- Waardering
- 2.963
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er is weer een jong meisje aangerand en mishandeld in Hilversum. Het 15-jarige slachtoffer werd geschopt toen ze weigerde met haar kont te schudden.
"Ik heb grote blauwe plekken en een bult op mijn been. Ze stompten me ook in mijn buik. Er waren zeker tien jongens bij, maar die twee sloegen en schopten", vertelt het meisje in de Gooi en Eemlander. De daders zouden opnieuw de twee Turkse broers zijn, die meisjes in elkaar slaan als ze weigeren met hun kont te schudden. Het tweetal werd eind vorige maand opgepakt, maar na een dag weer vrijgelaten.
Dan zijn ook hier de blanken een minderheidsgroep.In 2050 spreek je niet meer over Nederlanders maar over Europeanen!
De Vlaamse krant De Morgen heeft beloofd het woord allochtoon nooit meer te gebruiken. Hoofdredacteur Wouter Verschelden heeft dat bekendgemaakt.
Khadija Arib (PvdA) wil voorzitter van de Tweede Kamer worden. "Het is een hele eervolle functie'', zei ze vandaag. De ontwerpprofielschets voor de opvolger van Gerdi Verbeet is inmiddels door de Kamer vastgesteld en Arib zegt daar wel aan te voldoen.
Het onderzoek naar de viervoudige moord in de Brusselse gemeente Etterbeek leidt naar een collega van de vader van het gezin. Het gaat om een twintiger uit Bangladesh, een asielzoeker die niet ver van de familie woont. .
"Hij was jaloers omdat ik de kok mocht helpen en hij alleen maar mocht afwassen", aldus vader Jisbir Singh maandag in Het Laatste Nieuws.
SINT-TRUIDEN - Een Afghaan is zondagavond, omstreeks 20 uur, overleden nadat een vermoedelijke familievete uit de hand liep. Toen vijf mannen een woning bestormden, volgde er een ware veldslag.
Aan de Tramstraat in Sint-Truiden is een vermoedelijke vete tussen twee Afghaanse families zondagavond omstreeks 19.30 uur dramatisch afgelopen. Eén slachtoffer overleed nadat hij een paar messteken kreeg.
'De Morgen'
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120930_00317540
Dat laatste doet me een beetje denken aan dat recente filmpje van die ruzie tussen zigeuners (in Turkije?) alleen dan in Vlaanderen nu..
01/10Buitenland In Frankrijk wordt geschokt gereageerd op de moord op twee jongeren in een park in Grenoble afgelopen vrijdag. De jongens waren tussenbeide gekomen in een ruzie.
Alles begon toen één van de ruziemakers na schooltijd "kwaad keek" naar een andere. De twee kemphanen trommelden elk vijftien vrienden op, die elkaar te lijf gingen. Toen Kevin en Sofiane de gemoederen probeerden te bedaren, werden ze met messen, honkbalknuppels en houwelen bewerkt. Ze bezweken even later aan hun verwondingen.
Groepsmishandeling Hilversum 'bewust verzwegen'
HILVERSUM - Een 24-jarige man uit Tienhoven (Utrecht) is in elkaar geslagen door een groep van minstens vijf jongens en een meisje. Dat gebeurde bij een festival in Hilversum. De politie heeft de mishandeling van de man 'om tactische redenen' stilgezwegen. Hilversum wordt geteisterd door een onophoudelijke geweldsgolf, waarbij verschillende personen slachtoffer zijn geworden van agressieve, vaak dronken jongeren.
De 24-jarige man uit Tienhoven werd vorige maand - tijdens Hilversum On Air - mishandeld bij cafetaria Tast Toe aan de Emmastraat. Hij liep schaafwonden, een dikke lip en een bult op zijn hoofd op.
De groep die hem mishandelde, heeft later die nacht een 18-jarige man uit Hilversum de tanden uit de mond geschopt, vermoedt de politie. Deze mishandeling werd indertijd wel naar buiten gebracht
In een voorstad van Parijs is gisteravond een synagoge beschoten met losse flodders. Het incident was op dezelfde dag waarop een aantal islamitische extremisten werd opgepakt voor een aanslag op een joodse winkel bij Parijs, vorige maand.
Eerder op de dag werden er bij een grote anti-terreuroperatie in Frankrijk meerdere arrestaties verricht. In Straatsburg werd een terreurverdachte door de politie doodgeschoten. Hij opende het vuur op agenten toen zij hem wilden arresteren, waarop de politie terugschoot.
De gedode man was vermoedelijk betrokken bij de aanslag met een klein explosief op een joodse winkel in Sarcelles. Daarbij viel een gewonde. De aanval veroorzaakte grote onrust in de regio.