AndroidHealthClinic

Rug training vraag

OrangeFlame

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo DBB-ers,

Ik twijfel over mn aantal oefeningen en wat voor oefeningen bij mijn rug training. Ik doe een 5 daagse split. Nu doe ik meestal deze oefeningen in 1 training. Deze staan op de volgorde waarin ik ze doe:

Pull-ups
Lat-pull downs
Bent over row
T-bar row
Deadlift

som wissel ik bent over rows af met dumbbell rows. ik doe ze allemaal 4 setjes van tussen de 6-8 reps. Soms pak ik ook nog wel eens een andere machine, maar die wil ik er eigenlijk niet bij hebben.

mijn vraag is, doe ik teveel? kan ik een bent over row en een t bar row in 1 training samen hebben? Suggesties voor andere oefeningen?

Alvast bedankt!

Gr.

20 sets voor rug is best veel ja. en waarom zou je geen bent over row en een tbar row in 1 training samen hebben? je hebt toch ook pullups en lat pull downs in 1 training samen?

Ik zou zoiets doen:

- hyperextensions
- deadlift
- rows --> kies een vorm
- pull-ups

3 werksets van elke oefening

Bor als eertste , vind ik zelf te zwaar na het deatliften
deathlift
pull ups > beter als lat pulldown
seated rows > kan je af en toe afwissellen met dumbbell row
T bar Rows doe ik om de week er bij, of wel wekelijks maar dan maar 2 sets, dan bedoel ik met de t bar row , de ronnie coleman row :) en 3 werksets meer dan zat

hyperextension en deadlift na elkaar? Nergens voor nodig, met deadlift pak je al meer dan voldoende de onderrug. TS het schema wat je hebt, daar is niks mis mee, alleen zou ik deadlift vooraan zetten

opwarmen van de onderrug dmv hyperextensions voordat je gaat deadliften is wel verstandig hoor.

je kunt je onderrug toch ook opwarmen d.m.v lichte deadlifts die tevens als warming up dienen?

hyperextension en deadlift na elkaar? Nergens voor nodig, met deadlift pak je al meer dan voldoende de onderrug. TS het schema wat je hebt, daar is niks mis mee, alleen zou ik deadlift vooraan zetten

:roflol: als je een schema hebt wat je op dat volume trekt train je te licht.

Ik denk dat het prima kan wat je doet. Je rug kan zoveel sets hebben. Je kan wel bijv. sommige oefeningen 3 sets per training doen als afwisseling. Vind zelf alleen BOR als eerste het fijnst, onderrug nog lekker sterk. Deadlift heb ik ook als laatste om daarmee alles uit het vaatje te halen. Aangezien dit een zeer slopende oefening is, vind ik dat het te veel energie weghaalt voor de andere oefeningen.

Zelf doe ik ook altijd soort van tegengestelde oefeningen na elkaar. Bijv. eerst een oefening voor wijdte, daarna voor dikte etc.

Bor als eertste , vind ik zelf te zwaar na het deatliften
deathlift
pull ups > beter als lat pulldown
seated rows > kan je af en toe afwissellen met dumbbell row
T bar Rows doe ik om de week er bij, of wel wekelijks maar dan maar 2 sets, dan bedoel ik met de t bar row , de ronnie coleman row :) en 3 werksets meer dan zat
waarom zijn pullups beter dan pulldowns?

Deadlift heb ik ook als laatste om daarmee alles uit het vaatje te halen. Aangezien dit een zeer slopende oefening is, vind ik dat het te veel energie weghaalt voor de andere oefeningen.

Ik zou deadlift, gezien het zo´n belangrijke en vooral grote oefening is, als eerste doen. Hier pak je namelijk zoveel resultaat mee. Natuurlijk ben je daarna al een beetje kapot, maar dan haal je toch gewoon bijv. 20% af van je BOR gewicht. Zou de grootste compounds altijd voor en minder grote compounds doen. Net als compounds ook voor isolaties gaan. Denk persoonlijk dat je dan meer resultaat zou boeken.

Ik zou deadlift, gezien het zo´n belangrijke en vooral grote oefening is, als eerste doen. Hier pak je namelijk zoveel resultaat mee. Natuurlijk ben je daarna al een beetje kapot, maar dan haal je toch gewoon bijv. 20% af van je BOR gewicht. Zou de grootste compounds altijd voor en minder grote compounds doen. Net als compounds ook voor isolaties gaan. Denk persoonlijk dat je dan meer resultaat zou boeken.

verschilt per persoon.
als ik begin met deadliften heb ik niet voldoende energie over om nog t maximale uit de rest te halen en andersom weer wel.

Als ik rug twee keer per week train, doe ik per training maar twee oefeningen van vier setjes. De eerste set van de eerste oefening is een warming upsetje, daarna ga ik gelijk zwaar..
Train ik rug 1 keer in de week, dan doe ik vier oefeningen van drie setjes....

IK doe die oefening wel eens, zelfde als pullover met dumbbell .
Krijg met deze oefening last van mijn triceps

Terug
Naar boven