Mitchyx
Cool Novice
- Waardering
- 5
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 85kg
Dag allen,
Hierbij een complexe vraag, waarbij ik hoop het goede antwoord te kunnen vinden.
Sinds ca. 2 weken heb ik last van tintelingen (gevoelloos) door ringvinger en pink. Dit straalt uit tot de onderzijde van de handpalm.
Dit is begonnen bij het ontwaken en na bezoek aan de huisarts is "vastgesteld"
dat de zenuw in mijn elleboog bekneld is geraakt door het liggen
op de buik (maximale flexie van het ellebooggewricht) en vermoed "Nervus Ulnaris".
De huisarts gaf mij het advies een aantal weken geen
druk hierop te leggen, dus met andere woorden;
te staken met trainen. (everyday is lowerbody day).
Nu ben ik gister bij de fysio geweest en deze denkt dat ik gewoon door kan gaan met trainen omdat het
probleem is ONTSTAAN bij ontwaken en dat de training hier verder geen invloed op heeft.
Ook vermoed hij dat het probleem in de nekwervel KAN zitten door het buikliggen.
Ik heb hem wel verteld dat m'n ellebooggewricht tijdens extensies (veelal tricep oefeningen) "knakt",
maar hij vervolgde dat dit "knakken" helemaal niet negatief hoeft te zijn.
Wel dat buikslapen slecht is en dit advies heb ik ook van harte genomen.
Nu is te zien dat de mening van de huisarts en die van de fysio als een blok tegen mekaar ingaan.
Wat denken jullie? Rust nemen, doortrainen? En wat kan ik er eventueel nog meer aan doen?
Alvast bedankt!
M
Hierbij een complexe vraag, waarbij ik hoop het goede antwoord te kunnen vinden.
Sinds ca. 2 weken heb ik last van tintelingen (gevoelloos) door ringvinger en pink. Dit straalt uit tot de onderzijde van de handpalm.
Dit is begonnen bij het ontwaken en na bezoek aan de huisarts is "vastgesteld"
dat de zenuw in mijn elleboog bekneld is geraakt door het liggen
op de buik (maximale flexie van het ellebooggewricht) en vermoed "Nervus Ulnaris".
De huisarts gaf mij het advies een aantal weken geen
druk hierop te leggen, dus met andere woorden;
te staken met trainen. (everyday is lowerbody day).
Nu ben ik gister bij de fysio geweest en deze denkt dat ik gewoon door kan gaan met trainen omdat het
probleem is ONTSTAAN bij ontwaken en dat de training hier verder geen invloed op heeft.
Ook vermoed hij dat het probleem in de nekwervel KAN zitten door het buikliggen.
Ik heb hem wel verteld dat m'n ellebooggewricht tijdens extensies (veelal tricep oefeningen) "knakt",
maar hij vervolgde dat dit "knakken" helemaal niet negatief hoeft te zijn.
Wel dat buikslapen slecht is en dit advies heb ik ook van harte genomen.
Nu is te zien dat de mening van de huisarts en die van de fysio als een blok tegen mekaar ingaan.
Wat denken jullie? Rust nemen, doortrainen? En wat kan ik er eventueel nog meer aan doen?
Alvast bedankt!
M