AndroidHealthClinic

Roaccutane ja of nee

Bezoekers in dit topic

Ik had sowieso al vrij veel littekens. (werd pas behandeld met roa toen ik in mijn 20 was en had al last van acne sinds mijn 16e ofzo, ik mocht eerst jaren kloten met zalfjes en antibiotica:o) Ik had persoonlijk na de eerste 3-4 maand ook heeeel veel paarse vlekken van de littekens, ze leken wel meer op te vallen omdat de acne weg was maar de vlekken niet. Dokter had me al doorverwezen om ze te verwijderen met een laser maar gaf aan dat ik ook nog even kon afwachten om te zien of het bijtrok naar een minder "erg" niveau. Had gekozen voor het laatste en na de 7 maanden was het al verminderd dus had ik besloten ze niet meer te laten weghalen. Na +/- 1,5jaar zagen anderen niets meer van littekens maar ikzelf kan nog wel zien waar er acne was want als ik goed kijk zie ik nog hier en daar een iets 'lichter' plekje maar het irriteert me helemaal niet dus nooit voor in behandeling geweest.

Ik kan de situatie nu (na +/- 3jaar) het best beschrijven als een iets "ruwere" huid ipv een mooi egaal modellenhuidje, maar als ik bv op strand loop zie je niet dat ik acne gehad heb.
Klinkt goed, ik staak m'n behandeling meestal na 2 maand omdat ik het echt niet trek op slechts 10mg. Maar ben van plan om het toch wat langer te gaan gebruiken en starten op 10mg 2 à 3 maal tot wanneer het volledig weg is want het is best beschamend, heb in meer dan 2 jaar niet zonder trui getraind:o
 
Klinkt goed, ik staak m'n behandeling meestal na 2 maand omdat ik het echt niet trek op slechts 10mg. Maar ben van plan om het toch wat langer te gaan gebruiken en starten op 10mg 2 à 3 maal tot wanneer het volledig weg is want het is best beschamend, heb in meer dan 2 jaar niet zonder trui getraind:o

Bij mij verminderden de sides vanaf 3-4 maand, de eerste twee maanden waren het ergst. Heb toen een hoop vaseline op mijn lippen gesmeerd.:D
Ken het gevoel btw, ik moet cringen als ik kijk naar foto's van mijn rug toen:o
 
Mentale bijwerkingen op wat roa? Zijn jullie een stel wijven ofzo?

Ik had eerst ook erg last van acne en had erg veel paarse littekens. Na roa gebruik zijn zelfs de paarse littekens weggetrokken en heb nu een egale huid.
Ik nam 20mg per dag voor een paar maanden en nu 2 a 3x per week een cap van 20mg om het bij te houden.
 
Mentale bijwerkingen op wat roa? Zijn jullie een stel wijven ofzo?

Ik had eerst ook erg last van acne en had erg veel paarse littekens. Na roa gebruik zijn zelfs de paarse littekens weggetrokken en heb nu een egale huid.
Ik nam 20mg per dag voor een paar maanden en nu 2 a 3x per week een cap van 20mg om het bij te houden.
Ik heb geen mentale bijwerkingen, mijn hele gezicht doet gewoon 24/7 pijn en daar hielpen speciale crèmes, lipbalsems en oogdruppels helaas niet veel mee
 
Ik ken meerdere mensen die zware acne hadden en heel veel voordeel hadden van Pro-Biotica. Dan niet de flesjes yakult maar gewoon in poeder of capsules. Die hadden ook Roa gebruikt maar daarna kwam de acne gewoon weer terug. Nu blijft het wel weg.
Veel huidproblemen komen vaak vanuit de darmen.
 
Zet er een antihistamine als ketotifen of desloratadine naast. Vermindert sides en verhoogd de effectiviteit van roa

Objectives
To evaluate the clinical efficacy and tolerability of antihistamine as an adjuvant treatment of isotretinoin.

Methods
Forty patients with moderate acne were included in this randomized, controlled comparative study. Twenty patients were treated with isotretinoin and 20 patients were treated with additional antihistamine, desloratadine. Assessment was made at baseline, after 2, 4, 8 and 12 weeks of treatment.

Results
At week 12, compared with isotretinoin only group, isotretinoin with additional antihistamine group showed more statistically significant decrease in acne lesion counts (non‐inflammatory lesions: 44.8% vs. 17.8%; inflammatory lesions: 55.8% vs. 22.9%; total lesions: 45.6% vs. 18.7%; all P < 0.05). Significant decrease was also observed in the score of global acne grading system and the measured value of sebum and erythema. Moreover, acne flare during the treatment occurred less frequently and adverse events of isotretinoin were more tolerable in additional antihistamine group.

Conclusions
This results provide early evidence that antihistamine has a synergic effect with minimizing the side‐effect of isotretinoin, and may be used as an adjuvant treatment of moderate acne.
 
Ik zeg ja.
 
Back
Naar boven