MuscleMeat

Rogue bar 2.0 of ATX powerbar?

Zoals anderen al aangeven zijn er ook twee bearing bars van ATX met naaldlagers en dus een veel betere spin :)
Klopt, alleen is de powerbar nog een stuk stugger dan ik had verwacht. Verder is het een prima bar volgens mij, maar dus wel iets voor de TS om mee te nemen in z'n besluit (en misschien zelfs een naaldlager bar te nemen).

Ik zat voor de nabije toekomst al naar een pendlay te kijken omdat die goed wat whip zouden hebben, maar dan is ATX toch een degelijk alternatief als ik jou zo hoor

Normaal als ik aanzet bij een deadlift komt die gelijk los. Toen er 270+ aan hing bij die power bar moest ik ineens "geduld" hebben omdat die eerst behoorlijk boog voordat de schijven los kwamen.
Bij die bearing bar zag ik precies hetzelfde als bij een eleiko als je die neerlegt of gooit, blijft helemaal trillen. Die dude uit Cyprus had een filmpje waar die eleiko met rogue Ohio bar vergeleek en daaruit bleek dat die rogue dat totaal niet heeft (wat wel hoort voor gewichtheffen)

Ja als je eens tegen een (gewichthef)barbell schopt als hij op de grond ligt hoor je hem trillen.
Hoelang hij trilt, de amplitudo en het geluid van het trillen zouden blijkbaar bepaalde kenmerken hebben. Ooit in filmpje voorbij zien komen.

Terug
Naar boven