XXL Nutrition

Roken

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Het is me helaas nog niet helemaal gelukt om te stoppen met roken, ik rook gemiddeld 5 sigaretten per dag ofzo. Weten jullie wat meer over hoe slecht het eigenlijk is voor je spieropbouw enzo? ???

Het beperkt de doorbloeding in je weefsels, dus dat zegt genoeg. Verder krijg je er vieze gele stinkende vingers van, stink je uit je mond en worden je tanden zwart, word je huid grauw en gaat je conditie naar de klote. Daarnaast ziet het er als je er goed op let knap stom uit en kost het heel veel geld. Hoeveel redenen heb je nodig om te stoppen? :cool:

Verslaving zit overigens tussen je oren. Gewoon uitmaken die peuk, asbakken weggooien en genieten van het inademen van zuurstof :thumbs:

You must spread some Reputation around before giving it to Dani again.

Ik ben zelf al lang geleden flink gaan matigen (1 per dag) en sinds een week of zes volledig gestopt !!! Het bizarre is dat ik werkelijk geen moment de behoefte meer heb gevoeld! Ik vind het zelfs vies nu, als ik anderen zie roken... :D

Anyway, genoeg mezelf op de borst geklopt....

Roken heeft absoluut negatieve gevolgen voor de mate waarin je spiermassa kweekt, zo heb ik mij laten vertellen. Het heeft met name negatieve gevolgen voor de intensiteit van je training. Het volgende even integraal gekopieerd van bodybuilding.com:

Tobacco Has The Following Impact On Performance:

Smoking reduces fitness levels through irreversible respiratory-system damage: This means that one cannot train as long, and the quality of training they do engage in is compromised. Smoking has an immediate effect on respiration, increasing airway resistance and therefore reducing the amount of oxygen absorbed into the blood.
Often the determining factor, that allows one to succeed in bodybuilding, is whether they can complete that all important final rep, or that extra half-an-hour of cardio. Smoking significantly reduces the likelihood of either of these things. Smoking slows down lung function and reduces lung growth, leaving the smoker literally gasping for air when they need it most.

The heart-beat of a smoker is 30% faster, on average, than that of a non-smoker: This forces the body of the smoker to expend more energy (in the form of heart-beats) to keep up with their non-smoking counterparts. This faster heart-beat is due to the stimulating effect of nicotine. The resulting increase in heart-rate, and blood pressure, paradoxically, decreases the flow of blood through the blood vessels, and this, in turn, reduces performance.

Those who smoke produce phlegm more than twice as often as non-smokers: Phlegm builds up in the airway and prohibits correct respiration (breathing). This is because smoking causes chronic swelling of the mucus membranes.

Tobacco significantly reduces oxygen availability to the muscles during exercise: Carbon monoxide in tobacco smoke has a higher affinity to haemoglobin (an oxygen carrying molecule in the blood) than does oxygen. Smoking, therefore, encourages the replacement of oxygen with carbon monoxide and, resultantly, causes oxygen depletion and a corresponding reduction in performance.
Carbon monoxide has a two-fold negative effect, in that it reduces the amount of oxygen absorbed into the blood from the lungs, and the amount that is absorbed into the muscles from the blood. Oxygen is important for the functioning of all energy systems in the body, so any mechanism which interferes with oxygen transport and uptake interferes with energy production, and therefore, athletic performance.

The tar in cigarette smoke adds to airways resistance. This tar coats the lungs, reducing the elasticity of the air sacs and resulting in the absorption of less oxygen into the bloodstream.

Tar also affects the cleansing mechanism of the lungs, allowing pollutants to remain in the bronchial tubes and lungs. Increased phlegm and coughing, and damage to the cilia (the hair-like projections which "sweep" pollutants out of the airways) are the result.

Decrease in maximal oxygen intake... Although exercising can increase maximal oxygen uptake by up to 20%, smoking can reduce this effect by up to 10%.

Dani zei:
Het beperkt de doorbloeding in je weefsels, dus dat zegt genoeg. Verder krijg je er vieze gele stinkende vingers van, stink je uit je mond en worden je tanden zwart, word je huid grauw en gaat je conditie naar de klote. Daarnaast ziet het er als je er goed op let knap stom uit en kost het heel veel geld. Hoeveel redenen heb je nodig om te stoppen? :cool:

Verslaving zit overigens tussen je oren. Gewoon uitmaken die peuk, asbakken weggooien en genieten van het inademen van zuurstof :thumbs:

O ja, en je gaat er nog dood van ook...
Laat ons dan nog zwijgen van het 'passief meeroken' dat het teweeg brengt.

ik rookte enkel op fuifen om zo wat stoer te lijken maar van de dag dat ik begon te fitnessen ben ik resoluut gestopt .

Voor mij was dit makkelijk omdat ik nooit echt begonnen ben maar toch ik denk als je wil dan kan je stoppen en geen zever !

Precies!

Dus... Gewoon stoppen!!

Ik ben er van overtuigd dat IEDEREEN kan stoppen, je moet het alleen WILLEN!!

Dus gewoon DOEN, het geeft écht een goed gevoel, als je die troep niet meer nodig hebt!

Tip1: Je kan die 1e paar weken beter niet uitgaan, of in ieder geval geen alcohol drinken!
Behalve dat dat ook niet bevordelijk is voor je groei, wordt de verleiding ook héél groot om weer te beginnen!

Tip2: NIET minderen, gewoon kappen, anders ga je weer langzaam meer roken!

Suc6! :thumb:

En we verwachten binnenkort een post dat je gestopt bent hè?
Krijg je allemaal karma van ons ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt, en ja, eigenlijk wist ik het antwoord natuurlijk allang, maar het is zo ****ing moeilijk om te stoppen, zeker als je als student (te) vaak gaat stappen. Ik ben al een paar keer gestopt geweest maar ik hoop dat ik door fitness een nieuwe reden heb op er nu echt eens mee op te houden.

• Topic Starter Topic Starter
Thanx apenootje, ik hou jullie op de hoogte...

Dani zei:

mooi gezegd alleen het uitvoeren is wat moelijker :( . en voor spieropbouw maakt roken niet zo heel veel uit. als je bevoorbeeld een hardloper was geweest was het erger geweest.

roken maakt voor spieropbouw indirect veel uit omdat er sprake is van een duidelijke afname van kracht tijdens de training
hierdoor presteer je minder tijdens de training en zul je uiteindelijk ook minder spiermassa aankomen

kuch
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
en dit dan? ???

Ach, stoppen met roken is voor iedereen te doen, als je het maar écht wilt. Zoals al eerder aangegeven, het zit alleen tussen je oren. Ik ben na 8 jaar lang een pakje Camels (25 sigaretten) per dag roken van de ene op de andere dag gestopt. Dat was 4 jaar geleden.

NOU ik steek er nog lekker 1 op!!! Heerlijk zon marlborotje......mmmmmm

Greetings!!!

was jij laatst ook weet niet aant roken dani ?!

@ zelda, idd wat apenoot zegt, de eerste tijd niet gaan stappen. ben een paar jaar geleden een keer een half jaar gestopt geweest, toen een paar keer wezen stappen en het was weer raak. nou gelukkig al één jaar en 6 dagen gestopt :D. de reden dat het nou zo makkelijk gaat (nou ja makkelijk) is dat ik alles voor BB over heb,, dus roken hoort daar gewoon niet bij. ik denk (of dacht in iderer geval,, want ik heb nou niet echt de behoefte meer om te gaan roken) altijd bij me eigen, als ik nou weer ga roken gaan heel mn sportieve prestaties compleet naar de kloten.. das reden genoeg voor mij om niet meer te beginnen.

Laatst bewerkt:
Ik rook ook nog 3 a 4 peuken per dag. Moet gewoon kunnen zolang je het niet overdrijft! (zelfde als bij alchohol waar 1 biertje per dag ook geen kwaad kan)

ja ik snuif ook nog 1 x in de week speed, moet kunne als je het in mate doet ?!

Speed,Coke en pillen zijn supersclecht voor je spieren en gewrichten kerel!!!

Ikzelf heb het ook jarenlang gebruikt en kon het goed merken met groeien tijdens BB!

Meestal was het elk weekend raak en dan had je zoveel van die giftige stoffen in je lichaam(je voelde je niet voor niets altijd zo vaag na een nacht flink door gespeert te hebben) Het is zwaar slecht voor je lichaam en voor je uithoudingsvermogen!!!!

Als je nou gauw alleen wil afavallen dan is het wel een optie!! ;-)

Greetings...! dit is trouwens mijn ervaring ervan hoor.

koelkikker zei:
Speed,Coke en pillen zijn supersclecht voor je spieren en gewrichten kerel!!!

Ikzelf heb het ook jarenlang gebruikt en kon het goed merken met groeien tijdens BB!

Meestal was het elk weekend raak en dan had je zoveel van die giftige stoffen in je lichaam(je voelde je niet voor niets altijd zo vaag na een nacht flink door gespeert te hebben) Het is zwaar slecht voor je lichaam en voor je uithoudingsvermogen!!!!

Als je nou gauw alleen wil afavallen dan is het wel een optie!! ;-)

Greetings...! dit is trouwens mijn ervaring ervan hoor.

:rolleyes: kerel dat was sarcastisch bedoeld,, waarom zou ik in hemels naam met roken stoppen omdat dat slecht voor mijn bb prestaties zou zijn,, en dan wel speed blijven snuiven !?!?!

Terug
Naar boven