KaleHardloper
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik heb juist weer gehoord van een maat van me die gebeten is (inmiddels dood) dat het heel erg pijn deed.
Maar ookal is hij uit de buurt, je kun toch altijd je kamer rondzoeken ?
?
.Is ie dood door de spin?
Ik hoop dat ze bang zijn voor vogelspinnen.
Beten van de zwarte weduwe
De spin is niet agressief en mensen worden meestal gebeten omdat ze de spin onbedoeld in het nauw brengen, bijvoorbeeld door op een toiletbril te gaan zitten waar de spin haar web heeft gesponnen. De beet wordt aanvankelijk nauwelijks gevoeld maar gaat na enige minuten hevig pijn doen en kan dan gepaard gaan met andere ziekteverschijnselen. Een fatale afloop is wel beschreven hoewel dit geenszins zo vaak voorkomt als in sensatiebeluste media wordt gesteld.
In de hele VS zijn tussen 1950 en 1959 (voor de ontwikkeling van een antiserum) bijvoorbeeld slechts 63 fatale gevallen gemeld. Bij toediening van antiserum in ernstige gevallen trad in een ziekenhuisserie van meer dan 2000 beten geen enkele fatale afloop op.
In een Australisch onderzoek naar 63 gevallen waarbij de roodrugspin (nauw verwant aan de zwarte weduwe) gevangen was en dus eenduidig kon worden geïdentificeerd[1] trad pijn op in alle gevallen; hevige pijn bij 61% van de gevallen en pijn die meer dan 24 uur aanhield in 66% van de gevallen.
In 35% van de gevallen traden systemische verschijnselen op (algemeen onwelzijn, zweten, verlammingsverschijnselen in tegenstelling tot plaatselijke verschijnselen). De pijn duurde gemiddeld 48 uur (maximaal 96 uur). Slechts 6 patiënten hoefden met antigif te worden behandeld. Bij beten van de verwante L. Hasselti was er meer kans op systemische verschijnselen dan bij L. mactans. Er waren geen gevallen met fatale afloop.
De LD50 voor Latrodectusgif voor muizen wordt opgegeven als 0,9 mg/kg. Ter vergelijking: voor wespengif is dit ongeveer 2,5 mg/kg.
Maar ookal is hij uit de buurt, je kun toch altijd je kamer rondzoeken ?

BLijft een probleem he...
...het woord Zwart, en het woord Inburgeren...in 1 zin

Voor de Antwerpenaren:
Er zijn al zwarte weduwen in Brecht en op het Kiel aangetroffen.
Ik woon een paar km van het Kiel, Not Cool![]()
U heeft gelijk.. ben net klaar met lezen, toch bedankt voor de correctieDat valt volgens mij wel mee:
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_weduwe_(spin)
Ik denk niet dat je behoefte hebt aan het zoeken van een kleine spin wanneer je hevige pijn ondergaat. Maar wellicht denk jij er anders over, of voel je de pijn minder erg door hetgeen je in je reet prikt![]()
proest !Ohh dat valt nog mee dan....hier in Nederland hebben we er veel meer. Ik weet alleen niet hoeveel er weduwe zijn.

word je niet vrolijk van als die langs je voeten ziet lopen. brrr
word je niet vrolijk van als die langs je voeten ziet lopen. brrr