XXL Nutrition

Resultaten tweede bloedonderzoek

MHD

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 media-items
Waardering
110
Zonet mijn tweede bloedonderzoek binnen;

ASAT 97 (0-45), 2 weken geleden 52
ALAT 247 (0-45), 2 weken geleden 102
CK 233 (0-200)

deze drie waarden waren verhoogd,

Tijdens dit bloedonderzoek zat ik anderhalve week in mijn kuur van TestE en primo en ik had net 1 week lang winstrol 100 mg EOD inject gezet.

GammaGT 13 (0-50)
Bilirubine 6 (0-17)
alk. fosfatase 38 (40-120)
LDH 203 (0-250)

Zo zie je maar dat een kuur wel degelijk invloed heeft op de leverwaarden.

Mijn vraag is nu heb ik leverschade ? of zijn de verhoogde ALAT, ASAT waarden meer te wijten aan spierschade (training en injectie) ??

Laatst bewerkt:
gestoorde levertesten betekent dat je lever gestoord is, maar het is niet omdat je lever gestoord is dat je lever beschadigd is. leverschade kan je hierdoor wel oplopen indien je dit te lang zou doen. vergelijk het met alcohol drinken. als je elke dag 10 pinten drinkt, zal je lever gestoord zijn, maar die is pas bechadigd als je dit lange tijd zou doen. ik heb meer dan 10 jaar met gestoorde levertesten rondgelopen door hepatitis C en na genezing heeft een biopsie toen vastgesteld dat ik geen leverschade had. bij de ene mens zal dat vlug gaan, bij de nadere misschien niet. de ene heeft misschien aanleg hiervoor, iemand anders weer niet.

• Topic Starter Topic Starter
Was bij jouw ook alleen ALAT en ASAT verhoogd of waren er nog andere waarden die niet helemaal goed waren.

Ik heb trouwens mijn hepatitis-uitslagen nog niet binnen.

Kerel ik begrijp dat je je druk maakt....maar deze waarden zijn volledig normaal voor iemand die aan de AAS zit (en daarbij nog eens veel eet en keihard traint). Absoluut niks om je druk over te maken.

Vind de waardes niet extreem hoog. Aangezien je gammaGT prima is heb je imo geen leverschade.

Verder vind ik tijdens je cycle (mits deze enigzins normaal is) onderzoeken doen niet nodig. Check je waardes 4 a 5 weken na je pct een keertje. :)

geen leverschade, het wil gewoon zeggen dat je lever wat harder moet werken.

Drink eens 10 glazen bier op zaterdag en laat op zondag bloedafnemen. Krijg je het zelfde resulaat.

Geen zorgen, ik ga mee met MrJ, laat eens opnieuwe onderzoek doen enkele weken na je pct

Vind de waardes niet extreem hoog. Aangezien je gammaGT prima is heb je imo geen leverschade.

Verder vind ik tijdens je cycle (mits deze enigzins normaal is) onderzoeken doen niet nodig. Check je waardes 4 a 5 weken na je pct een keertje. :)

Bedankt

Hoe kom je aan deze wijsheid ?

Deze wijsheid krijg ik van mijn sportarts, waar ik gemiddeld 3-4 keer per jaar kom.

Vind het ook een heel vreemd dat je zegt ''zo zie je maar dat een kuur wel degelijk invloed heeft op de leverwaarden''. Is dit iets nieuws voor je dan ???

Laatst bewerkt:
Gozer, als je niet tegen de hitte kan, moet je niet in de keuken staan. Dit geld ook voor Aas.

Deze wijsheid krijg ik van mijn sportarts, waar ik gemiddeld 3-4 keer per jaar kom.

Vind het ook een heel vreemd dat je zegt ''zo zie je maar dat een kuur wel degelijk invloed heeft op de leverwaarden''. Is dit iets nieuws voor je dan ???

Dit is helemaal niks nieuws voor mij, alleen hoeveel mensen ken jij die voor hun kuur bloedonderzoek laten doen en wanneer ze in hun kuur zitten en dit ook melden.

Dit is helemaal niks nieuws voor mij, alleen hoeveel mensen ken jij die voor hun kuur bloedonderzoek laten doen en wanneer ze in hun kuur zitten en dit ook melden.

Vanwaar die vraag? Dat is nu even helemaal niet relevant. Het gaat erom dat de waarden die jij aangeeft echt niet abnormaal zijn voor iemand die kuurt.

Vanwaar die vraag? Dat is nu even helemaal niet relevant. Het gaat erom dat de waarden die jij aangeeft echt niet abnormaal zijn voor iemand die kuurt.

Ik wou gewoon weten of de verhoogde waardes nu ligt aan de lever of aan mijn spieren, want zoals je waarschijnlijk weet zijn ALAT en ASAT enzymen die te vinden zijn in lever, nieren en spieren. En CK zijn enzymen die vooral te vinden zijn in de (hart)spiercellen.

Aangezien mijn GammaGT ok was, zal het waarschijnlijk meer aan spierschade liggen dan aan leverschade, dit omdat de CK ook verhoogd is. Ik wou alleen weten wat de geleerden onders ons ervan vinden en of die mijn gedachtegang bevestigen.

Ook vindt ik dit belangrijk om te weten, omdat ik misschien nog wat orals ga toevoegen aan mijn kuur, maar mochten de verhoogde waarden nu meer aan de lever liggen dan zal ik deze niet nemen.

Vandaar mijn vraag

ALAT en ASAT die verhoogd zijn, is wel degelijk omdat je lever gestoord is door de AS. een paar weken na je kuur zouden die terug normaal moeten zijn. zeker als je winstrol neemt, zijn je waarden verhoogd. iemand die 250mg testosteron per week neemt, zal waarschijnlijk geen of licht verstoorde levertesten hebben, maar winstrol, dboll, oxy dat is toch wat anders.

Hey boys:D,waar kan ik me bloedwaarde enzo late testen VOOR en NA me kuur ?

Want da vin ook wel important:D

Zal ik gewoon met me huisarts overleggen dak een kuurtje wil gaan doen ?

Want ik kreeg vandaag ook geen ibuprofen die de tandarts een recept voor had uitgeschreven omdat ik cortistereoide voor me astma moet gebruiken.

Hey boys:D,waar kan ik me bloedwaarde enzo late testen VOOR en NA me kuur ?

Want da vin ook wel important:D

Zal ik gewoon met me huisarts overleggen dak een kuurtje wil gaan doen ?

Want ik kreeg vandaag ook geen ibuprofen die de tandarts een recept voor had uitgeschreven omdat ik cortistereoide voor me astma moet gebruiken.

www.medimark.nl

Ik heb ook waarden gehad in die buurt en geen schade (zijn toen foto's genomen). Heeft me wel doen besloten om nooit meer orals te nemen.

Thanks tremendes,meten hun veel dingen zoals.........?

geen leverschade, het wil gewoon zeggen dat je lever wat harder moet werken.

Drink eens 10 glazen bier op zaterdag en laat op zondag bloedafnemen. Krijg je het zelfde resulaat.

Geen zorgen, ik ga mee met MrJ, laat eens opnieuwe onderzoek doen enkele weken na je pct

Dat vraag ik me dus altijd af. In hoe verre kan je het effect van AAS met alcohol vergelijken? Wat ik bedoel is.. welke hoeveelheid alcohol geeft ongeveer dezelfde leverbelasting als bijvoorbeeld 500mg test-e per week. Zijn dan 10 pils per dag.. meer of minder? Iemand daar enig idee van?

Dat vraag ik me dus altijd af. In hoe verre kan je het effect van AAS met alcohol vergelijken? Wat ik bedoel is.. welke hoeveelheid alcohol geeft ongeveer dezelfde leverbelasting als bijvoorbeeld 500mg test-e per week. Zijn dan 10 pils per dag.. meer of minder? Iemand daar enig idee van?

Test-e is nauwelijks leverbelastend.

Terug
Naar boven