AndroidHealthClinic

Schema van een beginneling

vdH

Novice
Waardering
0
Ok dan, eindelijk eens wat advies (mijn sportschool heeft geen instructeur). Ik ben 3 maanden geleden begonnen met krachttraining met als primaire doelstelling spieropbouw (massa). Ik ga op maandag woensdag en vrijdag naar de sportschool en heb in die dagen zo'n 2 a 3 uur de tijd om aan mijn doelstelling te werken. De prioriteit in deze oefeningen liggen bij mij bij de bovenkant van mijn lichaam (ik ben een marathonloper en heb al flink gespierde benen en kuiten).
Mijn fitnesschema is op dit moment redelijk basic: fullbody op zowel de maandag als de woensdag en de vrijdag.
Borst: Press, Bench Press en Dip (allen op de machines)
Schouders: Military Press, Rear delt row en upright row (ook allen op de machines)
Biceps: Pull
Triceps: Dip
Benen: Leg Press
Buik: Crunch
Rug: Rear pulldown

De technieken en de ademhaling begin ik steeds beter onder de knie te krijgen (mede door wat help van medesporters) echter heb ik het idee dat mijn training iets teveel is. Kunnen jullie mij wat advies geven?

• Topic Starter Topic Starter
Niet allemaal tegelijk :cool:

Ziet er op zich niet slecht uit. Maar als je grotere armen wilt kun je ze beter op een aparte dag doen.

Ik zou bij me bij de borst beperken tot 3 setjes Flyes en 3 setjes Presses (incline/flat)

Verder hoort bij Benen "Squat" te staan, geen legpress :p. Ook de deadlift ontbreekt in dit lijstje, zeker een goede massaoefening (ook voor beginners). Voor de rug zou ik soms even varieëren met Bent over Rows en/of T-bar rows.

en FLX, wanneer zou hij (ik) beter de armen kunnen trainen als je 3 dagen pw fullbody traint?

Ok dan, mijn armen moet ik zeggen groeien als een gek, het is echter de borst die achter blijft (mede door de techniek van de presses die ik verkeerd deed), echter de deadlift lijkt me nogal een gevaarlijke oefening voor iemand die het zonder goede instructeur moet doen. Of is het volgens jullie makkelijk te leren, ik zie namelijk ook niemand in de sportschool deze oefening doen!

een marathonloper met spieren.... nog noooit gezien dude, enkel uitgemergelde lopers. Zelfs die thriatlonners hebben weinig beenspieren. Met respect voor de sport, maar met dat excuus kan je niet wegkomen, benen trainen zal je moeten!

Mijn benen trainen doe ik al (na advies nu begonnen met de squat) het had echter niet mijn prioriteit, omdat mijn benen al flink gespierd zijn. De marathonlopers die jij hebt gezien zullen vast allemaal flink uitgemergeld zijn, ik loop de marathon dus ook een flink stuk langzamer en ik train met gewichten aan mijn enkels.

ik ben een marathonloper en heb al flink gespierde benen en kuiten

Dan ben je en zeldzaamheid. De meeste langeafstandslopers die ik ken hebben spillebeentjes en alleen goed ontwikkelde soleus.

Vergeet trouwens niet dat (als je marathons wilt blijven lopen) dat een groter bovenlichaam betekent dat je meer kilos mee draagt! !

Terug
Naar boven