Fitness Seller

Schema, advies gewenst

Dennis93

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
93kg
Hallo, ik heb me afgelopen week lid gemaakt van de sportschool en ik ben van plan om serieus te gaan trainen/eten/rusten om van m'n 'lange slungel' postuur af te komen. Ik heb me al wat ingelezen op dit handige forum en heb mede dankzij het "Welk trainingsschema is geschikt voor mij" en een folder van de sportschool een trainingsschemaatje in elkaar gezet.

- 5 keer per week trainen
- Doel: Breder/gespierder worden, een bescheiden sixpack, bredere borst en gespierdere armen/benen. Dat lijken me haalbare doelen voor de zomer.
- Prioriteit: Bovenlichaam, bredere omvang, meer een V-vorm
- Ik train dus bij een sportschool met (denk ik) zat apparaten.
- Ik ben een totale beginner, doe dagelijks push ups maar meer ook niet.
- 16, 5 jaar oud (misschien van belang?)
- Ben 1,95m lang, 80 kg
Het schema:

(let niet op de cijfers/letter achter de oefening)
Schema Maandag
- Leg Extension 6D
- Leg Press 6F zak atenzakke
- Crunches (thuis)
- Schuine Buikspier (torso) 8E
- Barbell Squat

Schema Dinsdag
- Chest Press 1A
- Butterfly Pec Deck 1B
- Flys Machine 1C
- Barbell Bench Press/Dumbbell Bench Press/Dumbbell Fly
- Neck Press 3E
- Seated Lateral Raise machine 3F

Woensdag- Rust

Donderdag
- Lat Pully 2A
- Back Hyperextension 7D
- Seated row 2B
- Flys machine gedraaid 1C
- Upper Limbs 2G

Schema Vrijdag
- Biceps Curl 4A
- Biceps Curl Machine 4B
- Triceps Extension 5A
- Dip Machine 5B

Schema Zaterdag
- Calf Raises 6G
- Seated Leg Curl 6E
- Chest Press 1A

Zondag - Rust

Kortom volgens dit: 5 daagse split:

Maandag: quadriceps/ buik
Dinsdag: borst schouders
Woensdag: rust
Donderdag: rug
Vrijdag: triceps/biceps
Zaterdag: hamstrings kuiten
Zondag: Rust
Lijkt dit ergens op, zitten er fouten of overbodige oefeningen tussen?
Aan hoeveel herhalingen moet ik denken bij de meeste oefeningen, 15? en dan 2 of 3 sets met 30sec rust? Crunches moet je doen tot je gewoon niet meer kunt toch?

Alvast bedankt voor reacties.

pec deck en flys eruit halen en vervangen door een incline dumbbell press, squat voor de leg press en de leg extension, deadlift bij je rug oef toevoegen, hyperextension en flys gedraaid eruit halen, machine curl verwisselen voor een hammer curl, triceps extension wordt een skull crusher. Op zaterdag train je buik , onderarmen , kuiten.

pec deck en flys eruit halen en vervangen door een incline dumbbell press, squat voor de leg press en de leg extension, deadlift bij je rug oef toevoegen, hyperextension en flys gedraaid eruit halen, machine curl verwisselen voor een hammer curl, triceps extension wordt een skull crusher. Op zaterdag train je buik , onderarmen , kuiten.

+1

ook zou ik neckpress vervangen voor military- of shoulder press, neckpress kan je schouders nogal op****en (verraderlijk omdat het niet altijd op de korte termijn gebeurd.)

Terug
Naar boven