Fitness Seller

rugblesure, spierkrampen...Helse pijn!!

Arny954

Novice
Waardering
0
Hey iedereen,

Vorige week dinsdag werd ik wakker met een lichte pijn naast mijn linkerschouderblad tot de wervel. Heb daar enkele dagen mee rondgelopen en vrijdag rond 16u werd het ineens supererg. ik viel praktisch in elkaar van de pijn en kon niet rijden met de wagen, ben dan toch nog door de file geraakt en bij familie kunnen stoppen voor hulp. 's avonds rond 21 u was ik dan in de spoed afdeling en daar hebben ze me gezegd dat het spierspamen waren, veroorzaakt door overbelasting en een verkeerde beweging.
Heb myolastan gekregen (spierverslappend middel) en apranax als ontstekingsremmer.

Had nog nooit zo een enorme pijn beleefd, ben enkele keren bijna van mezelf gedraaid... Anyway. Wat het beste heeft geholpen was een superheet bad en een magnesium tablet!

Er werd me aangeraden om spieren te stretchen en zeer goed op te warmen en dan beginnen met mijn rug sterker te maken. Heeft de dokter zelf gezegd :d

vanaf nu dus meer magnesium en stretching voor mij hoor!

Laatst bewerkt:
fijn dat je nu weet hoe je ermee om moet gaan en wat je te doen staat :thumb:
succes ermee!

• Topic Starter Topic Starter
idd, meer aandacht voor men rug nu!

Waar kan je magnesium kopen, zijn dat magnesium pillen? Kan je dat gewoon in de supermarkt of kruidvat halen ofzo?

Thx!

in een drogisterij ofzo, soms zijn het tabletten gecombineerd met calcium, en ik heb ook dextro energy zuigtabletten met magnesium in, kan je in supermarkt halen.

Heftig verhaal. Hopelijk herhaalt het zich nooit meer.

Heftig verhaal. Hopelijk herhaalt het zich nooit meer.

Pijn was wel niet te houden, het is zoals een spierkramp dat je soms in je kuiten kan hebben of onderarmen, velen onder ons zullen dat wel meegemaakt hebben, maar meestal gaat dat ook snel over. Bij mij dus niet :( Het heeft zo'n 8 uur geduurd... Komt wel goed, gaat nu al veel beter hoor, morgen beginnen we weer te trainen :D

succes arny

@ Arny954

Ik herken toch een beetje uit je verhaal, ik heb over een paar jaar spierspasmen (spierverkrampingen) gehad ter hoogte van mn borstkas.

Ook heel lastig als je steeds een drukkend gevoel voelt ter hoogte van het borstbeen, oorzaak?

Wie zal het zeggen, hoe minuscule spiertjes en zenuwen precies op elkaar afgestemd zijn , ook bij arts gegaan en heb toen ook die myolastan voorgeschreven gekregen.

Straf spul nog vind ik. 2dagen genomen en ik zag op mn werk met momenten al dubbel , duizeligheid enzo (staat ook vermeld by het medicament onder 'bijwerkingen')

Uiteindelijk toch geen last meer van gehad tot nu toe, ik hoop voor U dat het binnekort ook definitief voorbij is.

Beterschap!

Spierkrampen rug

Wat jij nu even hebt gevoeld, voel ik 364 dagen per jaar. Hevige, onverklaarbare spierkrampen in m'n rug. Slik ongeveer 2 myolastan tabletten, 4 brufen,.... per dag. Neem elke avond een heet bad, ga op massage 2x per week. Dit duurt nu al 2 jaar, en niemand heeft een oplossing... Ik ben blij dat jij er zo snel van af bent geraakt ! :)

Wat jij nu even hebt gevoeld, voel ik 364 dagen per jaar. Hevige, onverklaarbare spierkrampen in m'n rug. Slik ongeveer 2 myolastan tabletten, 4 brufen,.... per dag. Neem elke avond een heet bad, ga op massage 2x per week. Dit duurt nu al 2 jaar, en niemand heeft een oplossing... Ik ben blij dat jij er zo snel van af bent geraakt ! :)

Ik heb ondertussen ook de spierkramp al 2 maal teruggekregen door onverklaarbare reden. Heb wederom myolastan moeten slikken. Echt pijnlijk!
het geluk bij mij is dat het na enkele dagen wegtrekt! Naar het schijnt zou het ook stress kunnen zijn. Onbewust loop je gespannen rond en zo herval je heel snel. Hoeveel hiervan klopt weet ik niet, maar ik weet dat magnesium en calcium tesamen goed geholpen hebben, zo heb ik 'B-magnum' als supplement bij de apotheker gaan halen en dat geeft wel wat verschil.

Succes

Terug
Naar boven