Fitness Seller

revalidatie schema

jimi

Freaky Bodybuilder
20 jaar lid
10 media-items
Waardering
1
hallo mede bb ers ik zit met een probleem ik heb een schouder bles en ben al meerdere keren naar een fysio geweest en die heeft het behandelt met geluidsgolven en verder kon ik gewon weer rustig aan trainen maar nu zit ik met een probleem ben maandag weer begonnen met split en doe daar ook wel wat druk oefeingen in maar ben erachter gekomen dat dit bijna niet meer gaat
bijv.:incline bankdrukken gaat niet maar incline chestpress machine weer wel
dit is mijn schema voor 8 week
ma
rug
deadlifts 4x
barbell row 4x
t-bar-row 4x
chinnen 4x

biceps
barbell curl 4x
alternate dumbbell curls 4x
hammer curls 4x
wo
Borst
bankdrukken /dumbbells 4x
incline bankdrukken/dumbbells 4x
incline fly's 3x
dumbbell pullovers 3x

tricep
glose grip press 4x
dippen 4x
rope push down 4x
vr
Squat
- Leg press
- Leg extension
- Leg curl of Stiff legged Deadlift
- Standing calf raises

Chrunches
- Cable chrunches
- Machine chrunches
- Hanging leg/knee raise.

en zou graag samen met jullie een revalidatie schema opzetten zodat mijn schouder zo snel mogelijk weer herstel want kan hier echt niet over wil gewoon weer keihard kunne trainen bijvoorbaat dank jongens

• Topic Starter Topic Starter
is er iemand die kan helpen ?????

Kan je beter aan je fysio vragen... Die weet wat juist je probleem is.

hij vertelde mij dat de aanhecting van de biceps naar schouder en borst vastzaten maar kon mij niet vertellen hoe ik het beste kon trainen om het sneller te verhelpen hij massert alleen met dat apparaat en 30 min weer klaar ik moet morgen weer en zou hem nog een keer vragen dan en ander hulp bij de sportschool maar niemand weet hoe je een schema kan maken voor revalidate voor de schouders

Ik denk dat niemand voorstellen durft te doen, omdat dit stomweg specifieke kennis vereist en je op zo'n vraag dan beter geen antwoord kan geven dan een fout/stom antwoord...

Ik ken het type blessure wel, mijn broer heeft het gehad en hij heeft gerevalideerd door stomweg licht te trainen en langzamaan weer op te bouwen.
Hem was namelijk geadviseerd wel gewoon door te trainen, maar voorzichtig te doen. Zjin biceps korte kop-aanhechting was een klein beetje losgekomen van het bot en dat moest zichzelf herstellen, was het idee...

Als je echter niet kan vermelden waardoor die aanhechting "vast zit", dat is namelijk nogal een ruim begrip, wordt het ook moeilijker om wat te bedenken, waardoor je dat kan voorkomen...

ik zou mijn fysio vandaag effe vragen hoe dit zou komen en post het dan meteen dan kan ik een beter beeld geven van wat er aan de hand is super thanks voor de reaktie

als de fysio je niet kan helpen bij revalidatie schema???
Zou ik andere fysio zoeken, probeer een sportfysio te zoeken die kan je gerichte revalidatie oefeningen geven.
http://fysiotherapie.startpagina.nl/ daar staat mss wel een goed addres tussen.

Heb je al geprobeerd om bv 3x/dag goed te stretchen, en eventueel een hotpack erop te leggen?
Komt alles lekker los

Een hotpack helpt echt voor geen meter bij diep liggende pezen, imho... Je hebt het hier over pezen die ONDER je pecs en deltoids verstopt liggen :)

ja als jeje arm achter je rug steekt kome je pezen toch meer naar de oppervlakte te ligge...
Kprobeer maar wat voor te stellen hé :D

Zou 3XL hier geen raad mee weten?

kerel, ontzie oefeningen die pijn doen m.a.w. gun het gedeelte dat pijn doet in ieder geval alle rust.

pak daarnaast zo veel mogelijk rust tussen borstdagen en je schouder-revalidatieschema

en al ben ik geen fysio ( al ga ik dat wel volgend jaar studeren:D ) denk ik dat je het beste oefeningen kunt pakken die geen pijn doen, en dan concentrerende op de uitvoering en de stimulatie van de schouderblessure en niet op verplaatsing van grote gewichten.

het is vaak zo dat een spier redelijk in beweging houden beter bijdraagt aan herstel dan complete rust

maar zeker op de oefeningen die pijn doen zou ik toch complete rust pakken,

hopelijk als ik volgend jaar studeer kan ik wat meer zeggen over dit soort dingen,

succes ermee,

groetjes,

mass_builder

of doet iedere oef. pijn? in dat geval zou ik je schouder complete rust geven.

super thanks voor de reakties kerels

ik ben vrijdag weer geweest em n hij heeft me vertelt wat er precies aan de hand is het is de bicep aanhechting en de pectoralis aanhechting
dus de kruis hechting in je bovenarm nu heeft hij mij vertelt dat ik alleen nog maar vaste oefeningen mag doien dus die met machines omdat ik dus met dumbbell en barbell teveel in balans moet blijven en bij machines niet momenteel doe ik mijn schouders niet en heb ze dan ook niet in mijn schema ben wel van plan het er weer in te gooien maar dan met machines ik heb bijv wel vrijdag front en side raise gedaan maar dan maar met 5 kilo aan 1 hand p*ssy weight dus iedereen keek raar maar jah wat moet je dan dan maar effe de ego weggooien en door gaan met revalideren ik ga het bovenlichaam schema weer annpassen en zou graag hulp hebben van mensen die mij hier mee kunnen helpen alvast superthanks en een karma voor de hulp

ps wat is een hotpack

ik heb ook n schouderblessure, mijn fysio heeft mij echter aangeraden om juist wél zo veel mogelijk met dumbbells te werken en de apparaten juist achterwege te laten, dan wel met weinig gewicht en veel herhalingen, dan dring je ook dieper door tot waar je blessure zit, dit lijkt mij (en de fysio) beter dan dat je het probleem juist gaat omzeilen, door met apparaten te trainen, dus om de pijn heen trainen zoals mensen hier vaker aanraden, (niet terecht naar mijn mening, je wilt t probleem tog gericht oplosse???)
Ik zou je dus aanraden, licht gewicht, veel reps (20-40) heel veel rekken en strekken, ook thuis 4-5 keer per dag, goeie uitgebreide warming up, cooling down, en dumbbells gebruike ipv apparaten, zo ziet ook mijn schema eruit,

ps hotpack is zon zakje wat warm wordt ;) hehe, tegenovergestelde van n zak ijs ofzo :)

Hij moet zeker niet gaan stretchen als het probleem aan z'n pees zit volgens mij, te zien natuurlijk wat er net aan die pees is. Ontsteking, scheurtje...?
Verder gaat ijs meer helpen dan warmte als het je pezen zijn.

Loe zei:
ik heb ook n schouderblessure, mijn fysio heeft mij echter aangeraden om juist wél zo veel mogelijk met dumbbells te werken en de apparaten juist achterwege te laten, dan wel met weinig gewicht en veel herhalingen, dan dring je ook dieper door tot waar je blessure zit, dit lijkt mij (en de fysio) beter dan dat je het probleem juist gaat omzeilen, door met apparaten te trainen, dus om de pijn heen trainen zoals mensen hier vaker aanraden, (niet terecht naar mijn mening, je wilt t probleem tog gericht oplosse???)
Ik zou je dus aanraden, licht gewicht, veel reps (20-40) heel veel rekken en strekken, ook thuis 4-5 keer per dag, goeie uitgebreide warming up, cooling down, en dumbbells gebruike ipv apparaten, zo ziet ook mijn schema eruit,

ps hotpack is zon zakje wat warm wordt ;) hehe, tegenovergestelde van n zak ijs ofzo :)
thanks bro karma

en thanks voor de hotpack
zou je je schema eens willen posten kan ik het effe vergelijken thanks

Mjah, in principe valt er niet zo heel veel te zeggen verder...
Pak machines en doe die raises etc met kabels. Dan heb je altijd nog corrigerende werking, maar het iets minder dan bij db front en side raises...
Pak je rows ook aan de lat pull enzo.

nope pak de barbell row in het squat rek en dumbbell row kan ik ook gewoon chinnen gaat minder daar doe ik pulldowns voor op pannat apparatuur of gewone pulldowns laat maar zeggen alle bovenhandse bewegingen gaan slecht

ps bedoel je seated row deze doe ik niet meer doe deadlifts in de plaats meer een knaller vor die onderrug

Samu zei:
Hij moet zeker niet gaan stretchen als het probleem aan z'n pees zit volgens mij, te zien natuurlijk wat er net aan die pees is. Ontsteking, scheurtje...?
Verder gaat ijs meer helpen dan warmte als het je pezen zijn.

hmm ja hoe zat dat ook alweer, warmen stimuleert de doorbloeding, dit is denk ik beter bij ontsteking niet? koelen stokt juist de doorbloeding, bij n ontsteking veroorzaakt door bacterien mag je nooit n hotpack gebruike mer das neit t gevoel bij jou,
en bij n scheurtje zou ik idd niet stretche ;):P

mijn huidige schema is alweer n stapje verder, waarbij ik de kilo's weer moet opvoere om de pezen weer wat sterker te maken, ikweet niet of dit voor jou wel zo slim is al? dit schema bestaat uit split schema, push (borst tri schouders) en pull (rug bi (en ook benen)) spieren, 3 keer per week, 10 herhalingen per oefening, korte pauze tusse de series (30-40sec) en ook tusse bepaalde oefeninge, dak dus goed zweet, warm blijf voor goede doorbloeding, en dna moet ik dus duizend keer op n dag rekke :grumble:

Terug
Naar boven