husc
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 74kg
- Vetpercentage
- 11%
Ik ben nu 6 weken intensief en onder begeleiding bezig met onderstaand schema. Mijn lichaam had ik de weken daarvoor slecht behandeld door oa. slaaptekort, stress, weinig en slecht eten. Trainen in de sportschool deed ik daarvoor ook, maar dat was niet meer dan jarenlang apenkooien en me slecht aan rommelige schemas houden.
Nu ben ik bij een nieuwe sportschool en mezelf aan het verbeteren op zoveel mogelijk vlakken. Ik woog ongeveer 69kg toen ik 6 weken geleden met dit schema en begeleiding begon. Nu weeg ik 72 en eet gezond en veel, slaap meer en regelmatiger en ik merk aan alles dat ik sterker word en ik zie het ook.
Mijn doel is groter worden en er bovendien fysiek groot en gezond uitzien. Op die manier wil ik me goed voorbereiden (fysiek en mentaal) op een lange reis rond de wereld, ik vertrek januari volgend jaar. Na die trip wil ik regelmatig en hard trainen een vast onderdeel maken in mijn leven, omdat ik me al ruim 15 jaar bewust ben van de voordelen en nu voel ik het pas!
Het schema waar ik nu mee werk is als volgt:
Borst en triceps:
- Bench press 4x 8-12 (45kg)
- Dumbell incline press 4x 8-12 (20kg)
- Dumbell fly 3x 8-12 (12kg)
- Triceps extension 3x 8-12 (9kg)
- Triceps push down 3x 8-12 (50kg)
- Bar dips 4x 8-max (30kg contragewicht)
Rug en biceps:
Deadlift X *
- Lat pulldown 4x 8-12 (45kg)
- Seated row 4x 8-12 (45kg)
- Hyperextensions 3x 8-max (10kg)
- Dumbell curls 4x 8-12 (20kg)
- Overhead cable curl 4x 8-12 (36kg)
- Cable curl 4x 8-12 (36kg)
- Chin ups 3x 8-max (30kg contragewicht)
Benen en schouders:
- Squats 3x 8-12 (50kg)
- Lunges 3x 20 (20kg)
- Leg extension 3x 8-12 (43kg)
- Calf raises 3x 8-12 (55kg)
- Standing barbell shoulder press 3x 8-12 (30kg)
- Shoulder fly 3x 8-12 (20kg)
- Upright row 3x 8-12 (30kg)
- Shoulder shrugs 3x 8-12 (24kg)
(+ zwemmen, hardlopen, buikspieroefeningen en afstanden wandelen)
Mijn vragen:
* Bij mijn rug/biceps dag hoort eigenlijk de deadlift. Aangezien mijn vorm nog niet goed is bij alle oefeningen en ik focus op de squatvorm en mijn algehele houding lijkt de deadlift nog teveel en risicovol, ik zou daar graag een alternatief voor in mijn schema opnemen die me voorbereid op goed deadliften.
- Dit schema hanteer ik nu 6 weken en het gaat erg goed en ik merk ook iedere week een hoop vooruitgang. Is er een goede reden om binnen niet al te lange tijd een nieuw schema te gaan samenstellen? Ik lees en hoor vaak dat 5-6 weken een moment is om je schema te veranderen.
- Eten. Ik wil aankomen en dat doe ik met gedeeltelijk gezond verstand en gedeeltelijk wegen en een app waarmee ik grof mijn Kcal en macros bijhou. Dat gaat prima en ik lijk gezond aan te komen, mijn vet verdwijnt (waarschijnlijk ook door veel cardio) en ik groei. Nu ga ik straks op reis en ga ik veel minder Kcal per dag eten en ontzettend veel verbranden met een backpack op mijn rug rondsjouwend! Is het verstandig te blijven 'bulken' tot die trip of op tijd (niet tijdens de trip) af te bouwen naar een realistischer onderhoud aantal Kcal.
Andere opmerkingen, kritiek en advies zijn allemaal welkom. Thanks daarvoor.
Nu ben ik bij een nieuwe sportschool en mezelf aan het verbeteren op zoveel mogelijk vlakken. Ik woog ongeveer 69kg toen ik 6 weken geleden met dit schema en begeleiding begon. Nu weeg ik 72 en eet gezond en veel, slaap meer en regelmatiger en ik merk aan alles dat ik sterker word en ik zie het ook.
Mijn doel is groter worden en er bovendien fysiek groot en gezond uitzien. Op die manier wil ik me goed voorbereiden (fysiek en mentaal) op een lange reis rond de wereld, ik vertrek januari volgend jaar. Na die trip wil ik regelmatig en hard trainen een vast onderdeel maken in mijn leven, omdat ik me al ruim 15 jaar bewust ben van de voordelen en nu voel ik het pas!
Het schema waar ik nu mee werk is als volgt:
Borst en triceps:
- Bench press 4x 8-12 (45kg)
- Dumbell incline press 4x 8-12 (20kg)
- Dumbell fly 3x 8-12 (12kg)
- Triceps extension 3x 8-12 (9kg)
- Triceps push down 3x 8-12 (50kg)
- Bar dips 4x 8-max (30kg contragewicht)
Rug en biceps:
Deadlift X *
- Lat pulldown 4x 8-12 (45kg)
- Seated row 4x 8-12 (45kg)
- Hyperextensions 3x 8-max (10kg)
- Dumbell curls 4x 8-12 (20kg)
- Overhead cable curl 4x 8-12 (36kg)
- Cable curl 4x 8-12 (36kg)
- Chin ups 3x 8-max (30kg contragewicht)
Benen en schouders:
- Squats 3x 8-12 (50kg)
- Lunges 3x 20 (20kg)
- Leg extension 3x 8-12 (43kg)
- Calf raises 3x 8-12 (55kg)
- Standing barbell shoulder press 3x 8-12 (30kg)
- Shoulder fly 3x 8-12 (20kg)
- Upright row 3x 8-12 (30kg)
- Shoulder shrugs 3x 8-12 (24kg)
(+ zwemmen, hardlopen, buikspieroefeningen en afstanden wandelen)
Mijn vragen:
* Bij mijn rug/biceps dag hoort eigenlijk de deadlift. Aangezien mijn vorm nog niet goed is bij alle oefeningen en ik focus op de squatvorm en mijn algehele houding lijkt de deadlift nog teveel en risicovol, ik zou daar graag een alternatief voor in mijn schema opnemen die me voorbereid op goed deadliften.
- Dit schema hanteer ik nu 6 weken en het gaat erg goed en ik merk ook iedere week een hoop vooruitgang. Is er een goede reden om binnen niet al te lange tijd een nieuw schema te gaan samenstellen? Ik lees en hoor vaak dat 5-6 weken een moment is om je schema te veranderen.
- Eten. Ik wil aankomen en dat doe ik met gedeeltelijk gezond verstand en gedeeltelijk wegen en een app waarmee ik grof mijn Kcal en macros bijhou. Dat gaat prima en ik lijk gezond aan te komen, mijn vet verdwijnt (waarschijnlijk ook door veel cardio) en ik groei. Nu ga ik straks op reis en ga ik veel minder Kcal per dag eten en ontzettend veel verbranden met een backpack op mijn rug rondsjouwend! Is het verstandig te blijven 'bulken' tot die trip of op tijd (niet tijdens de trip) af te bouwen naar een realistischer onderhoud aantal Kcal.
Andere opmerkingen, kritiek en advies zijn allemaal welkom. Thanks daarvoor.