AndroidHealthClinic

Breaking News Rechtse coalitie onmogelijk

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
AMSTERDAM - Er komt geen kabinet met VVD en PVV. Dat zei informateur Uri Rosenthal donderdag in een toelichting op de mislukte poging om tot gesprekken te komen tussen VVD, PVV en CDA over de vorming van een kabinet. "Een pad met de PVV en de VVD is niet begaanbaar, zo is gebleken", liet de VVD'er weten.

Naar nu blijkt wilde Verhagen ook geen tweegesprekken met Wilders of Rutte. Volgens Rosenthal vereist de economische situatie verkenning naar andere opties. Hij kon echter nog niet zeggen wat de eerstvolgende stap is in het informatieproces.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/..._Geen_kabinet_VVD_en_PVV__.html?sn=binnenland

Al gepost in het verkiezingentopic maar dit nieuws verdient een eigen topic. CDA heeft de coalitie geblokkeerd lijkt het, ook al konden ze niet anders gelet op de resterende achterban die de PVV er gewoon niet bij wil hebben.

Op naar de volgende mogelijkheid.

Nouuu dat wordt wat.....
Dan moet PvdA met VVD en die twee liggen zoniet nog verder uit elkaar.
Ik wens ze veel succes.

dus maar een coalitie met een andere pleurispartij. corrupte bende hier
hoop toch niet weer op zoveel jaar te moeten toe kijken hoe alles fout gaat en we er op achter uit gaan. crimenelen overal mee wegkomen. iedereen maar wordt binnengelaten

Ik ben uiterst benieuwd wat voor coalitie er nu gaat komen. Ik gok toch op CDA, PVDA, VVD. Denk niet dat de VVD zin heeft in paars+.

Ik denk niet dat de PvdA zin heeft in zo'n coalitie en zal trachten aan te sturen op die Paarse variant.

Op naar de volgende onmogelijkheid. :roflol:

Met al die zgn. breekpunten en grote ideologische verschillen kunnen we nu net zo goed weer een her-verkiezing houden want iedere combinatie vanaf hier is gedoemd om snel te vallen.

Stelletje laffe tekkels daar... Als ik vroeger bruine bonen met komkommer op mijn bord kreeg moest ik het ook vreten...

Laatst bewerkt:
Idd, waarschijnlijk valt het kabinet na een paar maanden uiteen en kunnen we weer naar de stembussen.

Laatst bewerkt:
Bindend referendum houden voor organisering van republiek. Rutte for president.

Één pot nat.

En op naar weer 4 jaar van het zelfde, als ze dat al halen.

De VVD zal zich getalsmatig (i.v.m. stemmingen) niet willen laten overstemmen door een links blok van PvdA, GL en d'66, dus dat paars+ zal er niet gaan komen.

Alles lijkt op weg naar een VVD/PvdA/CDA coalitie. De verschillen onderling zijn echter zo groot dat we binnenkort weer naar de stembussen mogen. Hier wordt een zwakte van het nederlandse stelsel pijnlijk bloot gelegd.

Helemaal eens met de post van Sportfood, niks aan toe te voegen

• Topic Starter Topic Starter
CDA/VVD/PvdA is problematisch omdat Pvda en CDA net elkaar de tent uitgevochten hebben en het CDA nu ook nog eens Verhagen aan het roer heeft. Als je 4 jaar veel van hetzelfde wil zien dan moet je zeker hopen op die coalitie. D66 en GL willen hervormen, VVD wil saneren en PvdA zal wel moeten aansluiten als ze mee willen regeren.

Misschien is een Amerikaans stelsel beter. Een groot links blok, een rechts blok, en dan allebei 1 iemand naar voren schuiven adhv stemmen, en die het tegen elkaar laten opnemen.

Terug
Naar boven