XXL Nutrition

Schema Coan + mix

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Wat denken jullie hiervan?

Maandag: 5x5 squat, 3x3 front squat + Chins/powercleans*
Dinsdag: BP 1 Coan
Donderdag: Isolatie / Powercleans *
Vrijdag: Coan DL
Zaterdag: BP 2 Coan

Ed coan dl: Tsampa.org: Coan-Phillipi 10 Week Deadlift Routine

Ed coan bp: Powerlifting Heads-Up (incline vervangen door MP)

* Ik ga wss deze zomer een maandje bij Olympic Gent deftig leren cleanen, 1-2 dagen per week een uurtje of 2.

Voordeel is dat ik eventueel een training een dag later kan inplannen want in vakanties valt een training niet altijd optimaal te plannen. Anderzijds is het misschien niet verstandig om zulke schema's te gaan mengen?

Graag jullie mening.

Ik zit nu net het COAN deadlift programma te bekijken, maar het slaat helemaal nergens op :S ik bedoel je voert in wat je huidige deadlift max is, en wat je gewenste max is, maargoed je wenst natuurlijk 400kg te deadliften dus ik vind die parameters nogal gokwerk. Verder is het coan principe zeer intensief, dus ik weet niet of die powercleans van 2 uur misschien niet te zwaar zijn....aan de andere kant, ik ben zelf ook maar een noob, dus wat weet ik ervan :)

Het idee is dat je een realistische projected max invoert, zeg maar 10-15kg boven je huidige max.

Ik combineerde texas method (niet 100% gevolgd, voegde hier en daar nog oefening bij wat nadien niet zo verstanding leek:o:() tesamen met die deadlift routine van Coan.

Ik raad die DL routine zeker aan, zééér leuk om te doen, altijd een voldaan gevoel en is voor iedereen doenbaar, maar idd een realistich 1 RM invullen is de boodschap.) Persoonlijk was mijn 1 RM 1*165 en wilde naar 200 kg gaan; 2 weken voor het einde van de routine ging 1*185 vlot. Maar toen een domme knieblessure opgelopen (bij het squaten)... Huidig max weet ik dus niet...Maar het werkt geloof me. En heb het tot in de puntjes gevolgd, tijd enzo ook opgemeten tussen die setjes. Conclusie, super om te doen , goed geamuseerd. week 4 is heavy:D

succes!

Hmm, die Coan routine lijkt me interressant

dus ik weet niet of die powercleans van 2 uur misschien niet te zwaar zijn....aan de andere kant, ik ben zelf ook maar een noob, dus wat weet ik ervan :)

Olympic lifts, zolang je ze op volume traint en niet op max gewichten, vereisen bijlange niet zoveel recuperatie als pure krachtoefeningen zoals squats of deadlifts. Meermaals per week cleans en snatches voor massa's sets verteer ik zelfs makkelijker dan één top berserk psyched-up setje deadlifts

Lijkt me alleen wel wat vreemd om in week 12 naar de gym te gaan, 1 x 1 rep te maken en dan weer om te kleden.

Dat Coan systeem is wel interessant, maar jammer dat er geen volledig programma is. Dus plus sq, etc.

Aan TS, als ik die powercleans erin zou gooien zou ik het gewoon als 1 oef doen ipv shrugs ofzo.

Terug
Naar boven