XXL Nutrition

Rechter vindt 'k*tmarokkaan' pedagogisch verantwoord

Stel je even voor dat Nederlanders een minderheidsgroep zouden vormen in Marokko, dat een bepaald deel van die Nederlanders niets bijdragen aan Marokko en bovendien voor erg veel overlast zorgen. Sommige Marokkanen zijn deze Nederlanders daarom 'k*tnederlander' gaan noemen, zonder racistische bijbedoelingen. Op een gegeven moment moet een Nederlandse jongen die voor overlast zorgde voor een Marokkaanse rechter verschijnen. Die rechter zegt terwijl de opvoeder erbij is 'je wil toch niet gezien worden als één van die k*tnederlanders?'.

Zie jij dit als een onnodige belediging richting alle Nederlanders, of zie jij dat als een wake-up call voor die jongen om zijn leven te veranderen?

Dit vergt natuurlijk enige vaardigheid in begrijpend lezen en logisch redeneren; de rechter heeft nergens een ras of een bepaald volk proberen te beledigen. Zijn enige kritiek was op die personen die zich misdragen. K*tmarokkanen zijn gewoon Marokkanen (of beter gezegd: Nederlanders van Marokkaanse afkomst) die zich k*t gedragen, en juist door een duidelijk onderscheid te maken tussen zij die zich k*t gedragen, en zij die zich niet k*t gedragen, ben je verstandig bezig.
Zo eenvoudig is het niet om je te kunnen in beelden hoe het is om een gehate minderheidsgroep te zijn. Als je denkt dat dat wel zo is ben je vrij simpel.

een rechter die k*tmarokaan roept is prima, maar een moeder van 3 kinderen die sufferds roept naar de politie moet voorkomen.. Staat beide in dezelfde krant, telegraaf 20 jan.
Ik zal t wel niet snappen...

een rechter die k*tmarokaan roept is prima, maar een moeder van 3 kinderen die sufferds roept naar de politie moet voorkomen.. Staat beide in dezelfde krant, telegraaf 20 jan.
Ik zal t wel niet snappen...

:rolleyes:
Misschien ooit hé, als je geslaagd bent voor het examen begrijpend lezen.

Stel je even voor dat Nederlanders een minderheidsgroep zouden vormen in Marokko, dat een bepaald deel van die Nederlanders niets bijdragen aan Marokko en bovendien voor erg veel overlast zorgen. Sommige Marokkanen zijn deze Nederlanders daarom 'k*tnederlander' gaan noemen, zonder racistische bijbedoelingen. Op een gegeven moment moet een Nederlandse jongen die voor overlast zorgde voor een Marokkaanse rechter verschijnen. Die rechter zegt terwijl de opvoeder erbij is 'je wil toch niet gezien worden als één van die k*tnederlanders?'.

Zie jij dit als een onnodige belediging richting alle Nederlanders, of zie jij dat als een wake-up call voor die jongen om zijn leven te veranderen?.

Je snapt m'n punt niet. Dat je kan verwoorden waarom het geen racistische betekenis kan hebben is vrij gemakkelijk uit te leggen, daar slaat mijn mening ook helemaal niet op. Ik stel dat een rechter geen vraag zou mogen stellen waarbij hij een deel van een bevolkingsgroep of een bevolkingsgroep (dat weet je bij deze uitspraak dus ook niet) afschildert als gespuis. Wat het nog erger maakt is dat hij het zegt tegen een halve Egyptenaar. Door deze uitspraak kan je eveneens stellen dat halve Egyptenaren die meerdere malen voor de rechter zijn gedaagd ook als k*tmarokkanen aangeduid dienen te worden.

Omdat je wss graag antwoord wil op je vraag die je stelde: Ik vind het wel een wake up call, alleen niet de goede verwoording omdat het geinterpreteerd kan worden als rassenhaat. Het is niet altijd of dit of dat.

Klinkt idd niet echt professioneel.

---------- Toegevoegd om 08:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:51 ----------

Dat zou je de rechter wel graag horen zeggen he, "Sofiaan de K*tmarokaan".
14% begint maar met je cut

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

:cool:

Onzekere marokkaantjes altijd die zich hier druk om maken haha
maak met totaal niet druk brah
of mag ik mijn mening niet hebben?
penose meer rechte als my dan ?

Aangezien penose geen marokkaan is lijkt me dat een retorische vraag.

@ beginnerbb & el smurfo.....thnx voor het informeren, ben weer volledig op de hoogte :bierbang:

Snap wel wrom ze een hekel hebben aan bepaald volk.

Zou maar als marokkaan geboren worden.

:o

Liever een dief dan je eigen kinderen in koffers dumpen en op zolder gooien. Op naar de 2000 posts!

Laatst bewerkt:
Nog iemand die het niet begrijpt. Het gaat over wat die jongen met zijn leven gaat doen, i.e. geen sukkelaar worden en iets bereiken in het leven.

Idd, maar had het dan toch liever anders verwoord gehoord, zoals iets van: je wilt toch niet in hetzelfde straatje belanden als die k*tmarrokanen.. of je wil toch niet hetzelfde zijn.. 'Je wil toch niet dat de mensen je zien als' vind ik persoonlijk maar zwak. Ware het niet dat een rechter dit hem vroeg, had hij wss waarom niet, of tuurlijk wel of iets dergelijks geantwoord. Bijna iedereen zou ook op zo'n manier antwoorden als iemand je zoiets vraagt, behalve dan als een rechter je het vraagt.. Alleen de sterksten zouden dan dat of iets gelijkaardigs antwoorden. Vind het dus een beetje machtsmisbruik.

Terug
Naar boven