- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als het de samenleving meer geld kost -> tegen doodstraf,
als het de samenleving minder geld kost als levenslange opsluiting -> voor doodstraf.
Waarom zou je nog medelijden hebben met iemand die velen vermoord heeft en er geen spijt van heeft? Waarom zou zo iemand nog een leven verdienen?
Kunnen de familieleden van het slachtoffer nog eens levenslang boeten door mee zijn verblijf in de gevangenis te betalen.
Nee ophangen is in dit geval 'goedkoop' en welverdiend.
Ze zouden in elk egval Irak moeten opsplitsen, soenitisch en sjieitisch gedeelte
als het de samenleving minder geld kost als levenslange opsluiting -> voor doodstraf.
Waarom zou je nog medelijden hebben met iemand die velen vermoord heeft en er geen spijt van heeft? Waarom zou zo iemand nog een leven verdienen?
Kunnen de familieleden van het slachtoffer nog eens levenslang boeten door mee zijn verblijf in de gevangenis te betalen.
Nee ophangen is in dit geval 'goedkoop' en welverdiend.
1. alleen toepassen bij gevallen zoals Saddam (massamoord) waarbij de bewijzen onweerlegbaar zijn (dus geen jurybeslissing).1. Hoog percentage word onschuldig geexcuteerd
2. Als iemand geexcuteerd komt vind ik dat diegene er goed vanaf komt, wat is nou k*tter als je hele leven tegen tralies aankijken?
3. Veel misbruik
4. Ik vind dat een doodstraf niet bij de mensheid past, tenminste.. niet landen als Nederland, belgie of whatever.
1. alleen toepassen bij gevallen zoals Saddam (massamoord) waarbij de bewijzen onweerlegbaar zijn (dus geen jurybeslissing).
2. Je leven kwijt zijn is beter dan gevangen zitten? Nou ik zou liever niet dood zijn dankjewel. In zon gevangenis kan je nog wat trainen en iets betekenen (denk aan de film the shawshank redemption).
3. Hoe bedoel je?
4. Tjah, en iemand levenslang opsluiten is dan volgens jou wel menselijk, terwijl het volgens jou een zwaardere straf is (meer pijn/afzien). Volgens mij ben je dan toch menselijker als je er meteen korte metten mee maakt (je gaat een dol dier ook niet levenslang in slechte omstandigheden opsluiten, nee die geef je een spuitje).
Niet dat ik wens dat de doodstraf terugkomt in Europa, maar als ze ginder die moordenaar / dictator willen opknopen zal ik ze niet tegenhouden.