Fitness Seller

Rug loopt achter >>> zwakke biceps.

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Mijn rug loopt nogal achter omdat ik erg zwakke biceps/onderarmen heb.

Als ik oefeningen voor mijn rug doe, dan verzuren mijn onderarmen/biceps al voordat ik echt mijn rug goed kan trainen.

Dit is een probleem waar ik al zeker 2 jaar last van heb, en heb het proberen op te lossen met het gebruiken van straps, en verschillende biceps schema's doen (high reps, low reps, weinig oefeningen, veel oefeningen etc.., maar het schiet niet echt op.

Heeft er iemand goeie tips?

Knijpen.

Het ligt waarschijnlijk aan je grip strength. Dit kan je trainen door bijvoorbeeld pull ups te maken aan een handdoek, knijpen wanneer je met gewichten traint (denk aan lunges met zwaar gewicht) of bijvoorbeeld een CoC (captain of crush) aan te schaffen.

Probeer hier eens aan te werken en kijk of het verbeterd!

train je armen op een aparte dag?

Met je rug trekken misschien i.p.v. je armen??

Gebruik je een underhand grip over overhand grip bij de rugoefeningen? Indien je een underhand grip gebruikt, probeer eens te switchen naar een overhand grip. Je zult minder gemakkelijk hierbij de biceps te veel aanspreken. Sommige mensen zijn namelijk nogal geneigd om ipv bijv. een BOR een bent-over barbell curl te doen.

Mijn rug loopt nogal achter omdat ik erg zwakke biceps/onderarmen heb.

Als ik oefeningen voor mijn rug doe, dan verzuren mijn onderarmen/biceps al voordat ik echt mijn rug goed kan trainen.

Dit is een probleem waar ik al zeker 2 jaar last van heb, en heb het proberen op te lossen met het gebruiken van straps, en verschillende biceps schema's doen (high reps, low reps, weinig oefeningen, veel oefeningen etc.., maar het schiet niet echt op.

Heeft er iemand goeie tips?

Als je straps gebruik maar je onderarmen toch verzuren gebruik je de straps waarschijnlijk verkeerd of heb je toch nog te neiging te hard te knijpen.

Als je biceps verzuren zou ik eens goed naar de uitvoering kijken of je wel echt met je rug trekt ipv met je armen.

• Topic Starter Topic Starter
train je armen op een aparte dag?

Verschillende schema's gedaan, rug + biceps dag, armen + schouders dag, push dag, pull dag, fullbody.

---------- Toegevoegd om 19:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Met je rug trekken misschien i.p.v. je armen??

Dat probeer ik inderdaad te doen, het naar achter "duwen/trekken" met je ellebogen bedoel je hé :)

Probeer het uit op een cable station met 1 handvat, 1 arm tegelijk. Met licht gewicht en focus op uitvoering.
Ik trok vroeger ook veel te veel met mijn armen, resultaat: biceps en onderarmen moe en rug was nog vers.
Probeer ook verschillende manieren, trek met je bovenarmen langs de zij od met je bovenarmen parallel aan de vloer.

Ik herken het probleem wel, maar ik zou niet zeggen dat het bij ALLE oefeningen is. Ik merk toch wel duidelijk dat mijn rug op is voordat mijn armen het niet meer aan kunnen bij bijvoorbeeld pull-ups.

Minder gewicht, tragere uitvoering, betere focus op je rug.

Heb je specifieke oefeningen waarbij het wel en niet lukt?

Starting strength gaan volgen en dan komt het vanzelf goed ;) BIj laatste rep deadlift steeds 5sec gewicht vasthouden als je boven bent.

straps en 3x per week bent over row'en

Heb je het alleen als je rugoefeningen doet? Dan zou ik -zoals anderen ook al zeiden- nog eens goed kijken naar de uitvoering. ik heb er zelf ook wel last van (gehad), met name bij zware lunges e.d..Ik heb extra pull-ups en chin-ups in mijn trainingen gegooid en een specifieke oefening voor de onderarm. Het rechtstreeks trainen van de achterblijvende spier werkt toch altijd het beste...

Sterkere biceps maken. Straps gebruiken .

Terug
Naar boven