MuscleMeat

Schema voor beginneling

DC2

Novice
Waardering
0
Ik hou ervan om nieuwe dingen te proberen, zo heb ik me in het voorjaar een racefiets aangeschaft maar nu het winter is zie ik het niet echt zitten om daar mee buiten te komen. Nu heb ik me dus een verstelbare bank gekocht en een set dumbbell's met gewichten tot 25kg.
Ik ben gewoon benieuwd hoever ik mijn lichaam kan trainen met dit materiaal. Ik heb hier al redelijk wat opgezocht en dit is het schema wat ik samengesteld heb. Eerst wou ik dit hier niet posten, maar stiekem wil ik nu toch wel het maximum eruit kunnen halen (massa) dus vraag ik jullie mening. Ik at sowieso al meer maar ga nu proberen naar 7 maaltijden per dag te gaan, en zoveel mogelijk eiwitten, koolhydraten... binnen te krijgen.
Ik heb het gevoel dat dit een licht schema is, heeft er iemand nog tips om dit wat bij te stellen, dumbbell only wel ?
Ik ben 23jaar, 181cm en weeg 80 kg.
Ik heb het schema van ExRx (Exercise Prescription) on the Net (nadeel is dat alles in engels is en dan is het toch wel moeilijk voor een leek) , full body van twee trainingen die ik om de dag doe. dus XAXBXAX, BXAXBXA. Ik doe de oefeningen in 4 setjes van 12.

Workout A: Torso
Chest; Bench Press
Decline Bench Press
Incline Bench Press

Back; Bent-over Row
Lying Row

Deltoid; Shoulder Press
Raise
Upright Row

Workout B: Legs, Arms

Quadriceps; Squat
Step-up

Hamstrings; Straight-back Straight-leg Deadlift
Straight-leg Deadlift

Calves; Single Leg Calf Raise

Triceps; Lying Triceps Extension
One Arm Triceps Extension
Triceps Extension

Biceps; Curl
Incline Curl

Grtrzz

Squat met dumbbells?:P
Tis wel aardig schema voor het materiaal dat je beschikbaar hebt, maar als je serieus wilt trainen zul je toch echt naar een sportschool moeten gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Squat met dumbbells?:P
Tis wel aardig schema voor het materiaal dat je beschikbaar hebt, maar als je serieus wilt trainen zul je toch echt naar een sportschool moeten gaan.

DBSquat.gif

Zo hé !
Nu als ik sportschool ga kan ik meer bereiken ja, maar ik wil gewoon zien wat ik met me materiaal en al de oefeningen ga kunnen bereiken ;)
Weggesmeten geld zal het alvast niet zijn.

Laatst bewerkt:
In dat geval zit je als beginner goed met je schema (dumbbell only) Maar ja... blijft beperkt hé.

• Topic Starter Topic Starter
In dat geval zit je als beginner goed met je schema (dumbbell only) Maar ja... blijft beperkt hé.

Er is wel nog 1 ding waar ik geen antwoord op vind, ik heb drie oefeningen voor de triceps en twee voor de biceps. Gewoon eerst alle oefeningen voor de triceps en dan die voor de biceps of de oefeningen afwisselend doen ?
Dus eerst eentje voor de tri dan eentje van de bi dan weer tri dan weer bi en afsluitend met tri ?

Je kan het allebei doen, maar ik geef de voorkeur aan spiergroepen (dus eerst tri en dan bi ... of andersom eventueel, maar niet om en om).

Terug
Naar boven