MuscleMeat

Riem

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Ik ben op zoek naar een riem, voornamelijk voor gebruik tijdens het deadliften. Ik kan er alleen niet uitkomen wat wijsheid is. Ik zoek sowieso een riem die dik is over de gehele lengte, dus niet met alleen een dik gedeelte op de rug.

Nu zie ik bijvoorbeeld deze bij Rumblestore (voorheen Benima.nl):

Powerlifthalterriem
2qwlc75.jpg

Deze is €40,-

Maar bijvoorbeeld bij Fitness-Seller zie ik deze:

PowerSports Powerliftriem
vo7atv.jpg

Deze is €24,90 en 1 cm dik, met een breedte van 10cm.

Maar dan heb je ook nog riemen bij voornamelijk Amerikaanse websites zoals www.crain.ws en www.inzernet.com, die er ongeveer hetzelfde uitzien, maar in prijs sterk schelen met de Nederlandse websites. Alle riemen zijn rond de 1cm dik (wisselt tussen 10mm en 13mm). Kan iemand mij het verschil vertellen, of zijn er mensen met ervaring met 1 van deze riemen? En wat is handiger/beter, een riem met een enkele prong of een dubbele?

Kan iemand mij het verschil vertellen, als er al verschil is? Als iemand nog een andere (bij voorkeur Nederlandse) webwinkel weet waar ze goede riemen verkopen hoor ik het graag.

Ik heb zelf de bovenste van rumble store. echt een prima ding! is precies wat ik van een belt verwacht. hij is de eerste paar keren wel erg stug, dus doe hem niet meteen de eerste x heel erg strak, want dan krijg je hem niet los. :D

Ik heb geen ervaring met de riem van fitness-seller.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb zelf de bovenste van rumble store. echt een prima ding! is precies wat ik van een belt verwacht. hij is de eerste paar keren wel erg stug, dus doe hem niet meteen de eerste x heel erg strak, want dan krijg je hem niet los. :D

Ik heb geen ervaring met de riem van fitness-seller.

Oke, bedankt voor je reactie. Ik neig ook naar de riem van Rumblestore. Iemand bij mij uit de gym heeft dezelfde riem als die van Fitness-Seller, maar die sluiting lijkt me niet echt fantastisch.

Die van FS is niet meer voorradig (tenzij je heel dik bent:p).
Die van Rumblestore is wel goed.
Ik gebruik nu altijd die van goodlift. Vind ik ook een heel leuke riem.

Heb ook veel opgezocht hierover vorige week. Stond juist op het punt dezelfde riem te kopen. Tot ik een topic zag waarin 3XL een onderzoek postte dat zo'n riem (bij squatten) niet alleen niet helpt, maar de ruggengraat zelfs harder zou belasten.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/riem-ontziet-onderrug-27650/

Uiteraard slechts 1 onderzoek.

Laatst bewerkt:
Heb ook veel opgezocht hierover vorige week. Stond juist op het punt dezelfde riem te kopen. Tot ik een topic zag waarin 3XL een onderzoek postte dat zo'n riem (bij squatten) niet alleen niet helpt, maar de ruggengraat zelfs harder zou belasten.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/riem-ontziet-onderrug-27650/

Uiteraard slechts 1 onderzoek.

Dat is niet iets wat ik ervaar.
Een riem zorgt trouwens niet voor ondersteuning, maar zorgt ervoor dat je meer intra-abdominale kracht kan opbouwen waardoor je core sterker is.

Een riem zorgt trouwens niet voor ondersteuning, maar zorgt ervoor dat je meer intra-abdominale kracht kan opbouwen waardoor je core sterker is.

Ik ervaar het zelfde als jij, een sterkere core. Ik merk niets van meer druk op de ruggengraat. Ik gebruik mijn belt dan ook enkel bij pr pogingen op gymlifts en hele zware events.

Als ik nu een riem zou kunnen kopen voor 25 euro zou ik het zelf ook uitproberen. Probleem is dat ik een goede enkel kan verkrijgen via rumble store en die vragen 26 euro om het te leveren naar België. Komt neer op 60+ euro totaal.

Voor het testen van een riem met een grote kans dat het mij niet bevalt, vind ik dit te veel.

Als ik nu een riem zou kunnen kopen voor 25 euro zou ik het zelf ook uitproberen. Probleem is dat ik een goede enkel kan verkrijgen via rumble store en die vragen 26 euro om het te leveren naar België. Komt neer op 60+ euro totaal.

Voor het testen van een riem met een grote kans dat het mij niet bevalt, vind ik dit te veel.

En is er niemand in je gym die een goeie riem heeft?
Ik heb mijn riem besteld bij goodlift.cz.
Dat vind ik echt een goeie riem en is 35+8 euro. Valt nog goed mee, dus.

Die eerste heb ik ook en daar ben ik zeer tevreden over:thumbs:

Heb je topic ook doorgelezen hoor. Was mij ook net iets te duur.
En nee, in mijn gym deadlift en squat niemand ook al is er alles voor aanwezig.

Maakt ook niet echt uit, trainingen gaan nog goed zonder.

Oke, die van Rumblestore lijkt inderdaad de betere van de 2. Kan iemand me vertellen hoe dik hij is, en hoe breed?

Die website had ik ook gevonden inderdaad, de gear ziet er goed uit. Hoe heb je daar betaald? Ik heb eigenlijk alleen ervaring met iDeal, maar dat gaat niet werken daar :)

Die website had ik ook gevonden inderdaad, de gear ziet er goed uit. Hoe heb je daar betaald? Ik heb eigenlijk alleen ervaring met iDeal, maar dat gaat niet werken daar :)

Gewoon bankoverschrijving.
Ik heb vorige week donderdag betaald. Ik denk dat ik het in de loop van volgende week ga binnen krijgen.

Ah ok, je krijgt gewoon hun rekeningnummer via e-mail? Dat is wel makkelijk dan.

Jep. Gewoon mailtje sturen wat je wilt bestellen en dan geven ze je alle info.
Ik gebruik momenteel de riem van een kameraad (die heeft dezelfde) bij het Squatten en het is echt goed spul!

Jep. Gewoon mailtje sturen wat je wilt bestellen en dan geven ze je alle info.
Ik gebruik momenteel de riem van een kameraad (die heeft dezelfde) bij het Squatten en het is echt goed spul!

Oke :) Bedankt voor je hulp, dan wordt het die waarschijnlijk.

Ik zou voor een lever belt gaan

Terug
Naar boven