XXL Nutrition

Schema voor 6 dagen!!

gert139

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
91kg
Hallo,

Dit is m'n huidige schema voor 6 dagen! Graag wat comentaar erop!!!

maandag: Borst / schouders
dinsdag: Benen
woensdag:armen / rug
donderdag: Borst/ Schouders
vrijdag: Armen/ rug
zaterdag: Benen

Thanks

a. waar is je rustdag

Ik neem aan dat je zondag als rustdag neemt, het komt op mij over als vbeel te weinig rust. Zorg dat je om de 4 dagen zeker een rustdag hebt zonder training. Daarnaast zitten je 2 rug/armen-trainingen veel te dicht op elkaar.

b. waarom alles 2 keer

Afgezien van wat verschil in volgorde van de laatste twee lijkt het erg veel op een driedaags schema met om de twee ronde's rust van 1 dag. Voor de meeste groepen is het voldoende om ze een keer in de 4-6 dagen te trainen mits je ze goed aanpakt.

c. waar is buik, of neem je die mee bij andere oefeningen

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij ook wat teveel van het goede. 6 dagen trainen is echt veel, vooral als je elke keer tot het uiterste gaat. Ik heb zelf ook 6 dagen getraind (zelfs zeven) maar ik merkte wel dat na een tijdje alles een beetje stroever ging. Ik kreeg ook een beetje een zeurderig gevoel in mijn spieren (net geen pijn, maar je merkt gewoon dat je tegen een blessure aan zit te trainen).
Als het jou goed afgaat, vind ik het knap van je. Ik zou dan wel het tweede deel van de week hetzelfde doen als het eerste deel (dus gewoon de 3 daagse cyclus herhalen) zodat je de maximale rust pakt tussen de spiergroepen. Nu zit er één dag tussen rug en moet je na rug benen gaan doen, wat ook loodzwaar is.

Ik zou zelf voor minder dagen gaan en dus wat meer rust pakken, maar succes ermee.

Saint

• Topic Starter Topic Starter
jorasho zei:
a. waar is je rustdag

Ik neem aan dat je zondag als rustdag neemt, het komt op mij over als vbeel te weinig rust. Zorg dat je om de 4 dagen zeker een rustdag hebt zonder training. Daarnaast zitten je 2 rug/armen-trainingen veel te dicht op elkaar.

b. waarom alles 2 keer

Afgezien van wat verschil in volgorde van de laatste twee lijkt het erg veel op een driedaags schema met om de twee ronde's rust van 1 dag. Voor de meeste groepen is het voldoende om ze een keer in de 4-6 dagen te trainen mits je ze goed aanpakt.

c. waar is buik, of neem je die mee bij andere oefeningen

Inderdaad m'n rust dag is op zondag en ik doe m'n buik om de dag. Ik dacht
dat ik iedere spiergroep maar 1 dag rust moet geven!!! ??? ???

Een beetje meer info is misschien welkom. Leeftijd / ervaring / manier van training etc...
Als beginner kun je dit makelijk aan namelijk afhangelijk van hoe zwaar je alles uitvoert.

• Topic Starter Topic Starter
Ben 23 jaar
3 jaar ervaring(maar heb net m'n comeback gemaakt)
4-5 sets piramide vorm (12-10-8-6)
Doe voor elke spiergroep 3-4 verschillende oefeningen..
meer???

Uitgaande van die info vind ik 6 keer per week teveel van het goede. Als ik jou was zou ik in de stickies kijken. Ga eens naar 4 maal per week training toe. Ik denk dat 6 maal per week in piramide vorm je gaat opbreken na een tijdje.

Je kan denk ik beter 4 dagen trainen in een 4 split en als je dan toch meer dagen wilt trainen begin je gewoon weer bij dag 1. Als je toch in een 3-split wil trainen moet je push /pull trainen. Zodat je spieren toch nog zoveel mogelijk rust krijg voor ze weer aangepakt worden. Bv:

Dag 1 Borst+Voorkant Schouders+Triceps
Dag 2 Benen+Kuiten+Buik+Zijkant Schouders
Dag 3 Rug+Biceps+Achterkant Schouder+Traps

Terug
Naar boven