XXL Nutrition

Saoedi's met trouwplannen moeten hiv-test ondergaan

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Saoedi's met trouwplannen moeten hiv-test ondergaan

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Koppels in Saoedi-Arabië die willen trouwen, zullen zich op voorhand moeten laten testen op hiv en hepatitis. Dat meldt de Saoedische krant Arab News donderdag, op gezag van de minister voor preventieve gezondheidszorg Khaled Al-Zahrani.

Tot nu toe moesten Saoedische trouwlustigen zich al laten testen op genetische bloedafwijkingen en ziekten. Maar het koninklijk besluit van 2003 daarover gaf aan dat ook andere besmettelijke ziekten in de toekomst zouden opgenomen worden. "In het geval een partner hiv-positief blijkt te zijn, en het koppel er op aandringt te trouwen, dan zal de zaak onderzocht worden samen met het ministerie van justitie", aldus de minister.

De aankondiging valt samen met de opening van de eerste kliniek voor vrijwillige aids-tests in het King Saud-ziekenhuis. (belga/hln)

"de zaak"... welke zaak?

Dus? Dit soort maatregelen zijn wel een inbreuk, maar het is tenminste een aansporing tot zuiver en rein denken. Waardes die in Europa verloren zijn gegaan.

Als ik hoor hoe jonge twintigers er excessief onveilig op los nken, dan is het logisch dat dat soort dit soort cultuurbeslisingen verwerpt, ze zullen immers door de mand vallen. Zoals met veel Arabische wetten.

Schoonheid heeft daar een belangrijk aandeel, en zo pik je de rotte appels eruit die de tevens de verantwoordelijkheid over anderen niet respecteren.

Dus? Dit soort maatregelen zijn wel een inbreuk, maar het is tenminste een aansporing tot zuiver en rein denken. Waardes die in Europa verloren zijn gegaan.

Als ik hoor hoe jonge twintigers er excessief onveilig op los nken, dan is het logisch dat dat soort dit soort cultuurbeslisingen verwerpt, ze zullen immers door de mand vallen. Zoals met veel Arabische wetten.

Schoonheid heeft daar een belangrijk aandeel, en zo pik je de rotte appels eruit die de tevens de verantwoordelijkheid over anderen niet respecteren.

Zei jij niet een paar maanden geleden dat aids 'overroepen' is en je zonder angst zonder condoom mag nken :D

Respect man :thumbup:
Dat er nog Nederlanders zijn die zo denken, zeker gezien je achtergrond

Voor ik trouw wordt er ook echt wel getest ja. En als ze geen maagd is kan ze het wel schudden!

een soort ubermensch dus :D

ik vind het geen slecht iets eerlijk gezegd...

Vind eigenlijk dat iedereen zich moet laten testen ongeacht of ze trouwplannen hebben hier ook in nederland.

• Topic Starter Topic Starter
ik vind het geen slecht iets eerlijk gezegd...

Vind eigenlijk dat iedereen zich moet laten testen ongeacht of ze trouwplannen hebben hier ook in nederland.

idd, maar zulke tests zouden moeten gebeuren in privésfeer en zijn al zeker geen zaak voor een ministerie.

Als de minister nou ook nog voor ons kan controloren of alle vrouwen hun maatregelen treffen om zwangerschap te voorkomen, kunnen we helemaal zorgeloos feestvieren :D

idd, maar zulke tests zouden moeten gebeuren in privésfeer en zijn al zeker geen zaak voor een ministerie.

Mwha enigzins vind ik het wel terecht. Nu met al die breezer jongeren zou het wel een verplichting moeten zijn eigenlijk.... onder het mom de volksgezondheid.

Het gebeurd ook bij zwangere vrouwen, waarom dan niet bij mannen die 40x per jaar mis schieten bij andere vrouwen of vrouwen die het 40x per jaar van andere mogen ontvangen ?

Terug
Naar boven