Mijn mening is toch onderbouwd of niet dan? op een schaal van 1-10 is een 5 gemiddeld, daar zit ie ruim boven met 1,5 punt.
Als je met een 6,5 komt bij een film waarbij de meeste critici en sites boven de 8 zitten, dan heb je imo een hoop uit te leggen. Jouw eerste post was dan simpelweg niet voldoende IMO. Ik reageerde daarop, en daarna kan jij daar weer op reageren = discussie.
En 10 beste films ooit? Laat me niet lachen. Neem jij de IMDB scores maar aan voor waarheid, ik doe dat niet. Bovendien zullen we over een jaar of 2 nog wel eens kijken of ie dan nog steeds zo hoog genoteerd staat.
Er valt weinig aan te lachen, het is de realiteit. Je kan nu wel denigrerend spreken over één van de meest bekende rankings op het web, maar dan heb ik nog wel andere voorbeelden hoor, heb er enkele opgezocht:
- IMDb: 8,9/10 (#6 in top 250)
- Rotten Tomatoes: 8/10
- metacritic.com: critics: 74/100 en gebruikers: 8,4/10
- collider.com: Rating: A
- filmshaft.com: 4,5/5
- screenrant.com: 5/5
- nydailynews.com: 5/5
- empireonline.com: 5/5
- pastemagazine.com: 8,3/10
- denofgeek.com: 4/5
- movies.tvguide.com: 3,5/4
- 3news.co.nz: 5/5
- rogerebert.suntimes.com: 4/5
- metro.co.uk: 5/5
etc...
En natuurlijk mag je afwijken van de norm (of van om het even welk cijfer), sterk afwijkende cijfers kunnen echter kritiek verwachten. En dan moet je niet als in het nauw gedreven wild gaan reageren maar gewoon op een volwassen manier je recensie verdedigen.
Gast, wat maak je van mijn woorden? Haat voor dicaprio? Jezus, dat is wel een sterk woord, vind je niet? Ik vind hem als acteur niet zo geslaagd, in geen enkele rol tot nu toe, en nee, het is niet dicaprio die de film voor mij verziekt, ik heb dat in mijn post ook uitgelegd. Lees nog maar eens...
Dat is de indruk die je naliet, was gewoon een reactie daarop. Als dat niet zo is dan is dat bij deze duidelijk gemaakt.
Ik vind het verbazingwekkend als Big-T het hier niet mee eens is eerlijk gezegd.
Ik vind het verbazingwekkend dat jij tot die conclusie komt. Ik reageerde op jouw post omdat jouw argumentatie voor dat IMO lage cijfer voor mij ontoereikend was.
+1, een lekker uitgemolken gegeven ook.
Het script werd door de meeste critici als 'origineel' beschreven. Dit blijkt dus juist één van de sterke punten te zijn.
Het is niet omdat er een onderwerp in voorkomt dat in andere films ook werd gebruikt, dat het verhaal uitgemolken is. Dan kan je dus geen enkele film meer goed vinden want elk onderwerp is zo ongeveer wel al gebruikt.