XXL Nutrition

schema goed?

tak12

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik wil na een tijdje weer met iets heel anders beginnen en nu vraag ik me af of dit wel een goed schema is. Heb me keuring voor het Korps Mariniers op 17 maart dus voor de laatste loodjes.

MA: Hardlopen
Kickboksen

DI: Circuittraining(soort hiitt)
Freefighte
WO: Hardlopen
Krachttraining: Borst,triceps, benen.
DO: Kickboksen.
VRIJ:
Krachttraining: Rug, schouders, Biceps, benen
Freefighte.

ZA: Freefighte
Circuittraining(soort hitt)

ZO: Rust!

Met circuittraining doe ik eerst 8x 20 seconden pull-ups met tussen elke oefening 10 seconden rust. Daarna 8x20 seconden Push-ups, dan 8x20 seconden Sit-Ups en dan 8x20 seconden squats. En nog een oefening die ik niet kan uitleggen.
Bij elke oefening bij krachttraining doe ik 12x-10x-8x.

Groeten Jan.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies wat ze tijdens zo'n test doen dus daar kan ik weinig over zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat ik toch een rustdag zou pakken hoor. Je doet echt superveel voor een hele week. Las even een rustdagje in waarop je jezelf beloond voor je harde werk ;). En ik mis biceps

Watvoor doel heb je met krachttraining?

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet precies wat ze tijdens zo'n test doen dus daar kan ik weinig over zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat ik toch een rustdag zou pakken hoor. Je doet echt superveel voor een hele week. Las even een rustdagje in waarop je jezelf beloond voor je harde werk ;). En ik mis biceps
Is dit beter ? En nog een paar vragen. Is dit goed voor de laatste 20 dagen ? Laatste paar dagen dan rust tot 16 maart want dan moet ik daar slapen.
En is het beter als ik die vrijdag voor me keuring niet gaan freefighte? omdat het erg veel conditie van je eist.
En hoelang zou ik rust gaan nemen en wat zou ik eten tijdens me rust dagen?

Als je op uithouding traint is het wat beter om meer herhalingen te maken zodat je spieren lekker verzuren. Dus wat lichter in gewicht en meer herhalingen. Ik zou dan de laatste paar dagen inderdaad lekker rustig aan gaan doen en dan inderdaad misschien vrijdags voor je keuring niet gaan freefighten. Gewoon goed en gezond eten en genoeg slaap ;)

Als je op uithouding traint is het wat beter om meer herhalingen te maken zodat je spieren lekker verzuren. Dus wat lichter in gewicht en meer herhalingen. Ik zou dan de laatste paar dagen inderdaad lekker rustig aan gaan doen en dan inderdaad misschien vrijdags voor je keuring niet gaan freefighten. Gewoon goed en gezond eten en genoeg slaap ;)
En hoeveel herhalingen is dan het best en hoeveel keer. bijv 3x10 ? en bij de laatste tot ik niet meer kan ?

Laatst bewerkt:
probeer eens 15,12,12 of 15,12,10

Kijk gewoon wat voor jouw het fijnste aanvoelt;) Als je voor uithoudingsvermogen wilt gaan zou ik persoonlijk 15,12,12 doen.

Kun je wel zelfde gewicht houden, als je eerst 15 keer hebt gedaan ben je wat vermoeid en zal het moeilijker gaan om 15 te halen dus kan wel zelfde gewicht. Lees hier verder ff wat stickies etc. door dat is wat makkelijker

Kun je wel zelfde gewicht houden, als je eerst 15 keer hebt gedaan ben je wat vermoeid en zal het moeilijker gaan om 15 te halen dus kan wel zelfde gewicht. Lees hier verder ff wat stickies etc. door dat is wat makkelijker
Maar het beste is dus hetzelfde gewicht houden bij 15x 12x 12x ?

als ik jouw was zou ik 3x per week een fullbody doen, deze opsplitsen in bv training a: fullbody kracht, training b: fullbody circuit en de volgende training is dan weer training a dus. en dan kun je nog op de dagen dat je niet traint gewoon een lekkere cardio sessie tegen aan gooien met uitgezonderd za/zo.

lol alsof die 2 reps een wereld verschil maakt op zo'n hoge rep range.

btw waarom ga je pompen als je functionele kracht nodig hebt voor je keuring?

Dus hoe denk jij dat ik het de laatste 20 dagen moet doen.

zoals ik in mn vorige post al zei eigenlijk, fullbody in circuitvorm gaan doen en daarnaast cardioen en vooral op duur. kracht kun je blijven doen maar is erg ondergeschikt en als je het doet zou ik dus combineren met een fullbody op kracht gericht afgewisseld met 1 op circuittraining gericht.(ook handig om te oefenen op hoge reps met pushups/pullups/situps.)

Terug
Naar boven