AndroidHealthClinic

Breaking News Rechtse coalitie onmogelijk

*Alleen de topic titel gelezen*

Zie je maar weer hoe dit land naar de klote gaat.

Het is duidelijk CDA dat hier roet in het eten gooit en zelfs onverantwoordelijk genoemd kan worden. IMO gaan ze met zo'n houding juist meer kiezers verliezen dan wanneer ze constructief zouden deelnemen aan een regering.

Echte intellectuelen beseffen gewoon dat we in een anarchistisch tijdperk leven, nog nooit eerder heb ik me zo vrij en los gevoelt van de Haagse commissie club die alle taalcoderingen hebben verschoten en mij niet meer met overtuiging kunnen binden.

Als passivist en brave burger stemt deze impasse me echt goed, nu maar hopen dat de doorsnee burger met de drang om zich publiekelijk te onderscheiden niet voelt wat ik reeds voel in m'n binnen perspectief. Want dan krijg je dus wel ongestructureerde bonje.

Laat gewoon 1 partij regeren. Samenwerken kunnen en willen ze toch niet.

Achterlijke hufters. Bom dr op!!

Laatst bewerkt:
Wat een k*t zooi allemaal, is de PVV de grootste winnaar en dan komen ze nog niet in de coalitie:mad:

Ja grootste winnaar, maar nog steeds pas de 3de partij, dus voorlopig moeten ze weer even zwijgen en toekijken.

Opnieuw stemmen over 2/3 maanden en nu gaan de mensen die hun tactische stem op VVD hadden uitgebracht stemmen op de PVV. CDA graaft zichzelf steeds dieper in blijkt maar weer. Ze denken dat ze de PVV hiermee hebben maar ik geloof dat Wilders nu nog maar steeds groter wordt.

Ik denk dat er bij de eerstvolgende verkiezingen, wanneer die ook mogen zijn, de twee van 24 zetels veranderd is in een 3. Dat is dan ook wel gelijk het maximum van de partij, maar ik denk wel dat het gaat gebeuren.

Ze denken dat ze de PVV hiermee hebben maar ik geloof dat Wilders nu nog maar steeds groter wordt.

Er is helemaal niemand die denkt dat ze de PVV hiermee hebben, maar het draait ook niet allemaal om de PVV. Het CDA heeft naar haar achterban toe en ook gezien haar ideologische grondslag en partijstandpunten hele goede redenen om niet in zee te gaan met de PVV en waarschijnlijk nog dringendere redenen om te overwegen de oppositie in te duiken. Sterker nog, ik denk dat Wilders ook beseft dat de PVV met al haar nieuwe zetels misschien beter eerst kan 'rijpen' in de oppositie en wellicht uitgroeien maar dat kan als je het mij vraagt electoraal in 4 jaar nog alle kanten op gaan. Voor de rest is er geen 'ze' aangezien de VVD in ieder geval het doet voorkomen dat ze best oren hebben naar een samenwerking met de PVV en de andere partijen simpelweg niet kunnen samenwerken met Wilders (en vica versa lijkt me vrij duidelijk) vanwege de tegenstellingen.

Het probleem met zure kleinburger begrippen als 'ze' (ze pakken ons!) is dat die 'ze' helemaal niet als zodanig bestaat maar dat 'ze' allerlei verschillende fracties en denkrichtingen zijn met allemaal hun eigen agenda waarbij de PVV maar een enkel onderdeel is die verre het middelpunt vertegenwoordigd van die agenda.

Het is duidelijk CDA dat hier roet in het eten gooit en zelfs onverantwoordelijk genoemd kan worden. IMO gaan ze met zo'n houding juist meer kiezers verliezen dan wanneer ze constructief zouden deelnemen aan een regering.

Ik vind juist dat Rutte roet in het eten gooit. Hij is de grootste partij en heeft het initiatief. Als hij nu eindelijk eens echt duidelijk durft te zijn over samenwerking met de PVV, dan moet het CDA ook een beslissing nemen. Maar in eerste instantie is het aan Rutte.

Natuurlijk kunnen de PVV en het VVD praten zonder het CDA. Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen. Natuurlijk is dan het nadeel voor Rutte en Wilders dat Verhagen er niet is om de schuld te geven als het misgaat. Dat is de echte reden dat ze het niet aandurven. Mietjes.

Er is helemaal niemand die denkt dat ze de PVV hiermee hebben, maar het draait ook niet allemaal om de PVV. Het CDA heeft naar haar achterban toe en ook gezien haar ideologische grondslag en partijstandpunten hele goede redenen om niet in zee te gaan met de PVV en waarschijnlijk nog dringendere redenen om te overwegen de oppositie in te duiken. Sterker nog, ik denk dat Wilders ook beseft dat de PVV met al haar nieuwe zetels misschien beter eerst kan 'rijpen' in de oppositie en wellicht uitgroeien maar dat kan als je het mij vraagt electoraal in 4 jaar nog alle kanten op gaan. Voor de rest is er geen 'ze' aangezien de VVD in ieder geval het doet voorkomen dat ze best oren hebben naar een samenwerking met de PVV en de andere partijen simpelweg niet kunnen samenwerken met Wilders (en vica versa lijkt me vrij duidelijk) vanwege de tegenstellingen.

Het probleem met zure kleinburger begrippen als 'ze' (ze pakken ons!) is dat die 'ze' helemaal niet als zodanig bestaat maar dat 'ze' allerlei verschillende fracties en denkrichtingen zijn met allemaal hun eigen agenda waarbij de PVV maar een enkel onderdeel is die verre het middelpunt vertegenwoordigd van die agenda.

+1 Voor het eerst ben ik, als zijnde PVV-stemmer, het met deze uitspraak eens.

Een houdbare coalitie lijkt gewoon onmogelijk en er is geen schuldige aan te wijzen.

Bij herverkiezingen worden de PVV en de PVDA de grote winnaars; de PVV zal veel zetels wegsnoepen bij de VVD en CDA (veel mensen hebben immers op deze partijen gestemd, omdat ze de PVV net iets te extremistisch vinden) en de PVDA zal veel zetels krijgen, daar ze de enige linkse partij zijn die tegenstrijd kunnen bieden tegen een rechtse coalitie.

Laatst bewerkt:
Je kunt nooit de meerderheid halen met PVV in de coalitie, maar slechts de virtuele meerderheid. Er ontstaat grote verdeeldheid in de partijen die met met Wilders samenwerken. CDA sterk verdeeld, de PVV ook (in mindere mate). Veel succes met wetsvoorstellen door de tweede kamer lozen.

Ik vind juist dat Rutte roet in het eten gooit. Hij is de grootste partij en heeft het initiatief. Als hij nu eindelijk eens echt duidelijk durft te zijn over samenwerking met de PVV, dan moet het CDA ook een beslissing nemen. Maar in eerste instantie is het aan Rutte.

Natuurlijk kunnen de PVV en het VVD praten zonder het CDA. Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen. Natuurlijk is dan het nadeel voor Rutte en Wilders dat Verhagen er niet is om de schuld te geven als het misgaat. Dat is de echte reden dat ze het niet aandurven. Mietjes.
Dit zegt toch genoeg: http://www.nu.nl/nieuws/2268160/cda-top-wil-geen-coalitie-met-pvv.html

Die geluiden hoor je niet binnen VVD...

Als je tussen de lijnen leest:

"Leonard Geluk, oud-wethouder in Rotterdam, noemt het voor het CDA 'ondenkbaar en onacceptabel' om zaken te doen met een partij die concessies doet aan godsdienstvrijheid."

Daar zit dus het échte probleem... Terwijl die godsdienstvrijheid inderdaad wat beperkter zou mogen worden. Beperken tot de privé-omgeving bijv.

Dit zegt toch genoeg: http://www.nu.nl/nieuws/2268160/cda-top-wil-geen-coalitie-met-pvv.html

Die geluiden hoor je niet binnen VVD...

Als je tussen de lijnen leest:

"Leonard Geluk, oud-wethouder in Rotterdam, noemt het voor het CDA 'ondenkbaar en onacceptabel' om zaken te doen met een partij die concessies doet aan godsdienstvrijheid."

Daar zit dus het échte probleem... Terwijl die godsdienstvrijheid inderdaad wat beperkter zou mogen worden. Beperken tot de privé-omgeving bijv.

Wat laat de burger toch over zich heen pissen zeg.

VVD & PVV zijn de grootste winnaars. CDA verliest en heeft het voor het zeggen. Nu is de kans groot dat toch de PVV niet in de coalitie komt. En daar gaan ze mee akkoord???
Laat gewoon de 3 grootste partijen regeren. Niks geen gezeur. Samenwerken! Dat hebben ze toch wel op school geleerd???:rolleyes:

Laatst bewerkt:
VVD & PVV zijn de grootste winnaars. CDA verliest en heeft het voor het zeggen. Nu is de kans groot dat toch de PVV niet in de coalitie komt. En daar gaan ze mee akkoord???
Laat gewoon de 3 grootste partijen regeren. Niks geen gezeur. Samenwerken! Dat hebben ze toch wel op school geleerd???:rolleyes:
Dan had ik jou 4 jaar geleden wel eens willen horen met dat principe. :p

Stiekem is Wilders wel blij, want het is een gegeven dat als je regeert je zetels verliest. Over 4 jaar kan Wilders nu weer hetzelfde verhaaltje vertellen, en mensen zullen weer op hem stemmen. Kijk maar hoe dat nu weer perfect gespint wordt in de media, er wordt gezegd CDA trekt de stekker eruit en dat dit zo jammer is. Dit gaat alleen maar herhaald worden de komende maanden: "Wij wilden zo graag, maar de politieke gevestigde orde heeft ons eruit gehouden." Dus de gemiddelde PVV stemmer gaat dit herhalen en houdt zijn vertrouwen in Wilders. Derhalve maar een +1 voor de spinners van PVV.

Terug
Naar boven