MuscleMeat

RDX powerlifting riem, topkwaliteit voor een absurd lage prijs. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik kocht meer dan 3 jaar geleden deze riem:
https://www.amazon.co.uk/RDX-Leathe...6202137&sr=8-1&keywords=powerlifting+belt+rdx

Tot op vandaag lijkt hij zo goed als nieuw terwijl hij toch intensief wordt gebruikt. Ik zweet trouwens als een gek, maar aan de riem is daar niks van te merken.
Ik ben zeer blij dat ik deze gekocht heb. Ik heb indertijd tientallen verschillende belts in verschillende winkels bekeken,en uiteindelijk voor deze riem gekozen.
Heb in mijn vorige gyp eens een riem kunnen testen van een reus van een vent, die zo'n dure aanhad, ben de naam effe kwijt (pfizer of zo, één van die bekende Amerikaanse merken, riemen die meer dan 120 euro of zo kosten) en ik vond niet dat die noemenswaardig beter was.

Dus iedereen die een riem zoekt, twijfel niet en koop deze riem. Met transportkosten kost deze riem 40 euro. Daarvoor krijg je een volledig lederen riem, die zelf na 4 jaar geen enige vorm van slijtage vertoont.
 
En ik die een aantal jaren Fitness seller gek maakte omdat ik constant zat te zeiken dat ze schandalig duur waren. Hahah, ah, ik was nog jong en onbezonnen.
Haha, altijd felle discussies met jou gehad inderdaad. Ik weet nog een aantal jaren geleden dat je de specs van onze nieuwe ATX bars niet geloofde voor die prijzen :p
 
En ik die een aantal jaren Fitness seller gek maakte omdat ik constant zat te zeiken dat ze schandalig duur waren.

Ze hebben in diverse prijsklassen een productielijn zodat er voor ieder budget iets is. Hun duurdere merken zijn idd redelijk duur maar als je dat dan vergelijkt met een merk als Rogue valt het wel mee.

Het enige wat ik wel redelijk prijzig vind bij Fitness Seller zijn de verzendkosten, wanneer je een paar kleinere bestellingen doet (pakweg 200 EUR per bestelling) dan lopen de verzendkosten toch wel redelijk op. Bij andere online shops zie je dan toch vaker gratis verzending vanaf een bepaald bedrag... Verder ook weinig echt interessante aanbiedingen.

Nu ja, het is ondertussen wel geweten dat mijn home gym voor 90% van Barbarian Line is, ik ben dan ook heel tevreden over het materiaal. Bovenstaande puntjes zijn mijn persoonlijke puntjes van kritiek :)
 
Haha, altijd felle discussies met jou gehad inderdaad. Ik weet nog een aantal jaren geleden dat je de specs van onze nieuwe ATX bars niet geloofde voor die prijzen :p
Neen, ik denk dat de discussie ging over de stijging op de internationale markt van de staalprijs in relatie tot de prijs van de stijging van de racks. En ook een discussie over de garantiebepalingen van de barbells;

Ondertussen heb ik de ram bar gehad, en was een zalige barbell. Komt er ooit nog wel.
 
Ze hebben in diverse prijsklassen een productielijn zodat er voor ieder budget iets is. Hun duurdere merken zijn idd redelijk duur maar als je dat dan vergelijkt met een merk als Rogue valt het wel mee.

Het enige wat ik wel redelijk prijzig vind bij Fitness Seller zijn de verzendkosten, wanneer je een paar kleinere bestellingen doet (pakweg 200 EUR per bestelling) dan lopen de verzendkosten toch wel redelijk op. Bij andere online shops zie je dan toch vaker gratis verzending vanaf een bepaald bedrag... Verder ook weinig echt interessante aanbiedingen.

Nu ja, het is ondertussen wel geweten dat mijn home gym voor 90% van Barbarian Line is, ik ben dan ook heel tevreden over het materiaal. Bovenstaande puntjes zijn mijn persoonlijke puntjes van kritiek :)
Ja, heb ook nooit begrepen dat de leveringsprijzen stijgen naarmate je bestelling meer kost. Dat houdt dus echt geen steek. Ik denk dat er toch wel af en toe klanten zijn die daardoor afhaken. Bijvoorbeeld de bumperplates; Goede prijzen maar als je dan vergelijkt met een andere goede winkel die veel lagere verzendingskosten heeft, dan valt de keuze soms voor de andere verkoper;
 
Nu vooral onbezonnen ? :P
HAhahah. Goed gevonden. Eerlijk gezegd voel ik me nu jonger en gezonder. De jarenlange zware pijnstillers in 2008 tot 2010 hadden hun sporen achtergelaten die nu uitgewist zijn. Maar verdomme wat was dat een gif zeg. 69 kilo woog ik nog, om de twee minuten een staf of streptokokinfectie door verzwakt immuunsysteem...
Dus nu jonger van geest, iets minder impulsief en minder onbezonnen. Maar veel "room to improve".
 
Nog even dit:ik vond een kerel op het internet die een zeer dure rogue gym set up heeft. Hij had een video gemaakt met een budget versie er van, ook van Rogue. Dus van Rogue al het goedkoopste nemen. Voor een squatrack met lange spotters, 200 kilo gietijzeren schijven, een flat bench en een ohio power bar in totaal 2900 euro. Budget ??? ahhahaha
Koop je bij Fitness seller alles van ATX, dan zit je aan 1200 euro of zo. Kan me niet inbeelden dat het kwaliteitsverschil 1700 euro waard is.

Ik zie op youtube in populaire kanalen ook alleen maar Rogue. Blijkbaar een heilige graal wereldwijd of er is gewoon weinig degelijk aanbod?
 
Ze geven in de USA nogal eens redelijke kortingen. En blijkbaar zijn ze ook wel heel degelijk.
Ze zullen ook wel enkele YT kanalen een beetje sponsoren.

Ik denk dat je net zo goed voor ATX kan gaan qua kwaliteit.

De Rogue gekalibreerde plates zijn wel redelijk goed geprijsd. In vergelijking met Eleiko, Ivanko en Leoko toch zeker!
 
Ik zie op youtube in populaire kanalen ook alleen maar Rogue. Blijkbaar een heilige graal wereldwijd of er is gewoon weinig degelijk aanbod?
Zoals Rick76, zei zullen veel van de populaire YT-kanalen gesponsord worden door Rogue. En dat gaat vaak als volgt: een kerel opent een kanaal, ontwikkelt een groot publiek en schrijft dan Rogue aan: "ik heb 50 000 volgers, geïnteresseerd om me een paar schijven cadeau te doen waar ik dan een review over zal maken en publiceren". Rogue analyseert de aanvraag, doet een kosten bate analyse en gaat er dan soms voor.
Veel van die gesponsorde kanalen ontkent dan wel dat ze gesponsord worden opdat hun review makkelijker geloofd zou worden.

Maar ik denk ook dat er te weinig mid range aanbod is. Er is zo veel brol te koop. Kijk maar naar die Ketler bankjes en zo.
Ik denk dat Powermark (lage mid range), Barbarian (middden mid range) en ATX (hoog mid range) meer dan voldoende is voor de fanatieke powerlifter die thuis traint. Gekalibreerde schijven aan 8 euro per kilo, nou dat is gewoon snobisme. Er is een andere winkel (workoutsupply) die redelijk deftig materiaal heeft voor een lage prijs maar aangezien ik daar enkel de lat pull down van heb kan ik moeilijk over de rest van hun producten). Een homegym starten is eigenlijk niet moeilijk. Eerst koop je een barbell een 100 kilo schijven. Dan een squatstand of rack, dan een flat bench. En klaar; Of dat nu 500 euro of 3000 euro kost, het is je discipline die zal bepalen of je een "beir" wordt of een "bang klein sjaapjen" blijft.
 
ATX kan je makkelijk in een commerciële gym zetten hoor. Lijkt me voor een home-gym een beetje overkill, maar ik zou er niet neen tegen zeggen als ik de plaats en het budget had. :D
 
Ik wil eigenlijk geen discussie aangaan over een product van een andere fabrikant maar ik denk dat het belangrijk is dat er opheldering komt over het type leder waarvan deze riem gemaakt is.

Dat echte nubuck gemaakt wordt van nerfleder wil niet zeggen dat deze riem dat ook is. Voor deze prijs kan dit normaal gesproken geen nerfleder zijn (geen enkele van hun andere producten is zo extreem goedkoop, sterker nog, de meeste van hun producten zijn duurder dan onze varianten). Ik heb speciaal gewacht met antwoorden op dit topic omdat ik eerst navraag wilde doen bij twee fabrikanten. Zij geven beiden aan dat het er op lijkt dat deze riem van splitleder is gemaakt. Waarom er nubuck wordt geschreven is mij een raadsel, wellicht om duidelijk te maken dat de buitenkanten een zacht materiaal zijn (zoals suede). Of misschien wordt er echt een dun laagje Nubuck gebruikt aan de buitenkant, zoals je op de foto kunt zien bestaat de riem namelijk uit vier lagen, maar zijn de twee dikke lagen binnenin gewoon splitleder.


Echte nubuck is normaal gesproken bijzonder vatbaar voor vocht en transpiratie, dus dit is misschien ook een hint dat dit geen echte nubuck is maar splitleder.

Wellicht kun je navraag doen bij RDX voor opheldering, misschien zit ik er namelijk volledig naast. Succes!
iK heb nog steeds geen antwoord gekregen van RDX, wat op zich al zeer slechte reclame is. Ik ga ze nog eens aanschrijven.
 
Back
Naar boven