XXL Nutrition

Schema check

jaydam

Novice
Waardering
0
Hoi allemaal:D

Ik ben al een tijdje een lezer op deze site en wou graag mijn schema met jullie delen,
en nog belangrijker, tips, op en/of aanmerkingen krijgen van jullie,
voor zowel volgorde van de oefeningen, aantal sets, reps.

Dit schema is gemaakt voor massa/kracht.
Wat ik er bij vermelden wil, is dat al deze oefeningen thuis uitgevoerd worden met dumbells, barbells,
bench en squat-rek.

A:
Deadlift 1x12 4x8
Bent over row 1x12 4x8
Military Press 1x12 4x8
Squat 1x15 4x8
Bench Press 1x12 4x8
Lateral Raise 1x12 4x8
Seated Dumbbell Curl 1x12 4x8
Crunches 4x15

B:
Bench Press 1x12 4x8
Lateral Raise 1x12 4x8
Seated Dumbbell Curl 1x12 4x8
Squat 1x15 4x8
Deadlift 1x12 4x8
Bent over row 1x12 4x8
Military Press 1x12 4x8
Crunches 4x15

De workout wissel ik af met A en B, zodat ik niet elke keer dezelfde volgorde aanhoud.
Tussen de workouts heb ik 1 a 2 rustdagen.

Graag hoor ik van jullie!
Alvast Bedankt!

Jay

Op eerste oog zou ik twee dingen voornamelijk zeggen: zou de squat en deadlift op aparte dag dus op À de squat en B de deadlift omdat beide wel een beetje teveel van t goede is zeker met alle andere compounds erbij.
Ten tweede zal ik kijken naar de reps en setjes 5 setjes is veelsteveel je kan beter 3-4x 8-12 reps doen en dan gewoon zorgen dat je tussen die 8&12 blijft en als meer reps lukken het gewicht omhoog tot je er weer tussen zit

• Topic Starter Topic Starter
Op eerste oog zou ik twee dingen voornamelijk zeggen: zou de squat en deadlift op aparte dag dus op À de squat en B de deadlift omdat beide wel een beetje teveel van t goede is zeker met alle andere compounds erbij.
Ten tweede zal ik kijken naar de reps en setjes 5 setjes is veelsteveel je kan beter 3-4x 8-12 reps doen en dan gewoon zorgen dat je tussen die 8&12 blijft en als meer reps lukken het gewicht omhoog tot je er weer tussen zit

Bedankt voor je reactie Sjoerdje92!

Van de 5 sets is de 1e set een warming up set, met licht gewicht.
De 4x8 zijn de werksets.

oke warming up is altijd goed maar ik zal jezelf niet vas zetten op een aantal reps dan komt t vaak voor dat je niet alles geeft dus gewoon rep range van 8-12 aanhouden en voor warming up gewoon opwarmen tot t goed voelt imo

• Topic Starter Topic Starter
oke warming up is altijd goed maar ik zal jezelf niet vas zetten op een aantal reps dan komt t vaak voor dat je niet alles geeft dus gewoon rep range van 8-12 aanhouden en voor warming up gewoon opwarmen tot t goed voelt imo

Voor de werksets moet ik toch wel een bepaald aantal reps vasthouden?
Als ik dan bijv. boven de 8 reps kom, dan weet ik dus dat ik het gewicht moet aanpassen.
Of zie ik dat verkeerd...???

Terug
Naar boven