MuscleMeat

Rechter knie blessure

tak12

Cool Novice
Waardering
0
goedendag,
ik heb een maand geleden tijdens bjj een blessure aan me knie gekregen.
ik zat in een klem met me rechterknie en ik draaide de verkeerde kant op en hoorde een knak.

ik zat met me gat op de grond met me knie naar de zijkant en voelde een instabiliteit aan de buitenkant van me knie. heb meteen ijs erop gedaan.
Er zat vocht in volgens de fysio en dat is er ondertussen alweer eruit. De fysio zei ook dat ik me knie band verrekt had.
ben ondertussen alweer aan het hardlopen, krachttraining en aan het boksen.
wat nog niet lukt is sparren met bjj, op volle kracht trappen, lang op me hielen zitten.

Mijn vraag is of jullie misschien ervaring hebben met deze blessure en of het normaal is dat het nog niet over is.
ik ben van plan om over 2.5 maand in amerika te trainen dus ik moet wel kunnen knallen dan.

groeten

kruisbandjes gescheurd?

is opzich niet zo gek, dat je nog last hebt. Indien de diagnose van je fysio correct is: stabiliteitsoefeningen.

heelhook?

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 23:14 ----------

heb ik namelijk 2 x " lichtjes" gehad en bij beide enkels/ knieen zoon 6 maanden problemen gehouden met pijn en instabiliteit. Daarna was het over. Maar dat was meer mijn enkel dan mijn knie

Als ik van jouw was zou k toch eens een scan laten nemen, een fysiotherapheut kan niet zien wat er inwendig met je knie gebeurt is.. Heb iets soortgelijks meegemaakt met basketten en m'n kruisband is ook gescheurd.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik van jouw was zou k toch eens een scan laten nemen, een fysiotherapheut kan niet zien wat er inwendig met je knie gebeurt is.. Heb iets soortgelijks meegemaakt met basketten en m'n kruisband is ook gescheurd.
hoelang heeft zoiets geduurt bij jou?

Heb vorig jaar in m'n rechterknie m'n kruisband volledig afgescheurd (Slecht neergekomen tijdens het thaiboksen.). Ben in mei geopereerd via een kruisbandreconstructie, halen ze een pees uit je billen en gebruiken ze die als vervangende kruisband. We zijn nu een jaar verder en ik kan je vertellen dat ik soms nog steeds last heb, vooral naar het uitzwaai'n van m'n scheen in het wandelen. Hopelijk is dit bij jou niet het geval en kan je gewoon verder met je sport!

Terug
Naar boven