MuscleMeat

Bloedonderzoek resultaten.

Bezoekers in dit topic

Ja idd. Zei k net ook tegen m'n ma. Die was sws al van. Ja kinderen dit kinderen dat. Maar daar hoef ik me gelukkig niet heel erg druk om te maken. Maar definitie van geschikt. Geschikt als in de doc zou het voorschrijven.
Over kinderen hoef je je niet druk te maken, mits je HCG mee laat lopen. Al zou je dat niet doen, dan nog is er een procedure die je kan starten om je volume weer terug te krijgen. Ik zag dat je BigCat al had gevraagd om te kijken, die kan je daar sws meer over vertellen. Er staan ook wat dingen over in z'n thread geloof ik.

De doc gaat jou niets voorschrijven, dat is zeker. In Nederland is referentie waarde heilig.
 
  • Like
Waarderingen: JayB
Over kinderen hoef je je niet druk te maken, mits je HCG mee laat lopen. Al zou je dat niet doen, dan nog is er een procedure die je kan starten om je volume weer terug te krijgen. Ik zag dat je BigCat al had gevraagd om te kijken, die kan je daar meer sws meer over vertellen. Er staan ook wat dingen over in z'n thread geloof ik.

De doc gaat jou niets voorschrijven, dat is zeker. In Nederland is referentie waarde heilig.

Das zwaar klote dan. K zal het zien gedurende de komende tijd. Of mijn symptomen verslechteren of niet. Ik wacht het af. Nu weet ik in elk geval wat mijn waarde nu zijn. Bedankt voor je reacties en interesse. Mochten er nog vragen zijn. Stel ze gerust.
 
Switch van dokter!?

Ja dat zij m'n pa ook al ja. Ben nogal lui om daar vaart achter te zetten.... Zal het nog een keer met m'n ouders bespreken als ze allebei thuis zijn. Mijn moeder geeft aan dat ze er zo min mogelijk van wilt weten omdat ze zich dan zorgen gaat maken om de resultaten van het onderzoek hahahaha. Moeders.....:p
 
Waarom zou een arts met deze waarden actie moeten ondernemen ? Waarden zijn niet hoog maar binnen regulier bereik. Je bent moe ? Nou en ! Wie niet. Moet geen Amerika hier worden waar ze iedereen en passant platspuiten of supplement er en omdat ze 'moe' zijn. Pseudo dokteren hier moeten mensen niet allerlei goed bedoelde adviezen geven terwijl er 1001 redenen kunnen zijn waardoor waarden afwijken. Gelijk over TRT beginnen zonder enige reden om daartoe over te gaan. Het word met de dag gekker hier.
 
Waarom zou een arts met deze waarden actie moeten ondernemen ? Waarden zijn niet hoog maar binnen regulier bereik. Je bent moe ? Nou en ! Wie niet. Moet geen Amerika hier worden waar ze iedereen en passant platspuiten of supplement er en omdat ze 'moe' zijn. Pseudo dokteren hier moeten mensen niet allerlei goed bedoelde adviezen geven terwijl er 1001 redenen kunnen zijn waardoor waarden afwijken. Gelijk over TRT beginnen zonder enige reden om daartoe over te gaan. Het word met de dag gekker hier.

Wie raadt er hier iets aan dan? OP begint zelf over TRT, er worden alleen opties gegeven.

Beter de opties een beetje polsen en je kennis verbreden, dan met het vingertje wijzen dat je niet moe mag zijn. We hebben nu iedergeval 1 optie van de 1001 opties besproken. Heb jij daar nog iets aan bij te dragen? Of vind je het makkelijker om met je vingertje te wijzen en doem scenario's te verzinnen?
 
Welk doemscenario heb ik geschetst dan ?

Ik wees enkel op het gemak waarmee de testosteronspiegel als de oorzaak word aangewezen en dit door niemand concreet in twijfel getrokken word.

Hij verkent zijn horizon alleen binnen een zeer beperkt kader waar er weinig ruimte bestaat voor daadwerkelijke inzichten en er word zelfs geadviseerd naar een andere arts te zoeken. Meedenken bestaat ook uit het in twijfel trekken van een hypothese.

Vermoeidheid kan vele oorzaken hebben waarvan de meeste psychosomatisch.

Een mooi begintpunt naar de oorzaak zou zijn om naar de huisarts te gaan en niet te liegen over steroden gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Welk doemscenario heb ik geschetst dan ?

Ik wees enkel op het gemak waarmee de testosteronspiegel als de oorzaak word aangewezen en dit door niemand concreet in twijfel getrokken word.

Vermoeidheid kan vele oorzaken hebben waarvan de meeste psychosomatisch.

Een mooi begintpunt naar de oorzaak zou zijn om naar de huisarts te gaan en niet te liegen over steroden gebruik.


Dat we dalijk een tweede Amerika worden waar iedereen maar platgespoten wordt, dat noem ik een aardige levendige fantasie nadat een forumbezoeker een thread is gestart vanwege een bloedonderzoek.

Op de rest ga ik niet in, want de thread spreekt verder voor zich.
 
Dat is waar men impliciet vanuit gaat in deze thread. Van doemscenario naar levendige fantasie. Sterk en steekhoudend. Als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan gewoon je mond.
 
Dat is waar men impliciet vanuit gaat in deze thread. Van doemscenario naar levendige fantasie. Sterk en steekhoudend. Als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan gewoon je mond.

Haha, er worden alleen maar feiten gegeven. Die in sommige gevallen een paar post later nog beaamt worden ook.Jij hebt in drie posts niks anders gepresteerd dan het vingertje te wijzen en denigrerende opmerkingen te maken. En dan nog snel een ninja edit maken ook. Laat me raden je werkt in de zorg.
 
Hij heeft op 20 jarige leeftijd een vrij testosterongehalte van een 75 jarige en er is niets aan de hand. Tuurlijk jongens ;)
Ik denk dat jullie onderschatten wat een impact moeheid kan hebben op geluk en functioneren. Er kan altijd gekeken worden of testosteronsuppletie een positief effect heeft. Je schaadt er niets mee, maar kan er alles mee winnen.
 
Hij heeft op 20 jarige leeftijd een vrij testosterongehalte van een 75 jarige en er is niets aan de hand. Tuurlijk jongens ;)
Ik denk dat jullie onderschatten wat een impact moeheid kan hebben op geluk en functioneren. Er kan altijd gekeken worden of testosteronsuppletie een positief effect heeft. Je schaadt er niets mee, maar kan er alles mee winnen.

Voor zover ik me herinner heb ik hier al last van sinds mijn puberteit maar heb hier verder nooit op laten checken. Had ik toen maar naar mijn moeder geluisterd. Maar ik ben benieuwd wat evt test suppletie zou veranderen aan mijn gemoedstoestand. Mijn vriendin die las de symptomen en zei het meteen.

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Ik beleef mijn leven ook heel vaag. Alsof het niet echt is, vraag me dan ook wel eens af wat ik allemaal gedaan heb gedurende de dag. Komen hele vage herinneringen naar boven.
 
Hier ook een laag testosteron gehalte, is er bij jou ook een mogelijke aanleiding voor dat het zo laag is?

Bijmij komt t door mn ziekte verleden.. Maar merk ook dat ik veel moe ben en lastig spieren opbouw nog...
 
Voor zover ik me herinner heb ik hier al last van sinds mijn puberteit maar heb hier verder nooit op laten checken. Had ik toen maar naar mijn moeder geluisterd. Maar ik ben benieuwd wat evt test suppletie zou veranderen aan mijn gemoedstoestand. Mijn vriendin die las de symptomen en zei het meteen.

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Ik beleef mijn leven ook heel vaag. Alsof het niet echt is, vraag me dan ook wel eens af wat ik allemaal gedaan heb gedurende de dag. Komen hele vage herinneringen naar boven.
Dat is wel heftig man, zo erg heb ik het niet. Ik heb dat ik bijv. niet meer op simpele woorden kan komen, ik niet meer kan leren (dezelfde zin 5x lezen en nog steeds niks binnenkrijgen), voelen alsof m'n hersenen mist zijn. Niet meer deel kunnen nemen aan gesprekken, omdat wat gezegd wordt veel te langzaam binnendringt.
 
Dat is wel heftig man, zo erg heb ik het niet. Ik heb dat ik bijv. niet meer op simpele woorden kan komen, ik niet meer kan leren (dezelfde zin 5x lezen en nog steeds niks binnenkrijgen), voelen alsof m'n hersenen mist zijn. Niet meer deel kunnen nemen aan gesprekken, omdat wat gezegd wordt veel te langzaam binnendringt.

Typisch gevalletje brain fog.
 
Hij heeft op 20 jarige leeftijd een vrij testosterongehalte van een 75 jarige en er is niets aan de hand. Tuurlijk jongens ;) Ik denk dat jullie onderschatten wat een impact moeheid kan hebben op geluk en functioneren. Er kan altijd gekeken worden of testosteronsuppletie een positief effect heeft. Je schaadt er niets mee, maar kan er alles mee winnen.
Ik zeg helemaal niet dat er niets aan de hand is, en ik zeg niet dat het niet mogelijk is dat zijn iet wat lage T waardes (indirect of direct) de oorzaak zijn. Ik probeer alleen de OP duidelijk te maken zich niet volledig op testosteron te focussen, omdat zijn symptomen het gevolg kunnen zijn van allerlei verschillende dingen. Veel van die dingen zijn al snel mis als er iets verstoord of kapot is. Dingen zoals energie en libido zijn graadmeters voor vitaliteit, algemene gezondheid, als daar iets mis mee is kan dat allerlei oorzaken hebben dus, is niet per se testosteron gerelateerd, al hoewel het natuurlijk wel kan.

Een jodium tekort kan bijvoorbeeld voor functionele hypothyreoidie zorgen en die symptomen zijn hetzelfde als bij lage T waardes. Zelfde voor slecht functionerende bijnieren (circadiaan rhytme van cortisol naar de klote, DHEA-S uit verhouding) of verkeerde balansen tussen cortisol/dopamine/etc.
 
Typisch gevalletje brain fog.
Yep. Nu nog de oorzaak? :p

Ik zeg helemaal niet dat er niets aan de hand is, en ik zeg niet dat het niet mogelijk is dat zijn iet wat lage T waardes (indirect of direct) de oorzaak zijn. Ik probeer alleen de OP duidelijk te maken zich niet volledig op testosteron te focussen, omdat zijn symptomen het gevolg kunnen zijn van allerlei verschillende dingen. Veel van die dingen zijn al snel mis als er iets verstoord of kapot is. Dingen zoals energie en libido zijn graadmeters voor vitaliteit, algemene gezondheid, als daar iets mis mee is kan dat allerlei oorzaken hebben dus, is niet per se testosteron gerelateerd, al hoewel het natuurlijk wel kan.

Een jodium tekort kan bijvoorbeeld voor functionele hypothyreoidie zorgen en die symptomen zijn hetzelfde als bij lage T waardes. Zelfde voor slecht functionerende bijnieren (circadiaan rhytme van cortisol naar de klote, DHEA-S uit verhouding) of verkeerde balansen tussen cortisol/dopamine/etc.
Ja daar heb je zeker gelijk in. Was ook meer gericht naar frko.
 
Dat is wel heftig man, zo erg heb ik het niet. Ik heb dat ik bijv. niet meer op simpele woorden kan komen, ik niet meer kan leren (dezelfde zin 5x lezen en nog steeds niks binnenkrijgen), voelen alsof m'n hersenen mist zijn. Niet meer deel kunnen nemen aan gesprekken, omdat wat gezegd wordt veel te langzaam binnendringt.

100% herkenbaar
 
Back
Naar boven