vdH
Novice
- Waardering
- 0
Ok dan, eindelijk eens wat advies (mijn sportschool heeft geen instructeur). Ik ben 3 maanden geleden begonnen met krachttraining met als primaire doelstelling spieropbouw (massa). Ik ga op maandag woensdag en vrijdag naar de sportschool en heb in die dagen zo'n 2 a 3 uur de tijd om aan mijn doelstelling te werken. De prioriteit in deze oefeningen liggen bij mij bij de bovenkant van mijn lichaam (ik ben een marathonloper en heb al flink gespierde benen en kuiten).
Mijn fitnesschema is op dit moment redelijk basic: fullbody op zowel de maandag als de woensdag en de vrijdag.
Borst: Press, Bench Press en Dip (allen op de machines)
Schouders: Military Press, Rear delt row en upright row (ook allen op de machines)
Biceps: Pull
Triceps: Dip
Benen: Leg Press
Buik: Crunch
Rug: Rear pulldown
De technieken en de ademhaling begin ik steeds beter onder de knie te krijgen (mede door wat help van medesporters) echter heb ik het idee dat mijn training iets teveel is. Kunnen jullie mij wat advies geven?
Mijn fitnesschema is op dit moment redelijk basic: fullbody op zowel de maandag als de woensdag en de vrijdag.
Borst: Press, Bench Press en Dip (allen op de machines)
Schouders: Military Press, Rear delt row en upright row (ook allen op de machines)
Biceps: Pull
Triceps: Dip
Benen: Leg Press
Buik: Crunch
Rug: Rear pulldown
De technieken en de ademhaling begin ik steeds beter onder de knie te krijgen (mede door wat help van medesporters) echter heb ik het idee dat mijn training iets teveel is. Kunnen jullie mij wat advies geven?

. Ook de deadlift ontbreekt in dit lijstje, zeker een goede massaoefening (ook voor beginners). Voor de rug zou ik soms even varieëren met Bent over Rows en/of T-bar rows.