XXL Nutrition

Republikeinse lobby's en Democratische lobby's in de Nederlandse media

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Valt me op dat in de Nederlandse media het veel en vaak over Obama gaat en men vanuit daar overschakeld op McCain en z'n kamp in een vergelijkende context.

Republikeinse conventie is op de publieke omroep eigenlijk onder gesneeuwd. Terwijl we een onafhankelijke objectieve media zouden moeten hebben.

Een onafhankelijke objectieve media is sowieso zeldzaam zoniet onbestaande. Als de directeur een mens is dan heeft die per definitie een politieke voorkeur, en daar gaat je objectiviteit al. Bovendien is het niet politiek correct om de republikeinen gelijk te behandelen in onze linkse landjes.

Interessant onderwerp en ik denk zoals T zegt, het is redelijk onvermijdelijk om deze zaak objectief te bekijken in Europa.

Ik ben benieuwd hoe groot de ophef gaat zijn nu McCain een vrouwelijke senator als Runnig Mate heeft uitgekozen. Ik heb zo een idee dat het hem wel wat stemmen gaat kosten.
Hij heeft nu natuurlijk wel een deuk gemaakt in het krachtige, authoritaire, mannelijke imago van de stereotiepe Republikein.

Een onafhankelijke objectieve media is sowieso zeldzaam zoniet onbestaande. Als de directeur een mens is dan heeft die per definitie een politieke voorkeur, en daar gaat je objectiviteit al. Bovendien is het niet politiek correct om de republikeinen gelijk te behandelen in onze linkse landjes.
meestal is het niet echt een bewuste keuze maar lopen de zaken simpelweg zo.
joris luiendijk (weet niet of ik het juist schrijf) heeft in tegenlicht toen eens een interessant interview gegeven over vermeende framing door de media.

idd

Wat een grapje is het toch , de verkiezingen. Elkaar overtreffen in vanalles , alle 'dirt' zoeken van je concurrent , zoveel geld in pompen. En je kan toch overduidelijk zien wie de belgische/nederlands media verkiest , 1min McCain die z'n nieuwe vice president voorstelt en 5minuten minimum reclame voor Obama via Hilary Clinton die plots pro Obama geworden is. Tijdje geleden konden ze mekaar rauw eten en plots dikke vriendjes.

Wat een grapje is het toch , de verkiezingen. Elkaar overtreffen in vanalles , alle 'dirt' zoeken van je concurrent , zoveel geld in pompen. En je kan toch overduidelijk zien wie de belgische/nederlands media verkiest , 1min McCain die z'n nieuwe vice president voorstelt en 5minuten minimum reclame voor Obama via Hilary Clinton die plots pro Obama geworden is. Tijdje geleden konden ze mekaar rauw eten en plots dikke vriendjes.

Dat is toch logisch. Eeerste strijdde ze tegen elkaar, maar het blijven allebei democraten. Ze kan zich moeilijk bij kamp McCain gaan scharen.

Terug
Naar boven