaad, ook niet in 'cut' mode. integendeel, zal mss wat helpen tegen krachtverlies in de cut

Als je minder kracht hebt kan ook aan je weerstand liggen aangezien je in de cut zit.

Je bent massa aan het verliezen .... ?

Je moet ook rekening houden, dat een daling van bw gepaard kan gaan met wat krachtverlies.

Verder zou ik dj spike z'n raad opvolgen en een benchpress ingooien(hetzij flat, incline, decline) zodat je toch redelijk wat gewicht op de bar kan smijten. En je doet 10 sets borst in een split, is imo te weinig.

Je bent massa aan het verliezen .... ?

Je moet ook rekening houden, dat een daling van bw gepaard kan gaan met wat krachtverlies.

Verder zou ik dj spike z'n raad opvolgen en een benchpress ingooien(hetzij flat, incline, decline) zodat je toch redelijk wat gewicht op de bar kan smijten. En je doet 10 sets borst in een split, is imo te weinig.

Waarom?

misschien overtraind ?

Terug
Naar boven