Fitness Seller

Rustweek

De Pro

Cool Novice
Waardering
0
Na enkele maanden trainen is het eens tijd voor een rustweek.

Nu vroeg ik mij af of het beter is echt volledige rust te nemen, of toch wat te onderhouden door bv. 's morgens en 's avonds wat push-ups te doen?

Wat doen/denken jullie?

Als je echt maanden keihard getraind hebt is het wel lekker om even een weekje niet te gaan.. of misschien de laatste twee dagen van de week alleen..
als je vrijdag laatste training heb gehad, bijvoorbeeld op donderdag pas weer beginnen..
heb je toch 5 dagen rust gehad..

Gewoon een weekje helemaal rust na een lange periode van training kan best bevorderend werken.

gewoon veel nken en verder geen KT gedurende een weekje..

zelfde schema aanhouden, pak 70-80% van je normale gewicht (zoek: deload) en daarbij misschien per spiergroep 1 oefening minder.

je kan die week ook voor cardio inlassen.

als je hard gaat dan kan je elke 7-8 weken een deload-week inplannen.
je komt erna terug met volop energie.

Pushups gaan je lichaam niet onderhouden.

Wat maken die push ups nu uit? En waarom las je een rustweek in? Voel je je overtraint? Ben je het ook? Of wil je gewoon eens zien wat het voor je doet?

je kunt beter een week op lage intensiteit gaan trainen ( thuis, 1 oefening, of met weinig gewicht ) heb gelezen dat dat beter is dan volledig stilvallen. Nochtans had ik nog niet zo lang geleden een week volledige rust genomen ( kwas alles hier en daar alles aant verrekken omdat ik niet genoeg sliep door school en men spieren ni genoeg rust kregen, onbezonnenheid on my part ) en dat is me zeer ten goede gekome :) keb deze week zelfs een nieuw PR voor benchpress gezet ;)

gelukkig zijn bodybuilders het altijd met elkaar eens
persoonlijk zou ik het zelf wel doen;)

Wel ff benieuwd: als je een week rustneemt, is het dan nog bevordelijk om iedere dag een shake te nemen?

Terug
Naar boven