Fitness Seller

Stelling Schema voor beginner

Tommmmm

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
ik heb gewichten en een loopband staan
2x 1kg
2x 2kg
en 2x 5kg
ik doe oefeninge, optrekken & sittups enzo
en ik let wel een beetje op wat ik eet
mijn armen enzo vallen goed mee
maar,
op wa moet ik letten als ik een schema maak ?
hoeveel moet ik mijn gewichtjes doen ?
met hoeveel kg ?
welke tijd, 's morgens ? 's avonds ?

Hey tommie denk dat het beste is dat je verder gaat met oefeningen die je doet met je lichaam.
Denk hierbij aan kniebuigen (squats), uitstappen (lunge), verschillende variaties opdrukken enz.
Het probleem is dat je gewichten die jij nu hebt niet zwaar genoeg te zijn om massa te creeren. Wil je meer massa krijgen is het noodzakelijk dat je spieren voldoende gestimuleerd worden en dat zie ik niet snel gebeuren met max. 5kg gewichten. Deze 5 kg gewichten zijn wel prima geschikt voor schouder oefeningen zoals zijwaarts heffen (lateral raises) en bent over raises. Maar je zal al snel niet meer genoeg hebben aan 5kg.

Wat zijn precies je doelen van fitness?

• Topic Starter Topic Starter
Hey tommie denk dat het beste is dat je verder gaat met oefeningen die je doet met je lichaam.
Denk hierbij aan kniebuigen (squats), uitstappen (lunge), verschillende variaties opdrukken enz.
Het probleem is dat je gewichten die jij nu hebt niet zwaar genoeg te zijn om massa te creeren. Wil je meer massa krijgen is het noodzakelijk dat je spieren voldoende gestimuleerd worden en dat zie ik niet snel gebeuren met max. 5kg gewichten. Deze 5 kg gewichten zijn wel prima geschikt voor schouder oefeningen zoals zijwaarts heffen (lateral raises) en bent over raises. Maar je zal al snel niet meer genoeg hebben aan 5kg.

Wat zijn precies je doelen van fitness?
neenee, ik bedoel 2keer 5kg per halter;)
niet 2halters van 5kg
ik wil, op zon kort mogelijke periode gewoon een stuk breder worden
meer buikspieren nog, meer arm en meer borst
ik heb al wel wat
maar ik vind, nog nie genoeg:)

Wel Tommm, het beste kan je al naar een gym gaan. Je zou thuis aan de slag kunnen, maar in de gym heb je een stuk meer mogelijkheden. Plus in sommige gevallen (wat niet altijd is), zou je daar een degelijke begeleiding bij kunnen ontvangen.

Het is vooral van groot belang om eerst de basis oefeningen onder de knie te krijgen, ik denk dan aan deze oefeningen:

- squat
- deadlift
- benchpress
- overhead press
- barbell row

Waarom zou je denken, wel dit komt doordat dit technisch gezien de moeilijkere oefeningen zijn. Echter bij correcte uitvoering zal je hierbij de meeste massa pakken.

Welk schema zou ik volgen, vraag je dan. Wel lees je zelf eens in met "starting strength" van rippetoe. Hierin worden alle oefeningen duidelijk uitgelegd, en zal je ook een duidelijk schema in terug vinden. Over de manier van trainen (rippetoe) staat hier op dit forum ook nog genoeg.

Als je denkt van hey die kane die lult maar wat, dan kan je ook gewoon thuis aan de bak met bicepcurls met 5 kg, setjes van 30 reps. Maar bedenk dat je dan niet je doelen haalt, die jij voor ogen hebt. (breder worden)

Verder moet je gewoon veel eten, lees hierover op het forum ook wat rond. (voedingssectie)

9 kansen van de 10 doe je hier geen zak mee, maar ik dacht laat ik eens wat goede raad geven. ;)

Terug
Naar boven