- Waardering
- 2.658
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien is een Amerikaans stelsel beter. Een groot links blok, een rechts blok, en dan allebei 1 iemand naar voren schuiven adhv stemmen, en die het tegen elkaar laten opnemen.
CDA/VVD/PvdA is problematisch omdat Pvda en CDA net elkaar de tent uitgevochten hebben en het CDA nu ook nog eens Verhagen aan het roer heeft. Als je 4 jaar veel van hetzelfde wil zien dan moet je zeker hopen op die coalitie. D66 en GL willen hervormen, VVD wil saneren en PvdA zal wel moeten aansluiten als ze mee willen regeren.

Denk niet dat er een Paars+ kabinet komt, Rutte heeft al aangegeven dat de verschillen erg groot zijn. Als dat wel komen zal dan kunnen we in oktober weer stemmen.![]()
Waarom wilde Verhagen die tweegesprekken eigenlijk niet?Het CDA wilde dat VVD en PVV eerst zouden onderhandelen, de PVV wilde alleen met drie partijen tegelijk onderhandelen.
Een voorstel om met tweegesprekken - tussen VVD en CDA aan de ene kant en CDA en PVV aan de andere kant - voortgang te krijgen in de kabinetsformatie, stuitte alleen op weerstand bij CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen.
Voor VVD-leider Mark Rutte en PVV-leider Geert Wilders was dat volgens Rosenthal wel een begaanbare weg.
Waarom wilde Verhagen die tweegesprekken eigenlijk niet?
Hm klinkt als een excuus om zijn rechtse achterban te kunnen uitleggen waarom het niet lukt met PVV.Hij vond het zinloos een gesprek aan te gaan als VVD en PVV geen compromie gesloten zouden hebben over hun grote verschillende standpunten.
Dat moest dus eerst geregeld worden van Verhagen.
hm klinkt als een excuus om zijn rechtse achterban te kunnen uitleggen waarom het niet lukt met pvv.
VVD zal flink wat water bij de wijn moeten doen willen ze een kabinet vormen. Zo zie je maar dat je helemaal niet zo blij met winst hoeft te zijn.
Hm klinkt als een excuus om zijn rechtse achterban te kunnen uitleggen waarom het niet lukt met PVV.
Dat is toch wat ik zeg: bang van rechterzijde binnen CDA (en daarbuiten).Welnee, Verhagen beseft dat er maar een goede keuze is voor het CDA op dit moment en dat is de oppositie. Dat hij hier nog geen duidelijkheid overgeeft heeft te maken dat hij niet gezien wil worden als de partij die de PVV buitensluit en niet volledig verantwoordelijk wil worden geacht voor het aansturen op een dan onvermijdelijke Paars kabinet.
Dat is toch wat ik zeg: bang van rechterzijde binnen CDA (en daarbuiten).
Maar Klaaswitz, vind jij een paars+ kabinet dan ook niet een hele domme zet van de VVD? Ik denk dat er dan toch een hoop stemmers weer naar PVV en CDA gaan. Cohen heeft overigens vandaag aangegeven dat hij geen trek heeft in CDA-PVDA-VVD, dus nu neig ik toch weer naar paars+.