MuscleMeat

Rugvleugels, verschil... en bicep vraagje

naturebuilder

Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik heb een vraagje, de laatste tijd als ik in de spiegel mezelf bekijk valt me op dat mijn rechter rugvleugel groter is dan mijn linker.. Dit verschil is naar mijn mening erg goed te zien. Heeft het misschien te maken dat ik een iets holle rug heb?.. of omdat ik rechts ben en meer geneigd ben om dus de rechter zijde van mijn lichaam harder te trainen.. Ik probeer er altijd op te letten dat ik niet afwijk.

En nu het bicep gedeelte, Als ik mijn biceps train kan ik goed meekomen met mijn linker bicep, maar het lijkt wel of ik met mijn rechter arm ook genoodzaakt ben mijn onderarm spieren erbij te gebruiken, als ik mijn bicep aanspan in mijn linker arm gebruik ik daar geen andere spiergroepen bij, bij mijn rechter arm span ik automatisch mijn onderarm mee en ik kan maar niet achterhalen waarom ik dat doe en ik kan het niet helpen dat ik dat doe, weet iemand hoe ik dit kan leren? ik zat vroeger altijd mijn linker biceps aan te spannen (tik :P iedereen heb wat) misschien dat ik hierdoor meer controle heb over mijn linker bicep?

Ik heb ook meer kracht in mijn linker biceps terwijl ik rechts ben.

HELP ???

thnx bij voorbaat. NB

meer trainen, dan kun je uiteindelijk alles apart wel aanspannen. al span ik mn onderarmen ook automatisch wat aan met biceps. rechter rugvleugel groter, kan misschien door sporten als tennis(had ik ook)komen?

Mijn rechtervleugel was ook een tijdje groter dacht ik dan de linker maar dat had veleer met de techniek tot aanspannen te maken . Links had ik bijna geen controle over mijn lats , recht kon ik elke moment aanspannen . Is nu in orde zonder me er druk in te maken .

Is heel normaal. overigens je lats lijken al heel snel uit balans terwijl dat vaak helemaal niet zo is.

Krachtverschil in biceps is ook niets vreemds aan.

• Topic Starter Topic Starter
hmm, oke
Ik werk als schoonmaker en ben veel met een waterzuiger in de weer (grote stofzuiger) en die bedien ik met mijn rechter arm, misschien dat het hierdoor komt.

Maar dan nog een vraagje beetje offtopic.

Ik heb altijd minstens 3 dagen spierpijn.. Als ik borst train dan train ik hem 1 keer per week 3 oefeningen 4 setjes per oefeningen (reps: 10,10,8,6)

en deze training zorgt ervoor dat ik altijd naar mijn mening te lang spierpijn heb, heb ik een eiwit tekort dat de spier zich niet kan herstellen hierdoor?

Greets.

(THNX voor de reacties!)

Laatst bewerkt:
Oke zou idd kunnen.
Als je tijdje traint zou het wel bij moeten trekken.

3 dagen spierpijn is op zich niet heel raar.
Als ik maandagsavonds borst train dan voel ik het woensdags vaak ook nog. soms nog wel meer dan op dinsdag.

Kan zijn dat je te weinig rust houd of iets te weinig eet maar dit hoeft zeker niet de reden te zijn. Als je borst bijv. 1x per week pakt en je gaat tot failure dan is het heel normaal nog paar dagen spierpijn te hebben.

ik doe het altijd tot failure, ik pas me gewicht aan de kracht wat ik die dag heb. Ik heb soms ook van die dagen dat ik 5 kilo minder pak met bankdrukken omdat ik de energie niet heb door het werken of door wat anders op die dag maar dat heeft iedereen.

Maar het eten kan ook niet perfect, en ik vertik het om proteïne shakes en dergelijke te nuttigen. Puur natuur is voor mij de weg.

Maar iig bedank voor jullie reacties

Ehm wat is er niet natuurlijk aan proteine? of het nu in de vorm van shakes, vlees of wat anders is?

supplementen zijn door de mens gemaakt en dus niet natuurlijk meer, het is kunstmatig samengesteld, als je vlees eet is dat een natuurlijk product. proteine zelf is een natuurlijk product maar in de manier hoe het verwerkt is in shake-poeder niet meer in mijn ogen. Deze dingen noem ik een hulpmiddel, en ik doe het liever zelf. Je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Je zult er wel anders over denken maar dit is hoe ik erover denk :knipoog:

Ik heb trouwens wel me eerste shake gehad gisteren omdat er niks te eten was in huis naast de 5 beschuitjes, heb ik het zo moeten doen. Ik wil het gewoon zo natuurlijk mogelijk houden door mijn eetgewoonte gewoon op pijl te houden.
Het is gezonder en beter in mijn ogen door gewoon te eten.

Greetz naturebuilder.

supplementen zijn door de mens gemaakt en dus niet natuurlijk meer, het is kunstmatig samengesteld, als je vlees eet is dat een natuurlijk product. proteine zelf is een natuurlijk product maar in de manier hoe het verwerkt is in shake-poeder niet meer in mijn ogen. Deze dingen noem ik een hulpmiddel, en ik doe het liever zelf. Je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Je zult er wel anders over denken maar dit is hoe ik erover denk :knipoog:

Ik heb trouwens wel me eerste shake gehad gisteren omdat er niks te eten was in huis naast de 5 beschuitjes, heb ik het zo moeten doen. Ik wil het gewoon zo natuurlijk mogelijk houden door mijn eetgewoonte gewoon op pijl te houden.
Het is gezonder en beter in mijn ogen door gewoon te eten.

Greetz naturebuilder.

veel van je "natuurlijke" voedsel is ook gewoon bewerkt. eiwitshakes zijn geen anabolen, je stelt je aan.

ik heb niet gezegd dat het anabolen zijn, dat zijn jouw woorden.. voedsel is bewerkt, maar vlees fruit en groenten zijn geen supplementen snap je. Ik doe het gewoon liever zonder.. ik stel me niet aan, dit is mijn mening.

Zoals je al vermoedde denk ik er anders over. Maar goed, zolang je op een voor jou "natuurlijke" manier aan je proteine behoefte kunt voldoen. Hell why not. Jouw keuze.

Ik ben zelf van mening dat bijna iedere bron van voedsel in meer of mindere mate is bewerkt en daarmee niet meer natuurlijk is. We rennen nu een keer niet meer achter oerossen aan en dat soort dingen.

Verder is het nu een keer de menselijke natuur om dingen te bewerken dus misschien is bewerkt voedsel wel heel natuurlijk. Ach ieder maakt hierin zijn eigen keuze, afhankelijk van zijn eigen doelen.

Kortom, los van mijn mening begrijp ik je standpunt wel.

Groeten

En nu het bicep gedeelte, Als ik mijn biceps train kan ik goed meekomen met mijn linker bicep, maar het lijkt wel of ik met mijn rechter arm ook genoodzaakt ben mijn onderarm spieren erbij te gebruiken, als ik mijn bicep aanspan in mijn linker arm gebruik ik daar geen andere spiergroepen bij, bij mijn rechter arm span ik automatisch mijn onderarm mee en ik kan maar niet achterhalen waarom ik dat doe en ik kan het niet helpen dat ik dat doe, weet iemand hoe ik dit kan leren? ik zat vroeger altijd mijn linker biceps aan te spannen (tik :P iedereen heb wat) misschien dat ik hierdoor meer controle heb over mijn linker bicep?

Ik heb ook meer kracht in mijn linker biceps terwijl ik rechts ben.
De meeste mensen die ik ken hebben in de linkerarm meer kracht terwijl zij rechts zijn. Hoef jij je niet druk om te maken.

Over het biceps gedeelte; varieer eens met de hoek van je ellebogen. Dus als je curls, jij je elleboog ook wat omhoog brengt.

Terug
Naar boven