XXL Nutrition

Schema voor diegene die er behoefte aan heeft

Luppie

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.390
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
ik verveelde me een beetje, en dacht, laat ik eens een schema gaan zamenstellen. ik kwam uit op een split schema waar alle spiergroepen 1 keer per week belast wordt. voor diegene die er wat aan heeft hier een nieuw training schema

Borst biceps
Incline bb press
Bb flat press
Incline db flyes
bb pullover
Underhand smal chinning
Incline db curl
Bb curl

Benen onderrug buik
Bb hack squat
Bb squat
Stiff legg dl
Lungels
Leg curls
Goodmornings
Dragonflags

Schouder triceps
Bb nekpress
Db press
Site raises
Bb shrugs
Bb small press
Triceps extentions
Tatepress

Rug buik kuiten
Chinning
Rdl
Bb row
Db row
Db pull over
Crunches
Calfraises

zo... dat zijn flink wat oefeningen :p

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo is DB pullover voor je rug en BB pullover voor je borst?

ze zijn allebij voor rug en borst. vandaar heb ik ze bij rug en borst gedaan

Ik denk niet dat ik nog voor de gewone splits ga :D

luppie zei:
waar alle spiergroepen 1 keer per week belast wordt]

Op maandag pull over en chins doen belast dus ook op maandag de rug. verders staan er in dit schema behoorlijk wat oefeningen die rechtstreeks de voorkant van de schouder belasten :(

j354j4 zei:
Hoezo is dumbbell pullover voor je rug en BB pullover voor je borst?

Wat de werking van de lats is tijdens een pull-over begrijp ik, maar leg mij eens uit welke rol de pec. speelt in de beweging?

En belast een pull-down met eenzelfde grip als de pull-over de borst net zo veel? ?, want uiteindelijk maken je bovenarmen bij bijde oefeingen dezelfde beweging.

3XL zei:
Wat de werking van de lats is tijdens een pull-over begrijp ik, maar leg mij eens uit welke rol de pec. speelt in de beweging?

En belast een pull-down met eenzelfde grip als de pull-over de borst net zo veel? ?, want uiteindelijk maken je bovenarmen bij bijde oefeingen dezelfde beweging.

Als je em doet terwijl je op kop hangt, zou je, door de baar aan het eind helemaal uit te drukken met je schouders, de pec kunnen aanspreken (depressie AC gewricht) :D

3XL zei:

Dat is dezelfde vraag als ik aan hem stelde. Ik snapte het namelijk ook niet.

Ik hou de normale splits ook voor gezien!

3XL zei:

bij het omhoog brengen van de db of bb als je licht, voel ik wel duidelijk de borst spieren aanspannen.

teminste ik belast er wel degelijk mijn borst mee

Wat bdoel je met "omhoog brengen" ?

Als je bdoelt vanaf je borst omhoog dan is het te begrijpen dat je je borst voelt. Je maakt dan namenlijk een pressbeweging, alleen heet de oefening dan pull-over&press, een hybride oefening voor rug/borst/triceps.

Als je de beweging bedoelt die achter je hoofd gebeurt dan trek je als je de borts voelt de schouders naar binnen/onder, wat een werking van de pec. minor is, niet de pec. major. Het is wel te begrijpen dat je denkt de major te trainen, de aanhechtingen van de minor zitten namenlijk pal onder de major, maar wat je voelt is niet de grote borstspier.

teminste ik belast er wel degelijk mijn borst mee

Als jij dmv schouderextensie (de beweging die de bovenarm maakt) jouw borst goed weet te belasten zit je anders in elkaar als de meeste andere mensen.

Let wel, ik zeg niet dat de borst in z'n geheel niet bij de beweging betrokken is, maar bij een beweging betrokken zijn is iets anders als door die beweging goed getraind worden!

Terug
Naar boven