AndroidHealthClinic

Dagen Saddam Hussein zijn geteld (video)

Dat is kiezen uit 2 slechten...:rolleyes:

Tegen de doodstraf zijn vind ik niet slecht.

Als de Amerikanen consequent waren konden ze trouwens beginnen met hun eigen presidenten te hangen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ben persoonlijk tegen deze doodstraf. Waar halen we het gore lef vandaan om ons te bemoeien wat er in zo'n land gebeurt of is gebeurt. Tuurlijk zijn er onschuldige mensen vermoord. Tuurlijk zijn zijn methodes niet goed te lullen, maar moet je eens zien wat voor puinzooi het er nu is. alsof er nu geen onschuldige mensen worden vermoord (door amerikanen), alsof je er nu wel de methodes goed kan lullen.

Ik kots van deze hele zogenaamde rechtsproces.

Tegen de doodstraf zijn vind ik niet slecht.
Als het de samenleving meer geld kost -> tegen doodstraf,
als het de samenleving minder geld kost als levenslange opsluiting -> voor doodstraf.

Waarom zou je nog medelijden hebben met iemand die velen vermoord heeft en er geen spijt van heeft? Waarom zou zo iemand nog een leven verdienen?

Kunnen de familieleden van het slachtoffer nog eens levenslang boeten door mee zijn verblijf in de gevangenis te betalen.

Nee ophangen is in dit geval 'goedkoop' en welverdiend.

als het de samenleving minder geld kost als levenslange opsluiting -> voor doodstraf.

Waarom zou je nog medelijden hebben met iemand die velen vermoord heeft en er geen spijt van heeft? Waarom zou zo iemand nog een leven verdienen?

Kunnen de familieleden van het slachtoffer nog eens levenslang boeten door mee zijn verblijf in de gevangenis te betalen.

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Ben zelf ook niet een felle voorstander van de doodstraf. Maar in dit geval lijkt het me op zijn plaats.

Verschrikkelijk wat die man allemaal gedaan heeft.

hebben ze al uitgemaakt wie 'm van kant mag maken...?

Ze zouden in elk egval Irak moeten opsplitsen, soenitisch en sjieitisch gedeelte

Ze zouden in elk egval Irak moeten opsplitsen, soenitisch en sjieitisch gedeelte

Beetje lastig als die scheidingslijn niet zomaar valt te trekken. Het zijn geen afgebakende groepen waar Irakezen bij horen. Een Soenniet kan Sji'iet worden en andersom. Een paar gestoorden (met grote aanvoer vanuit Iran, Saudi Arabie en Syrie) vormen die milities, de rest zou liever als vanouds zijn leventje oppakken.

'Gewoon' indelen volgens waar de olie zit, economisch eerlijk opdelen.

1. Hoog percentage word onschuldig geexcuteerd
2. Als iemand geexcuteerd komt vind ik dat diegene er goed vanaf komt, wat is nou k*tter als je hele leven tegen tralies aankijken?
3. Veel misbruik
4. Ik vind dat een doodstraf niet bij de mensheid past, tenminste.. niet landen als Nederland, belgie of whatever.

1. Hoog percentage word onschuldig geexcuteerd
2. Als iemand geexcuteerd komt vind ik dat diegene er goed vanaf komt, wat is nou k*tter als je hele leven tegen tralies aankijken?
3. Veel misbruik
4. Ik vind dat een doodstraf niet bij de mensheid past, tenminste.. niet landen als Nederland, belgie of whatever.
1. alleen toepassen bij gevallen zoals Saddam (massamoord) waarbij de bewijzen onweerlegbaar zijn (dus geen jurybeslissing).
2. Je leven kwijt zijn is beter dan gevangen zitten? Nou ik zou liever niet dood zijn dankjewel. In zon gevangenis kan je nog wat trainen en iets betekenen (denk aan de film the shawshank redemption).
3. Hoe bedoel je?
4. Tjah, en iemand levenslang opsluiten is dan volgens jou wel menselijk, terwijl het volgens jou een zwaardere straf is (meer pijn/afzien). Volgens mij ben je dan toch menselijker als je er meteen korte metten mee maakt (je gaat een dol dier ook niet levenslang in slechte omstandigheden opsluiten, nee die geef je een spuitje).

Niet dat ik wens dat de doodstraf terugkomt in Europa, maar als ze ginder die moordenaar / dictator willen opknopen zal ik ze niet tegenhouden.

1. alleen toepassen bij gevallen zoals Saddam (massamoord) waarbij de bewijzen onweerlegbaar zijn (dus geen jurybeslissing).
2. Je leven kwijt zijn is beter dan gevangen zitten? Nou ik zou liever niet dood zijn dankjewel. In zon gevangenis kan je nog wat trainen en iets betekenen (denk aan de film the shawshank redemption).
3. Hoe bedoel je?
4. Tjah, en iemand levenslang opsluiten is dan volgens jou wel menselijk, terwijl het volgens jou een zwaardere straf is (meer pijn/afzien). Volgens mij ben je dan toch menselijker als je er meteen korte metten mee maakt (je gaat een dol dier ook niet levenslang in slechte omstandigheden opsluiten, nee die geef je een spuitje).

Niet dat ik wens dat de doodstraf terugkomt in Europa, maar als ze ginder die moordenaar / dictator willen opknopen zal ik ze niet tegenhouden.

In het geval van Saddam neem ik een paar punten terug, maar denk maar niet dat je een goed leven hebt in de gevangenis, niet in Amerika in ieder geval. Ik blijf erbij dat ik de doodstraf niet menselijk vind, men wil voorkomen dat er doden vallen en ze doen het zelf, en dan ook nog is wettelijk toegestaan, vind ik gewoon niet menselijk en past niet in sommige culturen. Wat betreft misbruik weet ik niet zo heel veel van, maar kun je een beetje zien als het excuteren van onschuldigen.

eindelijk gaat 'ie eraan!

Terug
Naar boven