Beste mensen, ik train al een tijdje (ca een jaar echt seriues) met een split schema waar een hoop kritiek op was en ook weinig progressie mee geboekt was.
Nu wil ik graag de rippetoe methode toepassen, en zag daarvoor dit schema;
Dag 1
Squat (back, front)
Stiff Legged Deadlift
front of Zercher squats/lunges/leg press/leg extention
Pendlay Row
DB Row
Plank Holds
Dag 2
Bench Press 5x5
Push Press
Close Grip Bench Press
Incline Bench Press
Low Incline Flyes
Crucifix Flyes
Dag 3
Deadlift
Stiff Legged Deadlift
Chins of Pendlay Row
DB Row
Back Extention of Rope Pull Through
Face Pulls of DB Rear Delt Raise
Dag 4
Bench Press 5x5
Push Press
Close Grip Bench Press
Incline Bench Press
Low Incline Flyes
Crucifix Flyes
DB Hammer Curls
De indeling zou dan als volgt zijn;
Voorbeeld week indeling:
Maandag - dag 1
Dinsdag - dag 2
woensdag - rust
donderdag - dag 3
vrijdag - dag 4
Het is belangrijk om minimaal 2 dagen rust te houden tussen dag 1 en 3. En zo ook tussen dag 2 en 4. Dit in verband met herstel.
Het probleem is dat ik meestal alleen op Maandag,Dinsdag,Woensdag,Donderdag en Zaterdag kan.
Vrijdag kan ik vaak niet ivm school en werk, en zondag is de sportschool maar tot 13:00 open en heb ik vaak schooldingen en werk te doen.
Heeft iemand misschien een idee om dit schema in die 5 dagen te plannen? En ik ben bang dat ik mijn rug een beetje ga verpesten met deathlifts, is daar een alternatief voor? misschien met dit apparaat ? Is het verder een goed schema?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Tevens wat info;
Leeftijd 19, doel massa (inspiratie; Rob Riches/Sagi Kalev), 5x per week beschikbaar. Kan evt meer maar schijnt niet goed te zijn.
Nu wil ik graag de rippetoe methode toepassen, en zag daarvoor dit schema;
Dag 1
Squat (back, front)
Stiff Legged Deadlift
front of Zercher squats/lunges/leg press/leg extention
Pendlay Row
DB Row
Plank Holds
Dag 2
Bench Press 5x5
Push Press
Close Grip Bench Press
Incline Bench Press
Low Incline Flyes
Crucifix Flyes
Dag 3
Deadlift
Stiff Legged Deadlift
Chins of Pendlay Row
DB Row
Back Extention of Rope Pull Through
Face Pulls of DB Rear Delt Raise
Dag 4
Bench Press 5x5
Push Press
Close Grip Bench Press
Incline Bench Press
Low Incline Flyes
Crucifix Flyes
DB Hammer Curls
De indeling zou dan als volgt zijn;
Voorbeeld week indeling:
Maandag - dag 1
Dinsdag - dag 2
woensdag - rust
donderdag - dag 3
vrijdag - dag 4
Het is belangrijk om minimaal 2 dagen rust te houden tussen dag 1 en 3. En zo ook tussen dag 2 en 4. Dit in verband met herstel.
Het probleem is dat ik meestal alleen op Maandag,Dinsdag,Woensdag,Donderdag en Zaterdag kan.
Vrijdag kan ik vaak niet ivm school en werk, en zondag is de sportschool maar tot 13:00 open en heb ik vaak schooldingen en werk te doen.
Heeft iemand misschien een idee om dit schema in die 5 dagen te plannen? En ik ben bang dat ik mijn rug een beetje ga verpesten met deathlifts, is daar een alternatief voor? misschien met dit apparaat ? Is het verder een goed schema?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Tevens wat info;
Leeftijd 19, doel massa (inspiratie; Rob Riches/Sagi Kalev), 5x per week beschikbaar. Kan evt meer maar schijnt niet goed te zijn.