AndroidHealthClinic

Schema goed?

Masster

Novice
Waardering
0
Hallo,

Al een tijdje lees ik wat rond op het forum, maar omdat ik nu 'echt' ben begonnen heb ik een paar vragen die persoonlijker zijn en daarom maak ik een topic aan.

Mijn schema:

Ma: Borst/Biceps/Abs
Di: Rust
Wo: Benen/Schouders/Traps
Do: Rust
Vr: Rug/Triceps/Onderrug
Za&zo: Rust

Af en toe doe ik nog wat bicep curls op vrijdag, omdat m'n biceps echt achterlopen (weet niet of dit 'slecht' i.v.m. rust).

Ik neem sinds kort ook Whey Perfection en Hard! (http://www.bodyenfitshop.nl/workouts/pre-workout/body-fit-sportsnutrition/hard/), maar ben bang dat Hard! niet echt goed is (voor een beginner), omdat er Creatine en Geranamine inzit.

Zijn mijn schema en supplementen goed?

Alvast bedankt!

Edit: ik volgde hiervoor een fullbodyschema en mijn doel is: massa.
Edit 2: ik heb in principe 7 dagen de tijd en ik train in de sportschool, waar 'alles' aanwezig is (machines en vrije gewichten). Ik probeer 'de grote 3' in mijn schema te verwerken (ma: bp, wo: sq, vr: dl, dat zijn ze toch?).

Laatst bewerkt:
Hoe kunnen we je schema beoordelen als je enkel schrijft welke spiergroepen je doet op welke dag en niet welke oefeningen je ervoor gebruikt?

Niks mis met beetje curlen op vrijdag, je gaat niet ineens overtrainen als dat is waar je bang voor bent.

Supplementen kan je gerust gebruiken, maar kijk eerst of je voeding optimaal is en gebruik niet zomaar supplementen denkende dat je dan kan eten wat je maar wil.
Creatine mag je gerust gebruiken, maar als je echt een beginner bent, heb je dat misschien nog niet echt nodig. Maar aangezien je het toch gekocht hebt, neem gerust. Kwaad kan het in elk geval niet.

Vul voor de handigheid je stats ff in bij je profile. Hoe lang ben je en hoeveel weeg je? Afhankelijk daarvan is het misschien beter geen whey te halen maar een weight gainer (liefst Complex Carb Gainer, of Rice & Protein maar daar heb ik zelf geen ervaring mee).

Goed om te zien dat je de grote oefeningen wilt doen (imo is het de grote 4, omdat overhead press een absolute must is en zeker niet klein is). Maar aangezien een beginner het eerste jaar makkelijk in 48u kan herstellen van al deze oefeningen gedaan op 1 dag, zul je sneller groeien als je dat doet dan wanneer je ze verspreid over de hele week. Niet alleen in kracht maar ook massa.
Als je persee split wilt doen vanwege eenofandere reden die in ieder geval niet wetenschappelijk verantwoord is (fullbody is gewoon wat een beginner moet doen voor maximale gains), doe dan op zn minst elke keer squat. Je moet 3x per week squatten. De enige reden om niet 3 keer per week te squatten is wanneer je op een zodanig hoog gewicht zit dat herstel in 48u niet mogelijk is, of je hebt erge knie of rug klachten. In de resterende tijd verdeel je dan bench press, overhead press en deadlift over de 3 dagen (komt zeer overeen met jouw plan van borst - schouder/traps - rug), met wat isolatie naar keus erbij, afhangende van jouw eigen voorkeur voor bepaalde spieren.

• Topic Starter Topic Starter
Vul voor de handigheid je stats ff in bij je profile. Hoe lang ben je en hoeveel weeg je? Afhankelijk daarvan is het misschien beter geen whey te halen maar een weight gainer (liefst Complex Carb Gainer, of Rice & Protein maar daar heb ik zelf geen ervaring mee).

Goed om te zien dat je de grote oefeningen wilt doen (imo is het de grote 4, omdat overhead press een absolute must is en zeker niet klein is). Maar aangezien een beginner het eerste jaar makkelijk in 48u kan herstellen van al deze oefeningen gedaan op 1 dag, zul je sneller groeien als je dat doet dan wanneer je ze verspreid over de hele week. Niet alleen in kracht maar ook massa.
Als je persee split wilt doen vanwege eenofandere reden die in ieder geval niet wetenschappelijk verantwoord is (fullbody is gewoon wat een beginner moet doen voor maximale gains), doe dan op zn minst elke keer squat. Je moet 3x per week squatten. De enige reden om niet 3 keer per week te squatten is wanneer je op een zodanig hoog gewicht zit dat herstel in 48u niet mogelijk is, of je hebt erge knie of rug klachten. In de resterende tijd verdeel je dan bench press, overhead press en deadlift over de 3 dagen (komt zeer overeen met jouw plan van borst - schouder/traps - rug), met wat isolatie naar keus erbij, afhangende van jouw eigen voorkeur voor bepaalde spieren.

Overhead press doe ik sowieso op woensdag. BOR moet ik nog gaan doen, trouwens. Ik eet goed denk ik. Het is in ieder geval gezond en vol eiwitten, etc. Een weight gainer is inderdaad misschien een beter idee, want ik heb weinig bf, maar ik doe niet veel cardio (heb al een goede conditie, maar dit is waarschijnlijk een domme opmerking haha), dus ik dacht dat m'n voeding wel genoeg zou zijn.

Edit: ben je er trouwens zeker van dat FullBody beter is? Dat heb ik al een paar maanden gedaan namelijk...

Terug
Naar boven