Fitness Seller

Rol gebruiken bij het squaten?

edwin1987

Competitive Bodybuilder
Waardering
2
Hallo,

Ik gebruik zo'n rol tijdens het squattten. Nu las ik net het volgende tekstje:

'Question - Can I use a manta ray when squatting?

If you have had shoulder problems, the manta ray can be a pretty useful piece of equipment. It's use is certainly not advised unless absolutely necessary, because it lengthens the lever arm between the weight and the rotation point (i.e. the barbell and the hips), which can cause problems with the lower back. It can also "wobble around" atop the shoulders causing a load shift affect, which also can cause problems with the lower back.

However, if you are experienced enough with the weights to know you NEED a manta ray, then by all means, it is better to squat with one than to NOT squat without one.

If, however, you simply want to use a manta ray for comfort's sake, then don't bother squatting at all. The amount of pain tolerance from a hard, heavy set of squats will be too much for you if you can't take a little bar sitting across your shoulders. Perhaps you should take up a different hobby...knitting, for example.''

Uit het citaat kun je opmaken dat het problemen kan veroorzaken in je onderrug, mensen die hier ervaring mee hebben of dit kunnen bevestigen?

Maw je mag ook geen high bar squat doen ? (stang boven op de traps)

Vind 't onzin om de reden die 3XL geeft.

ik kan het wel begrijpen als mensen zon rol gebruiken als ze erg mager en bottig zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand met veel massa (zoals jij dus) zon rol nodig kan hebben omdat ie anders last krijgt, ik denk dat het dan eerder aan je techniek valt te wijten...

• Topic Starter Topic Starter
@siebertjan

Waarom zou je hem niet gebruiken? Als het fijner is en het beter in je nek ligt is er toch niks op tegen? Of de beweringen in die tekst moeten waar zijn natuurlijk, dan uiteraard zonder rol

@ eddie

ik vind het gewoon zwak van jou dat je dat ding gebruikt... mss moet je ook eens proberen de barbell niet in je nek te leggen maar op je schouders ;)

ik heb vroeger ook zon rol gebruikt omdat ik last van me nek kreeg, nu leg ik de barbell anders en heb ik nergens meer last van zonder rol...

Terug
Naar boven