XXL Nutrition

Schema check - split

Sverre

Dutch Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m88
Massa
84kg
Graag op- en aanmerkingen op dit splitschema :) thanks!

Ongeveer 3 setjes van 10 herhalingen (min 8 - max 12)

1. Chest/triceps (wo, zo)
Flat db press
Incline db press
Db fly/Fly machine

Close grip BP
Skull crushers
Dips

2. Back/biceps/traps (ma, vr)
Wide pull up (assisted)/Chin up (assisted)
DB row
Hyper extension

Hammer curls
Cable curls met stang (dropsetje)

DB Shrugs

3. Legs/shoulders (di, za)
Squats
Leg extension
Leg curls
Calve raise

Machine shoulder press
DB side raises
Rear delt machine

Laatst bewerkt:
Vind het er goed uit zien :-)

Je schouders krijgen er flink van langs in dit schema aangezien je die al twee keer traint en dan ook nog bij rug en borst meepakt. Lijkt me wat te veel van het goede. Snap ook niet waarom je bij borst/triceps twee bench presses en dan ook nog CGBP én dips doet, denk niet dat je schouders dat nog leuk vinden op dinsdag. Bij je rug is één variatie van pull-ups/chin-ups voldoende, en probeer ze niet assisted te doen. Zou daar liever een extra row zien. Je kan ook gerust een bicepoefening schrappen, drie oefeningen is niet nodig. Dan kan je beter nog een rugoefening doen. Wat je benen betreft, pak je kuiten zowel staand als zittend aan.

• Topic Starter Topic Starter
Je schouders krijgen er flink van langs in dit schema aangezien je die al twee keer traint en dan ook nog bij rug en borst meepakt. Lijkt me wat te veel van het goede. Snap ook niet waarom je bij borst/triceps twee bench presses en dan ook nog CGBP én dips doet, denk niet dat je schouders dat nog leuk vinden op dinsdag. Bij je rug is één variatie van pull-ups/chin-ups voldoende, en probeer ze niet assisted te doen. Zou daar liever een extra row zien. Je kan ook gerust een bicepoefening schrappen, drie oefeningen is niet nodig. Dan kan je beter nog een rugoefening doen. Wat je benen betreft, pak je kuiten zowel staand als zittend aan.

Thanks voor je opmerkingen! Vraagjes:
1. Flat en incline bench is toch niet 'vreemd'? Of zal ik alleen incline doen?
2. CGBP pak ik als finisher van chest en dips pak ik voor triceps (dus geen chest dips).. Hoe moet ik dat omgooien/schrappen?
3. Ik zit nu op BW-20kg assisted en ben hard op weg naar BW, maar dat is helaas nog niet anders. Zodra ik 10 reps haal, verlaag ik de assistence steeds. Zal de chin-ups eruit halen.
4. Welke row kan ik het best toevoegen ipv chin-ups?
5. Ik zal 1 bicep-oefening weghalen, denk dat ik de EZ-curl weghaal en van de machine curl een dropsetje als finisher maak.

• Topic Starter Topic Starter
Schema is aangepast in beginpost, iemand anders nog opmerkingen? Ook mbt mijn post hierboven :)

Thanks voor je opmerkingen! Vraagjes:
1. Flat en incline bench is toch niet 'vreemd'? Of zal ik alleen incline doen?
2. CGBP pak ik als finisher van chest en dips pak ik voor triceps (dus geen chest dips).. Hoe moet ik dat omgooien/schrappen?
3. Ik zit nu op BW-20kg assisted en ben hard op weg naar BW, maar dat is helaas nog niet anders. Zodra ik 10 reps haal, verlaag ik de assistence steeds. Zal de chin-ups eruit halen.
4. Welke row kan ik het best toevoegen ipv chin-ups?
5. Ik zal 1 bicep-oefening weghalen, denk dat ik de EZ-curl weghaal en van de machine curl een dropsetje als finisher maak.

Flat en incline bench is niet raar, maar in combinatie met CGBP en dips is het gewoon veel. Je pakt namelijk niet alleen borst met bankdrukken of CGBP, en met tricep dips ook niet alleen je triceps. Je hebt hier gewoon vier zware compounds die je hele posterior chain aanspreken en dus is het imo wat teveel van het goede. Je zou wel kunnen rouleren bijvoorbeeld.

Wat die rows betreft, ik zou barbell bent-over row doen. Verder heb je ook nog machine row, cable row en nog tig varianten.

Terug
Naar boven