MuscleMeat

Ruzie gemaakt met mijn zus

Hopelijk maak je een grapje, zo niet; Tot je zelf ooit verslaafd raakt en mensen jou in de steek gaan laten. Dan kan je ze net zo goed gewoon afschieten, zelfde principe.
Iemand in de steek laten =/= afschieten, Hell93
Ik begrijp je punt, maar gebruik s.v.p. geen rare vergelijkingen

agos knul, heb je ruzie :(:(

Mijn zus woont tijdelijk in bij mij en mijn vriendin. (ze is ook goede vriendin van mijn vriendin)
Zaterdag was ik alleen thuis en toen heb ik haar kamer doorzocht en allerlei verdovende middelen gevonden.
Gisterenavond werd het uitendelijk slaande ruzie toen ik haar daarmee confronteerde bij het avondeten.
Ik zei dat ze alles moest weggooien (ik zit niet te wachten op een junk zuster) ofwel kon vertrekken en daarop heeft ze in mijn gezicht gespuugd, daarna heb ik haar een klap gegeven en is ze huilend weggelopen.

Daarnet hebben we het wel bijgelegd. :D

Wie is in fout?

Wat wil je hier nou mee bereiken? Door nogmaals naar haar toe te gaan en te zeggen van: "Kijk zus, mijn dbb vrinden vinden ook dat ik gelijk heb! Je bent een junk en je moet stoppen."?

Ben ik de enige die het nuttig vind om te weten wat voor 'verdovende middelen' er gevonden zijn?
Alcohol is ook een verdovend middel, verschillende legale pijnstillers ook bijvoorbeeld, wiet ook.
Of wat benzo's omdat ze problemen heeft met slapen, bijvoorbeeld.
Of paddo's, psychadelisch maar vrij onschadelijk.

Dat is al iets totaal anders dan bijvoorbeeld in het rijtje van heroine/andere opiaten.

Ja en dan al die comments laten zien waarin we zeggen dat we zn zus wel zouden doen, ookal hebben we nog steeds geen foto's gezien :o

zolang ze een hartslag heeft...

---------- Toegevoegd om 10:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:31 ----------

Ben ik de enige die het nuttig vind om te weten wat voor 'verdovende middelen' er gevonden zijn?
Alcohol is ook een verdovend middel, verschillende legale pijnstillers ook bijvoorbeeld, wiet ook.

Dat is al iets totaal anders dan bijvoorbeeld in het rijtje van heroine/andere opiaten.

This! Zie een paar posts terug, vroeg me hetzelfde af.
Zit een groot verschil tussen recreatief gebruik of verslaving.

inbe4 OP heeft flesje bier gevonden

Iemand in de steek laten =/= afschieten, Hell93
Ik begrijp je punt, maar gebruik s.v.p. geen rare vergelijkingen

Nee, je gebruik de vergelijking verkeerd.

Iemand alleen laten met een drugsverslaving, die daardoor erger wordt en de kans groot is dat deze verslaving iemand zn (haar) dood wordt <--

Gevolg van iemand in de steek laten met zo'n drugsverslaving is vaak dood (in ieder geval van binnen dan). Gevolg van iemand afschieten is vaak ook dood ;) Vandaar.

Als je mijn punt begrijpt, dan snapte je deze vergelijking ook wel.

Nee, je gebruik de vergelijking verkeerd.

Iemand alleen laten met een drugsverslaving, die daardoor erger wordt en de kans groot is dat deze verslaving iemand zn (haar) dood wordt <--

Gevolg van iemand in de steek laten met zo'n drugsverslaving is vaak dood (in ieder geval van binnen dan). Gevolg van iemand afschieten is vaak ook dood ;) Vandaar.

Als je mijn punt begrijpt, dan snapte je deze vergelijking ook wel.

Nog steeds foutief.
Drugsverslaving leidt niet automatisch tot de dood, afschieten wel.

Nee, je gebruik de vergelijking verkeerd. Iemand alleen laten met een drugsverslaving, die daardoor erger wordt en de kans groot is dat deze verslaving iemand zn (haar) dood wordt <-- Gevolg van iemand in de steek laten met zo'n drugsverslaving is vaak dood (in ieder geval van binnen dan). Gevolg van iemand afschieten is vaak ook dood ;) Vandaar. Als je mijn punt begrijpt, dan snapte je deze vergelijking ook wel.
De doden door drugsgebruik liggen grotendeels bij overdoses, niet bij verslavingen. Bovendien kan iemand een drugsverslaving gewoon nog 80 worden, de kans dat een drugsverslaafde vroegtijdig sterft is echter aanzienlijk hoger door gezondheidsproblemen.

http://www.vice.com/nl/read/alleen-...die-ze-gratis-van-de-gemeente-hebben-gekregen
Hier een leuk artikel over een programma dat de NL overheid heeft gestart om overlast te voorkomen. Zijn genoeg verslaafde die nog leven.

Afschieten = 0% overlevingskans

En 'van binnen doodgaan' is heel iets anders dan afschieten

De doden door drugsgebruik liggen grotendeels bij overdoses, niet bij verslavingen. Bovendien kan iemand een drugsverslaving gewoon nog 80 worden, de kans dat een drugsverslaafde vroegtijdig sterft is echter aanzienlijk hoger door gezondheidsproblemen.

http://www.vice.com/nl/read/alleen-...die-ze-gratis-van-de-gemeente-hebben-gekregen
Hier een leuk artikel over een programma dat de NL overheid heeft gestart om overlast te voorkomen. Zijn genoeg verslaafde die nog leven.

Afschieten = 0 overlevingskans

**wachtend op een reactie waarin ze je woorden verdraaid om toch nog te proberen haar gelijk te krijgen, terwijl ze nu wel zou moeten weten dat ze dat niet heeft :o**

Nog steeds foutief.
Drugsverslaving leidt niet automatisch tot de dood, afschieten wel.

Ik zei ook niet automatisch, of wel? Nu verdraai jij mijn woorden.

Afschieten = 0% overlevingskans

Dat klopt, de vergelijking was misschien niet zo slim, ik zei ook niet dat het een precieze vergelijking was waarbij oorzaak en gevolg per direct hetzelfde was.
Het ging meer om de toon die is gezet en die begreep jij (zoals meeste normale mensen begrijpen).
Je hoeft het niet zo letterlijk op te pakken he :p Zoals ik al zei, het ging mij meer om de toon die is gezet.

Ik bedoelde er gewoon mee dat je iemand niet kan (moreel gezien) verlaten omdat iemand een verslaving heeft. Dit is sneu en doe je niet.
Als er bijkomende problemen zijn dan kan het zijn dat je wel weg moet gaan (zelf ervaring mee helaas), maar weggaan vanwege een verslaving (bij familie) doe je niet, vandaar de (niet zo letterlijke) vergelijking.

Ik zei ook niet automatisch, of wel? Nu verdraai jij mijn woorden. Dat klopt, de vergelijking was misschien niet zo slim, ik zei ook niet dat het een precieze vergelijking was waarbij oorzaak en gevolg per direct hetzelfde was. Het ging meer om de toon die is gezet en die begreep jij (zoals meeste normale mensen begrijpen). Je hoeft het niet zo letterlijk op te pakken he :p Zoals ik al zei, het ging mij meer om de toon die is gezet. Ik bedoelde er gewoon mee dat je iemand niet kan (moreel gezien) verlaten omdat iemand een verslaving heeft. Dit is sneu en doe je niet. Als er bijkomende problemen zijn dan kan het zijn dat je wel weg moet gaan (zelf ervaring mee helaas), maar weggaan vanwege een verslaving (bij familie) doe je niet, vandaar de (niet zo letterlijke) vergelijking.
Ff genieten van het moment dat ik een discussie met een vrouw gewonnen hebm

Maar ik ben het met je eens :D

Wat een vieze crack sl*t is die zus van jou zeg. Spuug haar in het gezicht en schop haar het huis uit

Ff genieten van het moment dat ik een discussie met een vrouw gewonnen hebm

Maar ik ben het met je eens :D

Haha we zijn het met elkaar eens :o Dat is een uniek moment op DBB :cool: Daar geniet ik ook wel ff van dan

Dat zeg je wel, aangezien je beweert dat afschieten hetzelfde gevolg heeft als een drugverslaving, automatische dood :o

Uhm nee, ik zei dit:

Gevolg van iemand in de steek laten met zo'n drugsverslaving is vaak dood (in ieder geval van binnen dan).

in de steek laten met zo'n drugsverslaving is vaak dood

Dus.

Hopelijk maak je een grapje, zo niet;
Tot je zelf ooit verslaafd raakt en mensen jou in de steek gaan laten.
Dan kan je ze net zo goed gewoon afschieten, zelfde principe.

Dan kan je ze net zo goed gewoon afschieten, zelfde principe.

gewoon afschieten, zelfde principe.

afschieten, zelfde principe.

Dit :)

Ik moet echt een leven zoeken :o of ander werk :o
verveel me de t*fus :o

Terug
Naar boven