MuscleMeat

Richting de 88kg met IF

Waardering
1
Hi all.

Man van 24, ooit woog ik een kleine 110kg, op dit moment nog zo'n 94,5kg. 1,5j geleden de knop omgezet, toen 18kg kwijtgeraakt en daarna de motivatie verloren en weer iets aangekomen. Nu ben ik sinds een week begonnen met Intermittent Fasting, heb me redelijk ingelezen maar weet nog lang niet alles.

In tegenstelling tot wat ik had verwacht gaat 't me tot nu toe redelijk makkelijk af. Mijn window is van 13u-21u.

In dit topic hoop ik een plek te hebben waar ik antwoorden kan vinden op mijn huidige en toekomstige vragen. Daarnaast zal ik natuurlijk ook af en toe even een update geven.

Direct mijn eerste vraag:

Ik heb bij B&F BCAA capsules besteld, maar is me nog een beetje duidelijk hoeveel ik het beste kan nemen en wanneer. Nu neem ik elke ochtend om 8u een capsule. Op de verpakking staat 8 capsules op trainingsdagen, dit lijkt mij wat overdreven en meer gericht op snelle verkoop? Of is dit noodzakelijk?

Gaat om deze pillen
http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/bcaa/body-fit-sportsnutrition/bcaa-caps-600-mg/

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Of neem een kleine shake half uur voor je gaat trainen.
Gewoon de whey gebruiken van XXL nutrition zitten zat bcaa's in.

Niet zo moeilijk maken.
En als je bcaa capsules wilt gebruiken zal je moeten slikken.

• Topic Starter Topic Starter
@martinnoppert

Ik vind het ook niet erg om die pillen te slikken, vroeg me alleen af hoeveel 't er dan moesten zijn. Volgende keer beter poeder kopen dus.

Ik train meestal net buiten mijn window dus dan kan ik die shake niet nemen.

@martinnoppert

Ik vind het ook niet erg om die pillen te slikken, vroeg me alleen af hoeveel 't er dan moesten zijn. Volgende keer beter poeder kopen dus.

Ik train meestal net buiten mijn window dus dan kan ik die shake niet nemen.

je kan eventueel de capsules open schuiven en de poeder in een glas water doen als je moeite hebt met slikken.
Maar 5 tot 8 gram BCAA vs 20 gram whey ... maakt niet zo veel uit denk ik.

Je hoeft geen bcaa's te gebruiken bij IF. De invloed daarvan zal minimaal zijn.

8 capsules van 0,6 gram lijkt mij persoonlijk ook niet zo veel. Komt neer op minder dan 5 gram eiwit.

Daarnaast is het met producten van B&F altijd maar de vraag wat je daadwerkelijk krijgt (zeker het huismerk). Aangezien ze hier ook al betrapt zijn op zeer afwijkende waarden (in negatieve zin) op hun whey eiwit en vitamine D3.

Je hoeft geen bcaa's te gebruiken bij IF. De invloed daarvan zal minimaal zijn.

8 capsules van 0,6 gram lijkt mij persoonlijk ook niet zo veel. Komt neer op minder dan 5 gram eiwit.

Daarnaast is het met producten van B&F altijd maar de vraag wat je daadwerkelijk krijgt (zeker het huismerk). Aangezien ze hier ook al betrapt zijn op zeer afwijkende waarden (in negatieve zin) op hun whey eiwit en vitamine D3.

Oh, dacht dat het juist bij IF nodig was.. Anders krijg je toch juist spierafbreuk?
Wist ik niet van B&F, volgende keer maar op zoek naar een andere webshop dus.

Oh, dacht dat het juist bij IF nodig was.. Anders krijg je toch juist spierafbreuk?
Wist ik niet van B&F, volgende keer maar op zoek naar een andere webshop dus.

Ongeveer halverwege de nacht krijgt je lichaam al bijna geen voeding meer tot 1300 uur. Daar helpen die paar capsules weinig bij als je zolang zonder voeding gaat zitten.

Ben bezig met een voedingsschema, heb nu een soort opzetje. Hebben jullie feedback/aanvullingen?
Mijn onderhoud is 2800, wil op 2300 gaan zitten op rustdagen. Op trainingsdagen vul ik sommige maaltijden iets aan.

(13u00) Maaltijd 1:
VKE / Kcal
19,48 103,47 61,82 / 830

Lidl Speltbrood
2 x 1 snee, 70 g
Zwagerman Kipfilet Bieslook
4 x 1 plakje, 46 g
Body & Fit Whey Perfection
1 maatschep, 28 g
Body & Fit Pure Rice Powder
30 g
Body & Fit Ultra Fine Oats
33 g
Ei
3 middelgroot
Appel
1 middelgrote

(19u00) Maaltijd 2:
VKE/Kcal
22,26 99,08 53,89 / 809

Broccoli (of andere groente)
200 g
AH Zilvervliesrijst (ongekookt)
125 g
Oldenlander Rundertartaartjes
200 g

(21:00) Maaltijd 3:
VKE/KCAL
3,46 31,41 58,44 380

Quaker Havermout
1/2 x 1 porti, 20 g
Body & Fit Whey Perfection
15 g
Linessa Magere Franse Kwark
500gr

TOTAAL:
Vet Kolhy Eiwit Cal

45,20 233,96 174,15 2019

Kom dus nog redelijk wat te kort, hoe en waar kan ik dit het beste aanvullen?

hey, vind mezelf eigenlijk ook nog een beginner maar wil toch wel even reageren, doe zelf ook sinds 2 maanden IF en bevalt super. Vind je eetschema niet echt goed. Mijn onderhoud zit op 3200 en zit op ook 2800 op sportdagen.

Voorbeeld van gisteren aan macro’s:

95 gram vet, 276 gram KH, 225 gram eiwitten totaal 2811 Kcal. Probeer mijn eiwitten altijd mijn gewicht keer 2.2gram aan te houden, dus eigenlijk rond de 200gram. Vetten doe ik 1 gram per kg gewicht.

Jij zit maar op 45 gram vet, dat is echt te weinig. Ik eet bijvoorbeeld elke dag tussen de 20-40 gram walnoten en een avocado. Zo kom gemiddeld naar de 95 gram vetten icm kipfilet.

Ook eet ik elke dag rond de 228 gram kipfilet als eerste maaltijd om 12:00. Dit geeft mij ook 67.38gram eiwitten en 17.59 vetten.

Mocht je meer vragen hebben, kan je altijd een privé bericht sturen.

Bedankt voor je reactie. Kan ik je ergens volgen?

Het klopt dat dit schema nog redelijk incompleet is, mis ook nog zo'n 300-400 kcal. Vandaar de post. Noten ga ik er zeker bij halen, 2.2gr per kg aan eiwitten lijkt mij persoonlijk wat veel. Ik probeer tussen de 1.5 en de 2.0gr per kg te zitten.

Sinds ik begonnen ben met met IF en het serieus heb opgepakt ben ik zo'n 3kg kwijt. Gaat de goede kant op maar kan beter..

Na een paar maanden Stronglifts ben ik sinds deze week overgestapt op een fullbody schema wat ik hier op 't forum vond.

Quadriceps: Squats (3x10)
Hamstrings: Leg Curls (3x10)
Borst: Bench Press (3x10)
Rug: Barbell Rows (3x10)
Schouders: Barbell Press (3x10)
Biceps: Barbell Curls (3x10)
Triceps: Skullcrushers (3x10)
Buik: Crunches (3x20)
Kuiten: Standing Calf Raises (3x10)

Zag het in een post van @RFFNCK.

Fijn om ook echt weer even t gevoel te hebben dat het hele lichaam wordt aangepakt, dit had ik met bijv Stronglifts toch minder. Squat wissel ik soms in voor leg press, en de BOR voor een t-bar row.
Hiernaast probeer ik ook zo'n 1 tot 2x in de week te gaan hardlopen. Ook hier in merk ik dat ik stappen maak. No pun intended.

Inderdaad, vetten hoog houden. Anders krijg je zometeen hormoonproblemen en is niet chill voor oa je testosteronproductie. Met als gevolg dat je ook minder makkelijk spiermassa gaat krijgen. Vetten op 1, eiwitten op 2 en de rest aan koolhydraten. Dan zit je zeker safe :)

Terug
Naar boven