AndroidHealthClinic

Rijst met......?

Justifire

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Zit nu alweer een paar maanden 2 maal per dag rijst met kip te eten.
De laatste tijd ging dit nog aardig door mijn verstand op 0 te zetten en kanen maar :)
MAAR NU IS DUS ECHT DE MAAT VOL !! :kots:
Die rijst is wel oke maar die kip hangt me strot uit (eet hem koud, geen manier om hem op te warmen overdag)
Dus de vraag aan mijn mee-eetertjes op dit board, wat te eten bij/door de rijst met een hoog proteinegehalte ?
Heb vorige week biefstuk geprobeert, was zeker lekker dus die zal ik regelmatig gebruiken, maar voordat ook dat een sleur word graag nog wat ideeen.
Tonijn is ook geen optie, heb hier denk nog 20 blikken staan en gebruik ze nu maar voor de visite :) beetje ketchup erdoor, heerlijk op toastjes, nee dank je nemen jullie maar, ik doe ff niet mee (justi rent naar het toilet)
Dus kom maar op met de tips, ik heb honger!

garnalen, zalm ,koolvis.kabeljauw.... veel eiwitten als omlet bakken en dan als nasi door je rijst verwerken....
gerookte kipblokjes zeer lekker

Maak er idd een soort nasi van!

uitje, knoflook, trassi, sambal, ketjap, eitje en wat andere groentes als je wilt.. dit samen bakken met je vlees.. dus kip. Basmatti rijst erdoor.. klaar! Verveelt mij nooit iig en koud ook zeer goed te eten!

suc6

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ik al zei heb ik geen mogenlijkheid om het op te warmen of terplaatse klaar te maken.
Ik maak er dus een rijstsalade van.
Rijst, paprika, appels, walnoten, mais, annanas en nu dus geen kip meer.
Zie nou verdomme al weer 2 keer kip genoemd worden in 2 replys !! :D
Alvast bedankt voor de tips, staan idd wel een paar goede suggesties tussen waaraan ik nog niet had gedacht.
Bis bis bis....

Ik maak het nu klaar met een banaan en wat cashew nootjes, soms ook met wat rozijnen.
Is koud prima te eten :)

Justifire zei:
Zoals ik al zei heb ik geen mogenlijkheid om het op te warmen of terplaatse klaar te maken.
Alvast bedankt voor de tips, staan idd wel een paar goede suggesties tussen waaraan ik nog niet had gedacht.
Bis bis bis....
ja inderdaad ik heb er kip bij staan maar die smaken totaal anders als gewone gebakken kipfile.......maar goed hoop dat ik je heb kunnen helpen;) oja huttekase kun je ook door je salade mengen....neeem dan de combi zalm uit blik en huttekase is echt lekker

Justifire zei:
Bis bis bis....

Je moet je eten ook voorbereiden!! Op zaterdag als je tijd hebt bijvoorbeeld een hele stapel food klaar maken. In van die tupeware bakkies mikken en dan in de vriezer, avond voor je werk erruit leggen en de volgende dag kun jij smullen van je eten.

Maar kip kun je zoveel mee doen.. verveelt mij na jaren nog steeds niet :D

Maar biefstuk is een goede ook erg lekker.. rosbief in plakjes. Zelf haal ik vaak van die plakjes kalkoen bij de lidl. 120gr. in een pak en zo opkanen. Koolvis met sambal. Zalmfilet, gerookte makreel. etc etc.. afwisselen is wel belangrijk.. na een poos is niks lekker meer als je het teveel eet.

Kip! Het meest veelzijdige stukje vlees, kip!

Ik expirementeer met kruiden en verschillende groentes. Soms verbaas ik mezelf weer wat een heerlijke combinaties er mogelijk zijn. Maar hoe je het went of keert, eten blijft brandstof...en zo zie ik het soms dan maar ook.

En mocht je budget het toelaten is biefstuk inderdaad een uitstekende 'kip-vervanger'.

rijst & kwark & pindakaas ??? :meal:

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag rundergehakt geprobeert, ook best te doen.
Alleen jammer dat het dan weer zo vet is :(

biefstuk, vis, schoongemaakte mossels, garnalen, zalm, koolvis, kalkoen....keuze genoeg!

Zalm (of kip) en wat gesneden groente.

ROERBAKGROENTEN RULESS bij rust en kip :D

Ik gooi mijn kipfilet nu 's avonds steeds in een pitabroodje, voor de afwisseling :) smaakt gelijk weer een stuk lekkerder

Rijst eventueel met gerookte kipfilet en wat peultjes of roerbakgroenten.

Eventueel voor de smaak twee eetlepels Chicken Tonight erin.

eieren
zalm, kabeljauw, shizzle
noten
stront
aminozuurpillen
smarties
rood vlees
lamsvlees
kalkoen
eend
parelhoender
zeemeeuw