XXL Nutrition

Saddam in beroep tegen doodstraf

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Saddam in beroep tegen doodstraf

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Saddam kreeg de doodstraf wegens de moord op 148 sjiieten uit Dujail.
Bijna een maand na zijn terdoodveroordeling is de Iraakse oud-president Saddam Hussein officieel tegen de uitspraak in beroep gegaan. Dat heeft een justitiewoordvoerder in Bagdad zondag bekendgemaakt.

Saddam werd samen met twee kopstukken van zijn regime op 5 november ter dood veroordeeld wegens de moord op 148 sjiieten uit Dujail, die werden geëxecuteerd na een mislukte aanslag op Saddam in dat stadje in 1982. (novum)

Opknopen die rat, hoe eerder hoe beter!

Laat die man lekker wegroesten in de bak.... Dat die man al een proces heeft gekregen snap ik niet.
Toen ze hem in dat bunkertje hadden gevonden, hadden ze um moeten laten zitten en dicht timmeren. Was ie al begraven en al.

Ik zeg polonium 210 :rolleyes:

Ach ja, uitstel van executie.

Jah, maar ik ben bang dat hij elke minuut die hij langer leeft weer meer lelijke dingen de wereld in brengt... Direct weg met die man

Ik vind dat hij net zoals ieder ander het recht heeft in beroep te gaan. Hij wordt echt niet vrijgesproken ofzo.

jeetje mensen, denk toch eens na! waarom heeft Amerika er voor gezorgd dat de doodstaf mogelijk werd in iraks nieuwe strafrecht? En waarom werd deze zaak als eerste behandeld? Saddam wordt toch ook beschuldigd van de moord op meer dan 8000 koerden mt gifgasbommen!!?!!

Men wil hem zo snel mogelijk het zwijgen opleggen zodat deze zaak niet voor de rechtbank komt. Dan komt het niet opnieuw in het nieuws dat saddam deze wapens had dankzij amerika. Rumfsfeld bezocht irak in de jaren 80 en maar liefst twee maal wilde men irak op de lijst zetten van terroristische landen om hen zo te verbieden handel met andere landen te drijven (betreffende wapens) maar tot 2 maal toe kwam een amerikaanse president tussen beide om irak af die lijst te houden zodat ze irak wapens konden blijven verkopen. Maar men wil dat nu niet opnieuw in het nieuws he dus saddam moet snel dood.

Terug
Naar boven