Fitness Seller

Rippetoe deadlift

Squatten tot je kont de grond raakt brah

• Topic Starter Topic Starter
Dus als ik het goed begrijp moet ik bij elke deadlift gewicht verhogen?

:)

Laatst bewerkt:
Omdat 3 keer per week squaten imo overkill is, ik ben minstens 1 week hersteltijd nodig voor het squatten. En 1 setje van 5 deadliften vind ik te weinig. Rippetoe legt teveel de nadruk op het squatten en te weinig op het deadliften. Ik vind ze even belangrijk. Ik vind die hele hype rondom Rippetoe overrated.

stats: 80kg squat

you're a joke

1m81 78kg 17%

:rolleyes:

Deadliften vraagt gewoon enorm veel van je lichaam . Buiten dat is Rippetoe een perfect schema voor basis(en beginners-)kracht waarbij je door het vele squatten de toch vrij moeilijke techniek leert . Gasten die Rippetoe afwijzen zijn gewoon gay . Sorry .

Omdat 3 keer per week squaten imo overkill is, ik ben minstens 1 week hersteltijd nodig voor het squatten. En 1 setje van 5 deadliften vind ik te weinig. Rippetoe legt teveel de nadruk op het squatten en te weinig op het deadliften. Ik vind ze even belangrijk. Ik vind die hele hype rondom Rippetoe overrated.

Zou jij een keer squatten uit het rippetoe schema halen en/of een keer deadliften toevoegen?

als je van 80kg squats een week moet herstellen moet je van 20m hinkelen zeker ook 3 dagen herstellen?

Het probleem is waarschijnlijk dat ik met squatten till failure ga en dat ik ook veel aan cardio doe, wat beenherstel ook in de weg zit.

Denk niet dat jouw squat till failure ook maar half zo taai is als eddine zn medium squat dagje, iaw, je eet k*t of je slaapt k*t.

Terwijl iedereen elkaar af zit te zeiken heb ik nog steeds geen antwoord
Moet ik bij deadlift dus die 5 keer dat je hem optilt elke til gewicht verhogen?

Als je topset 5x100 is doe je iets van een 5x60 5x70 5x80 5x90 5x100

En met bankdrukken doe je 3 keer je topset dus 3 keer 100 procent
En daarvoor ook 4 keer opbouwend

En met bankdrukken doe je 3 keer je topset dus 3 keer 100 procent
En daarvoor ook 4 keer opbouwend

hoeveelheid opbouwen hangt van je gewicht af, als jij naar 200kg moet opbouwen heb je meer sets nodig dan als je naar 30kg moet opbouwen.

Als je 5x100 moet deadliften doe je het bv zo:
8x20
8x20
5x60
5x80
-> 5x100

Voor banken bv zo:
8x20
8x20
5x40
5x55
-> 5x70
-> 5x70
-> 5x70

:)

Laatst bewerkt:
Een week rust is misschien erg veel, maar ik had bij Rip toen ik bij de 120kg squats aankwam wel last van het feit dat met 1 dag rust je in de 2e spierpijndag weer all out squats deed. De spierpijn begon op te bouwen ...

Goed opwarmen en rekken doet wonderen. Zaterdagmorgen moest ik opstaan (sliep op matrasje op de grond) met behulp van de deur vanwege de spierpijn, smiddags wat langer opwarmen en heb je er de hele training amper last van.

Zit allemaal tussen je oren. Je kan gewoon trainen met spierpijn je moet jezelf er alleen even doorheen pushen.

Terug
Naar boven