Fitness Seller

Roaccutane ja of nee

forzaboy

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
102kg
Vetpercentage
15%
Wat bevelen jullie aan of wat zouden jullie doen. Zit al een tijdje met acne, voornamelijk op m'n bovenrug. Heb roa wel 's ff gebruikt maar de bijwerkingen bevallen me niet. Zouden jullie in mijn geval wel aan de roa gaan of andere tips? (zie foto) eigenlijk geen zin om deze zomer er zo bij te lopen.
Mvg

IMG_20190219_125232.jpg

Wat bevelen jullie aan of wat zouden jullie doen. Zit al een tijdje met acne, voornamelijk op m'n bovenrug. Heb roa wel 's ff gebruikt maar de bijwerkingen bevallen me niet. Zouden jullie in mijn geval wel aan de roa gaan of andere tips? (zie foto) eigenlijk geen zin om deze zomer er zo bij te lopen.
Mvg

IMG_20190219_125232.jpg

Nee niet gebruiken, zoals je al zegt bevallen de bijwerkingen bij jou niet. Dit valt in principe nog wel mee en het kan velen malen erger.

EDIT: Wellicht helpt; benzol-peroxide. Dit kun je als het goed is gewoon bij de apotheek halen zonder recept.

Welke dosering slikte je? Een lage dosering voor een langere tijd is misschien een optie.

Nee, niet doen.

Destijds 2 tabs van 10 mg volgens mij ug

Dit is al een vrij lage dosering en zou het dan toch maar niet doen nu je er al niet zo prettige bijwerkingen van kreeg. Kijk eerst voor eventuele andere opties, misschien werkt het en krijg je er niet eens bijwerkingen van, of doe eens een bezoekje aan de huisarts.

Ik heb ook best kutte bijwerkingen, maar helaas het enige middel dat echt gaat helpen.

Je acné is niet eens zo erg vindk

Las hier laatst ergens dat aas gebruikers al preventief roa gebruiken voor het geval ze acne gaan krijgen...

Het beste middel tegen acné is zon. Dus in de zomer zal je er juist veel minder last van hebben.

Las hier laatst ergens dat aas gebruikers al preventief roa gebruiken voor het geval ze acne gaan krijgen...

Het beste middel tegen acné is zon. Dus in de zomer zal je er juist veel minder last van hebben.
Daar wil ik weleens bewijs voor zien.

Destijds 2 tabs van 10 mg volgens mij ug
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed gedoseert de UG-isotretinoïne is (voor hetzelfde geld is het overgedoseerd). Ooit overwogen om het via een arts te doen?

Je zou eventueel nog 10 mg dagelijks kunnen doen i.p.v. 20 mg dagelijks. Dat kan zeer zeker ook effectief zijn.

100% ja. Ziet toch niet uit dit? No offence.

Je traint mede om er goed bij te lopen en dan loop je met zulke rode kraters op je rug. Verpest per direct je hele fysiek.

• Topic Starter Topic Starter
  • Topic Starter Topic Starter
Ga binnenkort eens langs de dokter kijken of hij me iets kan geven wat helpt en anders lange tijd op 10 mg. Zal over een tijd jullie wel informeren bedankt voor jullie hulp en meningen in ieder geval!

Ben je zo eentje luister fijn is anders maar niet zo erg als jij het omschrijft hahaha. Liever ben ik er vanaf natuurlijk snap je best.
Ik zou gewoon wat roaccutane laten meelopen op 20mg, dan vallen de bijwerkingen mee. Op droge plekken gewoon veel zalf smeren, in de ochtend en avond.

Ik zou gewoon wat roaccutane laten meelopen op 20mg, dan vallen de bijwerkingen mee. Op droge plekken gewoon veel zalf smeren, in de ochtend en avond.
Dit is toch veel te weinig acne voor roa? Waarschijnlijk moet hij wat vaker zijn beddengoed wassen.

Beste keuze van mijn leven was een roa kuur. Had ook enorme last op rug/schouders/borst sinds mijn puberteit en de acne was nooit weggegaan en bleef verschijnen ondanks goede hygiëne, zalfjes, antibiotica.. 7maand roa gedaan op 40mg/dag (via dokter, geen ug) en inmiddels 3jaar later nog steeds 0 last. Zelfs met AAS geen last.

De bijwerkingen zijn fucking kut, je lippen voelen aan alsof ze verscheurd worden, je huid voelt zo droog aan als schuurpapier en vervelt van zodra je in de zon loopt, mentale sides, noem maar op. Zou het toch in een oogknip allemaal opnieuw doen wetende dat ik acnevrij ben daarna. Acne verpest idd je fysiek gewoon helemaal, en van zodra je er eentje kapotknijpt heb je er weer pijn en een langdurig litteken bij.

Beste keuze van mijn leven was een roa kuur. Had ook enorme last op rug/schouders/borst sinds mijn puberteit en de acne was nooit weggegaan en bleef verschijnen ondanks goede hygiëne, zalfjes, antibiotica.. 7maand roa gedaan op 40mg/dag (via dokter, geen ug) en inmiddels 3jaar later nog steeds 0 last. Zelfs met AAS geen last.

De bijwerkingen zijn fucking kut, je lippen voelen aan alsof ze verscheurd worden, je huid voelt zo droog aan als schuurpapier en vervelt van zodra je in de zon loopt, mentale sides, noem maar op. Zou het toch in een oogknip allemaal opnieuw doen wetende dat ik acnevrij ben daarna. Acne verpest idd je fysiek gewoon helemaal, en van zodra je er eentje kapotknijpt heb je er weer pijn en een langdurig litteken bij.
Hoe zit het met littekens? Na 2 maand was de acne bijna volledig weg bij mij maar ik had wel nog 'paarse vlekken'.

Toen besloten om te stoppen om dat ik de sides liever niet meer onderging:o heb ze nu terug maar minder erg

Hoe zit het met littekens? Na 2 maand was de acne bijna volledig weg bij mij maar ik had wel nog 'paarse vlekken'.

Toen besloten om te stoppen om dat ik de sides liever niet meer onderging:o heb ze nu terug maar minder erg

Ik had sowieso al vrij veel littekens. (werd pas behandeld met roa toen ik in mijn 20 was en had al last van acne sinds mijn 16e ofzo, ik mocht eerst jaren kloten met zalfjes en antibiotica:o) Ik had persoonlijk na de eerste 3-4 maand ook heeeel veel paarse vlekken van de littekens, ze leken wel meer op te vallen omdat de acne weg was maar de vlekken niet. Dokter had me al doorverwezen om ze te verwijderen met een laser maar gaf aan dat ik ook nog even kon afwachten om te zien of het bijtrok naar een minder "erg" niveau. Had gekozen voor het laatste en na de 7 maanden was het al verminderd dus had ik besloten ze niet meer te laten weghalen. Na +/- 1,5jaar zagen anderen niets meer van littekens maar ikzelf kan nog wel zien waar er acne was want als ik goed kijk zie ik nog hier en daar een iets 'lichter' plekje maar het irriteert me helemaal niet dus nooit voor in behandeling geweest.

Ik kan de situatie nu (na +/- 3jaar) het best beschrijven als een iets "ruwere" huid ipv een mooi egaal modellenhuidje, maar als ik bv op strand loop zie je niet dat ik acne gehad heb.

Terug
Naar boven