Wie meer eiwitten inneemt dan het lichaam nodig heeft, zet het teveel aan eiwitten om in energie. Overtollige energie wordt opgeslagen als lichaamsvet.
Wie meer eiwitten binnen krijgt, vormt ook meer afvalstoffen. Dat kan de nieren meer belasten en uiteindelijk nierproblemen veroorzaken
wie meer van ALLES inneemt dan nodig is krijgt een energy overschot en zal, in bepaalde mate vetvorming krijgen. Dus dat hele teveel eiwit verhaal is wel zo een onzinnig iets, liever teveel eiwitten dan teveel frituurvet he slimpiedimpie
het is natuurlijk per kg vvm, vet verbruikt immers geen energie.
vet verbruikt wel energy, alleen minder, zo een 6kcal per kg per dag dacht ik .
dus het is nadelig voor je als je te veel eiwitten in je cut neemt? Mijn vvm is 73 kg x 3 = 219 gr eiwitten. Ik neem er dik 280 ofzo.
in de cut kan je beter JUIST een overschot aan eiwitten hebben, minder spierverlies, hogere thermische waarde etc. die maaltijden krijg je toch binnen, dus waarom dan niet zoveel mogelijk eiwitten ?
Je moet toch aan je kcals geraken....dan vul ik ze liever aan met eiwitten als je carbs en vet al hoog genoeg zitten ipv die NOG te verhogen.
Sommige mensen hebbe nu eenmaal meer kcals nodig dan andere.
Altijd dat gedoe van 'teveel' eiwit ..Kijk gewoon wat voor u werkt.
ik ben het 100% met jou eens, altijd van die onzin verhalen van teveel eiwit heeft geen nut, teveel vet wel dan
als je nog 400kcal over hebt in je dagschema, en je hebt al je benodigde eiwitten al binnen voor die dag, dan zou ik alsnog een high protein meal pakken ipv te denken dat ik toch al genoeg protein heb, en net zo goed iets kan eten wat alleen uit carbs of vet bestaat.

Kijk gewoon wat voor u werkt.