AndroidHealthClinic

Richard's Logboek

rdiphoorn

Novice
Waardering
0
Mijn naam is Richard en ik heb mij toch maar eens aangemeld op dit forum nadat ik het best vaak had bezocht. Sinds 1 maand ben ik bezig met Stronglifts 5x5, en ik volg dit trainingsprogramma strikt. Ik voeg zelf geen oefeningen toe omdat ik dit programma eerst minimaal 6 maanden wil volgen om te zien hoe ik gevorderd ben. En ik geloof in het programma omdat het voor veel mensen geholpen heeft, tenminste, dit maak ik op uit het forum van stronglifts.com.

Ik wil hier graag mijn dagboek bijhouden om progressie te 'monitoren', maar ook om ervaringen te delen. Ik vul getrouw het excelsheet in van Stronglifts.com. Hier een link naar het excelsheet: http://stronglifts.com/files/stronglifts-5x5.zip

Statistieken:

• Leeftijd: 29
  • Lengte: 1m86
  • Gewicht: 84kg
  • Vetpercentage: 19,7%

Doelen (naar prioriteit ingedeeld):

1. Gezonde voeding
  2. Krachtopbouw
  3. Platte buik verkrijgen
  4. Meer energie
  5. Atletisch lichaam verkrijgen

Startwaarden bij aanvang Stronglifts programma:
Workout A:

• Squat: 40kg
  • Benchpress: 30kg
De lichaamsgewichtoefeningen totdat je niet meer kunt heb ik niet bijgehouden, omdat ik dit niet belangrijk vind hoe vaak ik het kan/doe.
Workout B:

• Squat: Zie bovenstaande
  • Overhead Press: 20kg
  • Deadlift: 30kg
De lichaamsgewichtoefeningen zoals ook uitgelegd in bovenstaande.

Nu ben ik dus ongeveer 1 maand verder met wat gemiste trainingen en 2x per week trainen (wat ik nu heb aangepast naar standaard 3x per week trainen), en zit op de volgende gewichten:
Workout A:

• Squat: 60kg
  • Benchpress: 44kg
Workout B:

• Overhead Press: 26.5kg
  • Deadlift: 55kg
Omdat de 1e maand niet echt goed ging zoals ik beschreef, zit ik eigenlijk nu nog te laag volgens het Stronglifts programma, dat verklaart de kleine verschillen in gewichten.

Ik heb al opmerkingen gekregen van vrienden dat mijn fysiek aan het veranderen is, en ikzelf merk het aan mijn buik, deze wordt steeds iet platten zonder dat ik hem in hoef te houden.:)

Mijn grootste pijnpunt is voeding, dit moet/wil ik nog drastisch aanpassen.

Ik zal proberen foto's te plaatsen, deze heb ik nog vlak voordat ik begon met het trainen, en zal recentelijke foto's plaatsen.

Succes,

Je hoeft je niet strikt aan de gewichten te houden van het "stronglifts" programma hoor.
Bepaal gewoon je eigen tempo en gewichten. Desnoods ga je een stapje terug om op techniek te trainen, zodat je voorkomt dat je met een slechte uitvoering meer pakt maar de kans op blessures vergroot.

• Topic Starter Topic Starter
Succes,

Je hoeft je niet strikt aan de gewichten te houden van het "stronglifts" programma hoor.
Bepaal gewoon je eigen tempo en gewichten. Desnoods ga je een stapje terug om op techniek te trainen, zodat je voorkomt dat je met een slechte uitvoering meer pakt maar de kans op blessures vergroot.

Dank je voor je reactie. Ik ga ook niet te zwaar en ga me zeker niet overtrainen. Met strikt bedoel ik dat ik geen oefeningen toevoeg of eraf haal. Techniek is voor mij ook het belangrijkste, ik hang het Kaizen principe aan, wat ik ook gebruik voor het zwemmen. Ik zwem volgens de Total Immersion methode.

Terug
Naar boven