Fitness Seller

Receptor Verzadiging??

Jamesss

Competitive Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
40kg
Ik lees hier regelmatig van mensen dat ze niet in receptorverzadiging geloven. Nu had ik hier vandaag met mijn trainingspartner een gesprek over en heb even op PubMed gezocht of ik onderzoeken kon vinden die de stelling ondersteunen. Maar ik kreeg niks gevonden. Zal wel niet de juiste zoektermen gebruikt hebben denk ik.
Kan iemand mij voorzien van onderzoeken die aantonen dat receptorverzadiging wel bestaat of onderzoeken die juist tegendeel bewijzen.

Alvast bedankt!

Het moeilijke hiervan is dat je zowel onderzoeken hebt die het beweren en onderzoeken die het tegenovergestelde beweren.Net als met test,er zijn onderzoeken waarin word beweert dat het geen kwaad kan en onderzoeken waarin het in verband word gebracht met kanker en degelijke ziektes.Op jou vraag kan je denk ik maar beter op ervaringen afgaan.

Receptor verzadiging en wat bedoel je daar dan precies mee? Je receptoren zijn imo een soort databank waar alles geregistreerd word wat ooit aan stoffen in je lichaam is geslikt en gespoten.... Ik zal wel is een onderzoekje proberen te regelen.

Receptor verzadiging en wat bedoel je daar dan precies mee? Je receptoren zijn imo een soort databank waar alles geregistreerd word wat ooit aan stoffen in je lichaam is geslikt en gespoten.... Ik zal wel is een onderzoekje proberen te regelen.

Nou nee.

Je receptor kan je zien als een deur met slot en een hormoon als een sleutel.

Een hormoon bestemt voor een speciaal type receptor zal daarop passen en 'de deur openen' naar iets.

Over receptor verzadiging: Androgen Receptor Regulation by Bill Roberts

Have fun. :)

Goed stuk :D

• Topic Starter Topic Starter
@MrJ: Bedankt voor het stuk. Zal er straks even voor gaan zitten en helemaal doorlezen. Is een flinke kluif namelijk :D

Amai wa een kluif !

Nou, als ik het in duidelijke taal kan uitleggen hoe ik er over denk, geloof ik wel aan receptorverzadiging.

Het is nl zo dat wanneer je kuurt, er na een x aantal weken de groei er vrijwel helemaal uit zit. Als dat geen receptorverzadiging is, wat zou dat dan kunnen zijn?

kan van alles wezen, kan tew einig eten zijn, het fijt dat je lichaam niet in staat is altijd te groeien enz

Nou, als ik het in duidelijke taal kan uitleggen hoe ik er over denk, geloof ik wel aan receptorverzadiging.

Het is nl zo dat wanneer je kuurt, er na een x aantal weken de groei er vrijwel helemaal uit zit. Als dat geen receptorverzadiging is, wat zou dat dan kunnen zijn?

Je lichaam wilt weer in homeostasis komen
Dus je oestrogeen gaat omhoog na een week of 4 en cortisol aanmaak ook.
Dan heb zowat evenveel afbraak als groei hormonen

(welkom bij de korte kuren theorie)

Ik kan me wel iets voorstellen bij receptorenverzadiging..

Je hebt een bepaald aantal receptoren die de stoffen in je bloed brengt waar ze moeten zijn. Als je te veel stoffen in je bloed hebt kan ik me voorstellen dat je receptoren te kort komt. Kan er niks anders op bedenken....:)
Correct me if im wrong though;)

Je hebt een bepaald aantal receptoren die de stoffen in je bloed brengt waar ze moeten zijn. Als je te veel stoffen in je bloed hebt kan ik me voorstellen dat je receptoren te kort komt. Kan er niks anders op bedenken....:)

Receptoren werken van bloed richting cel, niet via de cel naar buiten naar je bloedbaan.

Althans, dat dacht ik. ;)

je zit op de goede weg, maar sommige geloven dat omdat je meer stoffen in je bloed hebt, de aantal receptors verminderen, om het in evenwicht te houden:cool:

je post gaan btw goed vooruit:)

volgens mij zitten de receptoren op ene cel, en als ze geactiveerd worden doen ze waarvoor ze gemaakt zijn, bijvoorbeeld een cel laten groeien of krimpen

kan me niet voorstellen dat je lichaam geen tegenwerking heet tegen de hoge waarden van AAS...als je bv drugs veel gebruikt dan kan het sleutel/slot princiepe veranderen zodat je er minder gevoellig voor word (of structuur van slot of structuur drug(sleutel) wordt veranderd, door samenvoeging van gekke shit)..
zal op een of andere manier ook wel zo in de rest van je lichaam gaan..

dat denk ik ook, na 10 weken is meestal de groei er echt uit, met 8 on 4 off gain ik meer dan wanneer ik heele tijd on ben:o

waar ik niet in geloof is dat als je kuurt dat je de volgende kuur meer nodig hebt. toch niet als je één kuur per jaar doet. ik weet ook wel dat de meesten minstens 2 keer per jaar kuren en daar heb ik geen ervaring mee.

waar ik niet in geloof is dat als je kuurt dat je de volgende kuur meer nodig hebt. toch niet als je één kuur per jaar doet. ik weet ook wel dat de meesten minstens 2 keer per jaar kuren en daar heb ik geen ervaring mee.

relatief denk ik ook(dus ff niet naar extra gewicht kijkend)...net als ephedrine op gegeve moment slik je t*ring veel pille en doet het geen drol meer...als je dan lange periode niet meer gebruikt, dan kan ik de keer erop weer de normale dosis nemen met goede resultaten..

Volgens mij heeft het ook een mentaal aspect. Ik hoor iedereen zeggen: bij de eerste kuur merk je het meest.

De 2e kuur wil je net zo'n goede werking maar als je die niet krijgt lijkt het miss net alsof je meer nodig hebt...

@klaas: ik ben nu met stacker 2 bezig, maar hoe snel treed de gewenning op? En is het dan ook zo dat het minder effectief is of dat er gewoon minder bijwerkingen zijn?

Thnx!

Terug
Naar boven